نحوه نصب دوربین مداربسته 

ما در این مقاله به نحوه نصب دوربین مداربسته خانگی می‌پردازیم. با سنجاق همراه باشید.

نحوه نصب دوربین مداربسته 

زمان موردنیاز برای نصب دوربین مدار بسته: 2 تا 4 ساعت

کل زمان موردنیاز جهت خرید و نصب: 6 تا 8 ساعت، با درنظرگرفتن زمانی برای تحقیق در مورد انواع دوربین‌ها و انتخاب گزینه مناسب

سطح مهارت: متوسط

هزینه نصب دوربین مدار بسته: قیمت نصب دوربین‌ مداربسته با توجه به تعداد و همین‌طور کارایی متغیر است.

خبر خوش این است که نصب دوربین مداربسته امنیتی کار چندان سختی نیست. البته انتخاب مناسب‌ترین دوربین مداربسته کار سختی است. به دلیل تنوع بسیار بالای دوبین‌های مداربسته امنیتی خانگی، برای انتخاب مناسب‌ترین دوربین باید به نیاز خود توجه کنید. برای مثال یکی از ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته شرایط ضبط فیلم آن است. برخی از شرکت‌های برای آپلود خودکار فیلم‌ها بر روی فضای ابری خودشان به خریداران انواع اشتراک‌های مختلف را ارائه می‌دهند. درحالی‌که باقی شرکت‌ها تنها برای مدت 24 ساعت فیلم‌ها را ذخیره می‌کنند.

چه زمان باید دوربین مداربسته نصب کنیم؟

بر اساس تحقیقات دانشگاه کارولینا در مورد سارقان زندانی، وجود دوربین مداربسته امنیتی می‌تواند همچون یک عامل بازدارنده برای سارقان عمل کند. اگر در محله و همسایگی شما سرقتی رخ داده است، پس زمان آن فرا رسیده که شما دوربین مداربسته امنیتی را برای منزل خود نصب کنید.

بر طبق تحقیقات، در صورتی که سارقان در سرقت از یک منزل موفق شوند، پس از آن باقی خانه‌های محله را هدف قرار می‌دهند. بهتر است نسبت به نشانه‌هایی که بیانگر وقوع سرقت در محله است حساس باشید. برای مثال پنجره‌های شکسته می‌تواند نشانه سرقت باشد. یکی از روش‌های ارزیابی سارقین این است که ببینند مردم چطور به صدای شکستن پنجره واکنش نشان می‌دهند. علاوه بر این آن ها نسبت به سرعت تعمیر شیشه‌های پنجره نیز توجه می‌کنند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت نصب دوربین مدار بسته را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک نصاب دوربین مدار بسته در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب دوربین مدار بسته ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ملاحظات ایمنی نصب دوربین مدار بسته

بسته به اینکه کدام یک از دوربین‌های امنیتی خانه را انتخاب کنید، احتمالاً برای نصب آن به یک نردبان نیاز خواهید داشت. اگر یک دوربین امنیتی خانه سیمی انتخاب کنید، مراحل اضافی را شامل خواهید شد که شامل برخی کارهای الکتریکی است.

ابزارهای مورد نیاز نصب دوربین مدار بسته

نردبان

مته

بیل

پیچ‌گوشتی سر فیلیپس

مته چکشی (اگر قصد نصب دوربین روی آجر را دارید)

بیت‌های مته سنگ‌تراشی (اگر قصد نصب دوربین روی آجر را دارید)

وسایل موردنیاز برای نصب دوربین مداربسته امنیتی در اغلب موارد داخل کیت و بسته‌بندی آن وجود دارد. در غیر این صورت به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

نوار ماهی

نوار

لنگر پلاستیکی اضافی

نحوه نصب دوربین مداربسته امنیتی

نحوه نصب دوربین های مداربسته

  1. یک سیستم دوربین مداربسته امنیتی خانگی انتخاب کنید

دوربین‌های امنیتی شیب و زوم، دوربین‌هایی با لنزهای زاویه دید عریض، دوربین‌هایی با قابلیت ضبط فیلم HD ، دوربین‌های تشخیص حرکت ساده، دوربین‌های خارجی، دوربین‌های خارجی با دید در شب و دوربین‌های داخلی از جمله مدل‌هایی هستند که در بازار وجود دارند.

اغلب این مدل‌ها به صورت دوربین‌های مداربسته بی‌سیم، دوربین مداربسته سیمی، دوربین مداربسته نیمه بی‌سیم و همین‌طور دوربین‌های بازی ساده‌تر عرضه می‌شوند. قبل از انتخاب اشتراک ماهیانه و سالیانه تمامی جوانب امر را بسنجید.

  1. موقعیت قرارگیری دوربین مداربسته خانه خود را برنامه‌ریزی کنید

به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید تا بهترین مکان را برای نصب دوربین امنیتی خانه پیدا کنید. این مکان باید اشراف کامل به اطراف داشته باشد. برای مثال نزدیک درب ورودی منزل یا بالای دیوارها. برای نصب دوربین مکانی را پیدا کنید که از بادوباران در امان باشد. در غیر این صورت باید به سراغ مدل‌های گران‌قیمت‌تر ضد آب بروید. اگر قرار است تا دوربین‌های مداربسته سیمی برای منزل خود نصب کنید؛ حتماً مسیر سسیم از روی دیوارها را از قبل ترسیم کنید.

  1. اتصالات دوربین مداربسته امنیتی را نصب کنید

سیستم‌های دوربین امنیتی خانگی معمولاً همراه با کیت نصب و همین‌طور پایه‌ای برای دوربین به فروش می‌رسند. در زیر پایه مکان سوراخ کردن کاملاً مشخص است. برای قرار دادن دوربین ابتدا دیوار را با مته سوراخ کنید و بعد پین‌ها را داخل آن قرار دهید. حالا می‌توانید دوربین را روی آن قرار داده و پیچ را محکم کنید. در اغلب موارد با پیچاندن دوربین می‌توانید آن را در مکان مناسب محکم کنید.

البته برای نصب دوربین‌های مداربسته سیمی باید علاوه بر مراحل قبل از داخل خانه تا مکان نصب دوربین سیم‌کشی برق را انجام دهید.

  1. دوربین مداربسته امنیتی خانگی را راه‌اندازی کنید

نحوه نصب دوربین مداربسته

در برخی از کیت‌های راه‌اندازی باتری‌هایی وجود دارد که باید داخل دوربین قرار بگیرد. در هر صورت تمامی مدل‌های دوربین باید به یک منبع تغذیه انرژی وصل شوند. دقت کنید که پایه دوربین کامل محکم و مطمئن نصب شده باشد.

  1. مراحل نهایی را انجام دهید.

بعد از نصب همه اجزای دوربین، می‌توانید نرم‌افزارها را روی سیستم خود نصب کنید. تمامی دوربین‌های بی‌سیم به همراه نرم‌افزار و همین‌طور دستورالعمل نصب به فروش می‌رسند. دوربین‌های مداربسته سیمی نیز باید به دستگاه ضبطی همچون DVR وصل شوند.

چگونه یک دوربین مداربسته سیمی نصب کنیم

اگر به جای دوربین مداربسته بی‌سیم انتخاب شما دوربین مداربسته سیمی بوده است، می‌توانید تمامی مراحل بالا را اجرا کنید. یک مرحله دیگر نیز به مراحل نصب شما اضافه می‌شود و آن سیم‌کشی از منبع تغذیه انرژی تا دوربین است. همچنین ممکن است نیاز باشد تا بخش‌هایی از دیوار یا سایر سطوح را سوراخ کنید. در نهایت باید این دوربین را به یک پریز متصل کنید.

اگر چندان اطلاعاتی از سیم‌کشی منزل خود ندارید؛ ممکن است در پروسه نصب دوربین مدار سته به مشکلاتی بربخورید.

چه موقع با یک حرفه‌ای تماس بگیرید

پیشنهاد ما این است که به دلیل حساس بودن نصب دوربین‌های امنیتی این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید. هزینه نصب دوربین مداربسته متناسب با متراژ ساختمان، تعداد دوربین‌ها و همین‌طور مدل و پیچیدگی آن ها متغیر است.

ارسال نظر