متاورس و ارز دیجیتال چه ارتباطی به هم دارند؟

ارز دیجیتال یک روش پرداخت آنلاین است که برای خرید کالاها و خدمات استفاده می‌شود. ارزهای دیجیتال جایگزین پول‌هایی هستند که ما در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم. ارزهای دیجیتال برای تأمین امنیت تراکنش‌های مالی‌شان‌ از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. متاورس و ارز دیجیتال به هم وابسته‌اند و برای انجام معاملات در متاورس از ارز دیجیتال استفاده می‌شود. در حقیقت هر ارز دیجیتال در متاورس واحد پولی آن محسوب می‌شود.

متاورس و ارز دیجیتال چه ارتباطی به هم دارند؟

ارزهای دیجیتال برای تأمین امنیت تراکنش‌های مالی‌شان‌ از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. متاورس و ارز دیجیتال به هم وابسته‌اند و برای انجام معاملات در متاورس از ارز دیجیتال استفاده می‌شود. در حقیقت هر ارز دیجیتال در متاورس واحد پولی آن محسوب می‌شود.

متاورس چیست؟

متاورس یک دنیای مجازی است که در آن، تمام کارهایی که ما روزانه انجام می‌دهیم به‌وسیله اینترنت ممکن شده است. این جهان، یک محیط واقعیت مجازی دارد که می‌تواند به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل شود. پیش‌بینی می‌شود که متاورس جایگزین اینترنت شود و این یک تحول بزرگ است. این بستر با استفاده از فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ساخته شده است.

نقش ارز دیجیتال در متاورس

نقش کلیدی که ارز دیجیتال در متاورس دارد این است که این بستر یک جهان مجازی است و هر دنیای مجازی پول مخصوص به خودش را دارد. همان‌طور که هر کشوری واحد پولی خودش را دارد، مردم برای خریدوفروش و معامله از ارز دیجیتال همان محیط استفاده می‌کنند. در این محیط برای خرید محصولات و خدمات باید از ارز دیجیتال استفاده کرد.یکی از رایجترین ارزهای دیجیتال تتر است که کاربران به دنبال خرید و استعلام قیمت تتر برای خرید وفروش در این فضا هستند ممکن است که هر محیطی در متاورس قوانین حریم خصوصی مخصوص به خودش را داشته باشد. این بستر یک پلتفرم هوشمند دارایی است که افراد را قادر می‌سازد تا در آن ثبت‌نام کنند و دارایی‌های واقعی‌شان را در بلاک‌چین انتقال دهند. این محیط با استفاده از سیستم توکن هوشمند قادر است از پروتکل ETP(VMS) پشتیبانی کند؛ با استفاده از این قابلیت، متاورس قصد دارد تا با ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی جدید، اموال و دارایی‌های سنتی را به دارایی‌های دیجیتال تبدیل کند.

9 کاربرد ارزهای دیجیتال در متاورس

  1. از عمر ارزهای دیجیتال نزدیک به یک دهه می‌گذرد و هم اکنون بیش از 2000 ارز دیجیتال در سراسر دنیا در حال معامله شدن است. ارزهای دیجیتال نقش‌های مختلفی در متاورس دارند، همان‌طور که در زندگی روزمره ما دارند.
  2. ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداخت در متاورس استفاده می‌شوند. اما روزبه‌روز افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی می‌آورند.
  3. رمزارزها به‌عنوان پول دنیای مجازی استفاده می‌شوند که یک نمونه آن SL (Second Life) است. در حال حاضر لیندن دلار و بیت‌ کوین در این محیط به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار گرفته‌اند. افراد می‌توانند بدون واسطه این ارزهای دیجیتال را به پول واقعی تبدیل کنند.

9 کاربرد ارزهای دیجیتال در متاورس

  1. ارزهای دیجیتال به‌عنوان پول مجازی در این بستر شناخته شده‌اند. این گیمرها را قادر می‌سازد تا برای خرید آیتم‌های بازی از آن‌ها استفاده کنند یا حتی این آیتم‌ها را به پول واقعی بفروشند.
  2. ارزهای دیجیتال سوخت دنیای متاورس هستند که به آن قدرت می‌دهند. این پول‌ها به کاربران این محیط اجازه می‌دهند تا در دنیایی جدید، اشیاء مجازی خلق کنند و در مارکت‌های آن خریدوفروش کنند.
  3. در دنیای متاورس ارزهای دیجیتال قوانین حریم خصوصی دارند و مثل پول نقد امن و غیرقابل‌ردیابی هستند و می‌توان هرجایی از آن‌ها استفاده کرد.
  4. ارز دیجیتال امکان پرداخت فوری را برای هرکسی در هر مکانی فراهم می‌کند. رمزارزها با استفاده از فناوری peer - to - peer بدون نیاز به هیچ بانکی کار می‌کنند. مدیریت تراکنش‌ها در این محیط توسط خود شبکه انجام می‌شود.
  5. کاربران متاورس می‌توانند با استفاده از این قابلیت می‌توانند تجربه‌ای عالی به مشتریان خود ارائه کنند. همچنین این بستر کاربرانش را قادر می‌سازد تا حجم زیادی از دیتاها را مدیریت کنند و برای مخاطبان‌شان برنامه‌های سرگرم‌کننده بسازند.
  6. شبکه متاورس، یک دنیای مجازی است که به کسب دارایی‌های دیجیتال کمک می‌کند و کاربرانش را قادر می‌سازد تا این دارایی‌ها را با استفاده از فناوری بلاک‌چین مدیریت کنند. اکوسیستم متاورس یک نوع صرافی غیرمتمرکز است که در آن برنامه‌های کاربردی زیادی گنجانده شده است.

تا اینجا 9 کاربرد ارز دیجیتال در متاورس شرح داده شد و از رمز ارزهایی مثل لیندن دلار و بیت‌ کوین نام‌برده شد. در ادامه برای اطلاعات بیشتر، توضیحاتی در مورد این دو ارز دیجیتال و نحوه خریدوفروش بیت‌ کوین در صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال مثل کوین کده ارائه خواهد شد.

لیندن دلار چیست؟

لیندن دلار یک پول مجازی است که در دنیاهای آنلاینی مثل Second life استفاده می‌شود. نام این رمزارز از سازنده آن (لیندن لب) گرفته شده است. کاربران Second life با پرداخت دلار آمریکا می‌توانند لیندن دلار بخرند، ولی این ارز تنها در بازی قابل‌استفاده است.

بیت‌ کوین چیست؟

بیت‌ کوین یکی ارز دیجیتال است که به‌عنوان یک روش پرداخت جایگزین طراحی شده است که برای تراکنش‌های مالی خود نیاز به شخص ثالثی ندارد. اسنعلام قیمت بیت کوین و خریدوفروش بیت کوین را می توان از طریق صرافی های ارز دیجیتال انجام داد. بیت‌ کوین در سال 2009 راه‌اندازی شد و هم اکنون باارزش‌ترین رمزارز دنیاست. این رمزارز با استفاده از فناوری بلاک‌چین دادوستد می‌شود. در طول گذر زمان، ارزش بیت‌ کوین فراز و نشیب‌های زیادی داشته و چند دوره رکود و افزایش قیمت را تجربه کرده است. بیت ‌کوین اولین ارز دیجیتالی بود که توانست به این حد از محبوبیت و موفقیت برسد و الهام‌بخش سایر رمزارزها شد.

چگونه می‌توان از بیت‌ کوین کسب درآمد کرد؟

تعدادی از افراد با ماین کردن بیت ‌کوین به دست می‌آورند. روش کار آن به این شکل است که شبکه‌ای از ماینرهای بیت‌ کوین با اعتبارسنجی موفقیت‌آمیز بلاک‌ها و دریافت پاداش از بیت ‌کوین درآمد کسب می‌کنند. این رمزارز از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال قابل‌خرید فروش است و بسیاری از کسب‌وکارها به‌جای دریافت پول، بیت‌ کوین قبول می‌کنند. سرمایه‌گذاران و دلال‌ها از خریدوفروش بیت‌ کوین کسب درآمد می‌کنند.

چگونه می‌توان از بیت‌ کوین کسب درآمد کرد؟

چطور می‌شود بیت ‌کوین را خریدوفروش کرد؟

امروزه صرافی ارزهای دیجیتال زیادی مثل کوین کده وجود دارند. صرافی کوین کده یک پلتفرم امن است که در آن شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را (مثل بیت ‌کوین) خریدوفروش کنید یا آن‌ها را به سایر رمز ارزها تبدیل کنید. علاوه بر این شما می‌توانید در کوین کده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید و در وبلاگ آن درباره این ارزها اطلاعات کسب کنید.

مهم‌ترین مزایای صرافی آنلاین کوین کده نسبت به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی 24 ساعته (حتی در ایام تعطیل)
  • کارمزد 0 درصد
  • تسویه ریالی و ارزی آنی
  • تنوع ارز بالا (بیش از 350 نوع رمزارز)

ارزهای دیجیتال سود زیادی از متاورس می‌برند. کاربرانش می‌توانند در آن مشارکت کنند، پیشرفت کار را ببینند، با برندها تعامل داشته باشند، آموزش ببینند و دارایی‌های دیجیتالی‌شان را در این پلتفرم مبادله کنند. متاورس با تبدیل‌شدن به یک واسطه برای مبادلات، ارزهای دیجیتال را به مفهوم واقعی‌شان نزدیک‌تر می‌کند.

ارسال نظر