مدیریت سفارشات در ووکامرس

وقتی یک کاربر از سایت شما خرید می کند در واقع محصول را مشاهده کرده، آن را انتخاب و فرایند پرداخت را انجام می دهد. وقتی پرداخت کامل شد خرید ثبت و در بخش سفارش ها برای مدیر فروشگاه قابل مشاهده است. به فرایند پیگیری سفارشات از زمان ایجاد سفارش تا تحویل به مشتریان را مدیریت سفارشات گفته می شود.

مدیریت سفارشات در ووکامرس

یکی از امکانات افزونه ووکامرس مدیریت سفارشات از سمت مدیر سایت است. در سمت مشتری نیز امکان پیگیری سفارش وجود دارد و از طریق وضعیت سفارش می تواند روند سفارشات خود را پیگیری کند.

در این مقاله ابتدا نحوه مدیریت و پیگیری سفارشات ووکامرس (Manage orders in WooCommerce) و تغییر وضعیت در سمت مدیر را توضیح می دهیم و سپس می گوییم که چطور یک کاربر می تواند سفارشات خود پیگیری کند.

مشاهده و تغییر وضعیت سفارشات

برای مشاهده سفارشات از پیشخوان وردپرس > ووکامرس > بخش سفارشات می توانید کلیه سفارشات را مشاهده کرده، سفارش جدیدی را ایجاد، حذف یا ویرایش کنید. بعد از آن کلیه سفارشات مشتریان نمایش داده می شوند که اطلاعات مشتریان مثل آدرس، تاریخ ثبت سفارش و غیره را نشان می دهد. در صورتی که بخواهید اطلاعات بیشتری را در صفحه سفارشات مشاهده کنید،

وضعیت های سفارش

برای تغییر وضعیت سفارشات بیایید اول ببینیم که چه وضعیت سفارش هایی را می توانید در این بخش ببینید. وضعیت های سفارش ووکامرس عبارتند از:

  • در انتظار پرداخت: این سفارش در سبد خرید مشتری وجود دارد ولی هنوز پرداخت صورت نگرفته است.
  • ناموفق: به هر دلیلی تکمیل نشده است.
  • در حال انجام: سفارشی که تکمیل شده و در حال آماده سازی و ارسال برای مشتری است.
  • در انتظار بررسی: این سفارش ها باید توسط مدیر فروشگاه بررسی شوند.
  • مسترد شده : سفارش هایی که بعد از اینکه به دست مشتری رسیده اند مرجوع شده اند.
  • لغو شده: سفارشاتی که تومسط مدیر یا مشتری کنسل شده اند لغو شده محسوب می شوند.
  • تکمیل شده: سفارشی که به دست مشتری رسیده است باید وضعیت آن به تکمیل شده تغییر یابد.

مشاهده و ویرایش یک سفارش

برای مشاهده جزئیات سفارش و تغییر وضعیت آن بر روی علامت چشم کلیک کنید تا وارد صفحه سفارش شوید و آن را ویرایش کنید. به این ترتیب مطاابق با تصویر می توانید تاریخ ایجاد را ویرایش کنید، وضعیت سفارش را تغییر دهید، نام ، آدرس، کد پستی و اطلاعات حمل و نقل مشتری را تغییر دهید.

در بخش آیتم می توانید سفارش مشتری را ویرایش کنید. این برای زمانی به کار می رود که مشتری از شما می خواهید یک محصول را از لیست سفارش او حذف کنید یا محصولات دیگری را به لیست سفارشات اضافه کنید. در بخش استرداد دلیل استرداد و مبلغ استرداد را مشخص می کنید. برای

پیگیری سفارشات ووکامرس توسط مشتری

یکی از دغدغه های کاربران بعد از خرید اینترنتی پیگیری وضعیت سفارشات است. اگر فروش سایت شما بالا است برای اینکه شما به عنوان مدیر سایت درگیر تماس کاربران نشوید می توانید کدهای سفارش را برای کاربران درج کنید. حالا اگر بخواهید کاربر هم بتواند وضعیت سفارش خود را مشاهده و پیگیری کند چه باید کرد؟

با کمک افزونه فروشگاهی ( https://www.rtl-theme.com/category/wordpress-plugin/woocommerce/ ) می توانید امکانات متنوعی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. افزونه فروشگاهی ووکامرس به شما کمک میکند فروشگاهی بی نظیر داشته باشید. این افزونه های وردپرس، شامل طیف تقریبا گسترده ای میشوند. از افزونه های فروش فاکتور، چند فروشندگی، پیشنهاد ویژه، درگاه های پرداخت و ...

مزایای امکان پیگیری سفارش در ووکامرس

پیگیری سفارشات ووکامرس از زمانی آغاز می شود که مشتری یک سفارش را ارسال می کند و یا محصول را تحویل می گیرد. این کار کمک می کند که کاربران درک بهتری از برند شما داشته باشند. به دلایل زیر شما باید بخش پیگیری سفارشات را در سایت خود راه اندازی کنید.

  • تایید دریافت سفارشات خرید
  • مشتری و شما مکان فعلی سفارش را ردیابی کنند
  • امکان پیگیری تاریخ تحویل
  • اطمینان از تحویل به موقع سفارش
  • ساده سازی گزارش سفارش خرید

افزونه پیگیری سفارشات ووکامرس یک افزونه فروشگاهی است. که پاسخ دهنده به یکی از مهمترین دغدغه خریداران است. مشتریان پس از هر خرید اینترنتی پیگیر وضعیت سفارش و اطلاع از چگونگی ارسال محصول می باشند و این موضوع باعث می شود مدیران فروشگاه های اینترنتی با حجم زیادی از تماس ها رو به رو شوند. با این افزونه شما می توانید کد رهگیری که از شرکت های حمل و نقل دریافت می کنید را به صورت انبوه وارد کرده تا به کاربران ارسال شده یا برای آنها نمایش داده شود. با این کار می توانید مشتریان را از تاریخ تحویلی که تخمین می زنید مطلع کنید.

بعد از اینکه افزونه پیبار را نصب کردید به امکانات زیر دسترسی خواهید داشت.

شما می توانید اطلاعات سفارش را از طریق پنل کاربری به آنها نمایش دهید. امکانات افزونه پیبار عبارتند از:

  • ثبت کدهای پیگیری از طریق اکسل
  • ثبت دسته جمعی کدهای پیگیری
  • ایجاد شرکت های حمل و نقل دلخواه بدون هیچ محدودیتی
  • تعریف تعداد پیک های بی نهایت برای فروشگاه
  • تعریف یک کد پیگیری به ازای هر محصولی که در سفارش وجود دارد
  • تعریف تاریخ ارسال و شرکت حمل و نقل پیش فرض
  • پنهان کردن بخش پیگیری سفارشات ووکامرس برای محصولات مجازی
  • مشاهده اطلاعات سفارش از طریق فرم پیگیری یا پنل کاربری
  • تعیین آیکن، عنوان سفارشی و ترتیب نمایش برای وضعیت های تعریف شده در وب سایت

حتی اگر بخواهید یک سایت چند فروشندگی طراحی کنید افزونه، با افزونه دکان سازگار است. در این افزونه تمام اطلاعاتی که برای پیگیری یک سفارش نیاز دارید فراهم شده است مثلا مطابق با تصویر امکان ثبت یک کد پیگیری، ثبت چند کد پیگیری، ثبت دسته جمعی، ثبت از طریق فایل، سیستم کد تحویل را خواهید داشت. عملکرد این افزونه به این صورت است که می توانید شماره سفارش و شماره پیگیری را در دو ستون مختلف در فایل اکسل داشته باشید و این فایل اکسل را از طریق افزونه درون ریزی کنید تا شماره رهگیری برای کاربران از طریق ایمیل ، پیامک، واتساپ ارسال شود.

کاربران از طریق وارد کردن شماره سفارش، موبایل یا ایمیل در فرم پیگیری سفارش می توانند اطلاعات را مشاهده کنند.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه ای امکانات متنوع دیگری نیز نیاز است تا تعامل کاربر را با سایت شما بیشتر کند و او را سریع تر به محصول موردنظر خود برساند. یکی از این امکانات فیلتر محصولات است که به خصوص در فروشگاه های بزرگ با اجناس متنوع ضروری است. با افزونه فیلتر محصولات می توانید انواع فیلتر برای سایت خود تعریف کنید. افزونه فیلتر قیمت تنها یکی از قابلیتهای کاربردی است که در این پلاگین در اختیار کاربران قرار گرفته است. این افزونه وردپرس فیلتر محصولات ووکامرس را در عین سادگی و بسیار پر قدرت پیاده سازی می کند.

مدیریت و پیگیری سفارشات یک فاکتور کلیدی برای هر آنلاین شاپ است زیرا اعتماد به برند شما را افزایش داده و رضایت کاربران را در پی دارد سیستم پیگیری سفارشات ووکامرس می تواند مزیت رقابتی سایت فروشگاهی شما باشد. سایر افزونه های فروشگاهی مثل فیلتر محصولات نیز به بهبود تجربه کاربری مشتریان تان کمک خواهد کرد پس از آن غافل نشوید.

ارسال نظر