فضای مجازی برای کسب و کارها، یک انتخاب یا الزام

رسانه کلیک - با نگاهی اجمالی به فضای کسب و کار در جهان و کشورمان متوجه می شویم که تحولات عظیمی در این حوزه در حال رخ دادن است. شاید در شرایط فعلی، اولین سوالی که به ذهن هر کسی برسد این است که آیا تبدیل کردن کسب و کارمان از سنتی به دیجیتال یک انتخاب است یا الزام. برای یافتن پاسخ این سوال مهم با ما همراه شوید و نظرات آقای معراج معمار نسب، مشاور دیجیتال مارکتینگ را بخوانید.

فضای مجازی برای کسب و کارها، یک انتخاب یا الزام

سوال: سلام و روز بخیر.

سلام. ممنون. همچنین.

سوال: لطفاً نظرتان را درباره فضای کسب و کار در شرایط فعلی برایمان بگویید.

در پاسخ به این سوال بهتر است به آمار و ارقام مراجعه کنیم. جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت کشورمان، یعنی 70 درصد ایرانی‌ها در فضای مجازی حضور دارند و از اینترنت استفاده می‌کنند. بنابراین، چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی امروز تبدیل به یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری شده است و تنها کسانی در آینده در بازار کسب و کار موفق خواهند بود که از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنند.

فضای مجازی

سوال: به نظرتان ورود به فضای کسب و کار مجازی در دنیای امروز یک الزام است یا یک انتخاب؟

قطعاً برای کسانیکه آینده نگری دارند و می خواهند در فضای کسب و کار بمانند و به موفقیت دست یابند، تبدیل کردن کسب و کارشان به حالت اینترنتی یک الزام به شمار می رود. اما اگر می خواهید لنگ لنگان به مسیر تجاری تان ادامه دهید می توانید در همان فضای سنتی بمانید و به مشتری های انگشت شمارتان بسنده کنید.

به طور کلی، رشد و پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین بسیار سریع‌تر از سایر کسب‌وکارها است. فضای مجازی رشد بسیار سریعی دارد و شما می‌توانید در کمترین زمان به بیشترین سودآوری دست‌ یابید. با استفاده از فضای مجازی شما می‌توانید با کاربران بیشتری ارتباط برقرار کنید و مشتری‌های وفادار به دست آورید.

فضای مجازی

سوال: اگر کسی بخواهد کسب و کارش را به حالت اینترنتی در آورد، چه باید بکند؟

اولین کار این است که باید یک بستر اینترنتی برای خودتان مهیا کنید که همان وب سایت است. شما وقتی می خواهید یک کسب و کار فیزیکی و سنتی راه اندازی کنید، نیاز به بستری فیزیکی دارید و حالا که قصد دارید کسب و کار مجازی راه بیندازید، قطعاً به بستری در این فضا نیاز دارید.

سوال: راه اندازی وب سایت اصلاً چه مزیتی دارد؟

وب سایت مزایای زیادی برای صاحبانش دارد که از آن جمله می توان به این موضوع اشاره کرد که شما می‌توانید از طریق وب‌سایت به ‌صورت 24 ساعته به تجارت آنلاین خود بپردازید. از سوی دیگر، تبلیغات در اینستاگرام و از طریق وب سایت بسیار به‌صرفه‌تر و کم‌هزینه‌تر از تبلیغات آفلاین و سنتی است. به عبارت دیگر، شما با یک هزینه معقول می‌توانید خدمات و محصولاتتان را در سراسر جهان معرفی کنید. به این ترتیب، با سرمایه‌گذاری بسیار کم می‌توانیدکسب‌وکار خود را شروع کرده و روزبه‌روز آن را بیشتر توسعه دهید.

فضای مجازی

سوال: اگر بخواهیم کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم، چه ملاحظاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

فضای مجازی مانند سایر حوزه ها نیاز به هوشمندی دارد. شما باید با درایت ابزارهای موردنیازتان را مهیا کنید و به ویژه مهم است که در این عرصه از اهل فن کمک بگیرید. فضای کسب و کار اینترنتی امروزه در کشور ما با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و کارشناسان زبده ای هم در این حوزه فعالیت دارند. اهمیت دارد که این افراد یا تیم ها را شناسایی کنید و از تخصصشان بهره ببرید.

به طور مثال، مجموعه مای کاستومر که بنده مدیریت آن را برعهده دارم، از جمله برترین مجموعه ها در زمینه طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ است. این تیم با داشتن سال‌ها تجربه و سابقه درخشان، طراحی وب‌سایت‌های بسیاری را در کارنامه خود دارد و بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای کمک به شما در زمینه راه اندازی کسب و کار موردنظرتان باشد.

برای دریافت مشاوره مستقیم میتوانید با شماره 09124777487 و یا 02126408816 الی 17 تماس بگیرید.
www.mycustomer.ir

ارسال نظر