نشانه هایی از وجود مشکل در استقرار نرم افزار CRM

رسانه کلیک - زمانی که کسب ‌و‌ کارها در نرم افزار CRM سرمایه‌ گذاری می ‌کنند،  در مسیر مناسبی جهت ایجاد سرنخ (مشتریان بالقوه) قرار می گیرند و همچنین آنها جهت افزایش فروش یک قدم به جلو بر می دارند. اما، یک مشکل وجود دارد: نرم افزار CRM مانند ابزارهای دیگر هستند؛ کارایی آنها به افرادی که از آنها استفاده می کنند بستگی دارد.

نشانه هایی از وجود مشکل در استقرار نرم افزار CRM

اما، یک مشکل وجود دارد: نرم افزار CRM مانند ابزارهای دیگر هستند؛ کارایی آنها به افرادی که از آنها استفاده می کنند بستگی دارد.

این یک سناریوی رایج است. کسب و کارها در نرم افزار CRM سرمایه گذاری می کنند و بعد از چند ماه برگشت سرمایه ای که انتظار داشتند را نمی بینند. جالب این است که بیشتر آنها نمی توانند تشخیص دهند کجای کارشان اشتباه بوده است.

مشکل واقعی کجاست؟

مشکل واقعی به ندرت به نرم افزار CRM ) نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (مربوط می‌شود. البته، منظور ما این نیست که تمامی نرم افزار های CRM بی عیب و نقص هستند، بلکه حقیقت این است که بیشتر آنها از کارایی بالایی برخوردارند. بیشتر مواقع به نظر می رسد کسانی که با نرم افزار کار می کنند ،کارها را اشتباه انجام می دهند.

در حال حاضر، هر کسب و کار مبتنی بر یک رویکرد متفاوت است . اما، چند شاخص کلیدی وجود دارد که می توانند تشخیص دهند آیا اشتباهی در فرآیند کسب و کار شما رخ داده است و اگر جواب مثبت است این اشتباه در کدام قسمت روی داده است.

کارهای عقب افتاده

آیا کارهایی هستند که هنوز تکمیل نشده‌ اند؟ اگر اینطور است اصلا خوب نیست و نباید آنها را نادیده گرفت. هر کاری که تکمیل نشده فرصتی از دست رفته است؛ فرصتی که خیلی خوب می توانست شما را به مشتریان نزدیک تر کند. به بیان ساده، می توانست همان فروشی باشد که منتظرش بودید.

پس حتما وقت کافی را صرف کامل کردن پروژه های ناتمام کنید. انجام این کار خیلی مهم است زیرا کارهای عقب افتاده نشانه ایی از فرآیندی است که با مشکل مواجه شده است. وقتی تعداد کارهای عقب افتاده زیاد شود معنایش این است که کارها خیلی پیچیده هستند. پس، یک بررسی می تواند به شما کمک کند تا مسائلی که کارها را پیچیده کرده اند شناسایی کرده و موانعی که آنها را با کندی مواجه کرده‌ اند از سر راه بردارید.

وارد کردن داده ها

قسمت دیگری که باید بر آن تمرکز کنید وارد کردن داده ها است؛ یعنی اینکه داده های مشتریان چطور وارد نرم افزار می شوند. فرضیه ی اشتباهی که معمولا کسب و کارها دارند این است که اگر داده ای در نرم افزار نیست به این معنی است که تعاملی صورت نگرفته است.

این اغلب با تماس هایی که با سازمان صورت می گیرد مشخص می شود. مشتریان به دلایل مختلفی با شرکت ها تماس می گیرند. شاید فقط چند سؤال دارند. اغلب، در چنین مواقعی، فروشنده یا پشتیبان مشتریان خیلی ساده فقط جواب سؤال ها را می دهد و ارتباط را قطع می کند. آنها به ندرت تلاش می کنند که اطلاعات مشتری را جمع آوری کرده یا داده های مربوط به مکالمه را وارد نرم افزار کنند.

اینها اطلاعات مهمی هستند و کسب و کارها بدون داشتن اطلاعاتی که بتوانند بر آنها تکیه کنند نمی توانند در آینده با مشتریان در تماس باشند. بدون داشتن این اطلاعات، شرکت ها مجبور می شوند به خانه ی اول برگردند و خودشان را برای همان مشتری از اول تبلیغ کنند.

بنابراین، همینطور که می بینید باید تمام تعاملات و داده های مرتبط را وارد نرم افزار کرد. در غیر این صورت، مجبور خواهید بود هزینه های غیر ضروری انجام دهید. در واقع هیچ کس نمی تواند تمامی تعاملاتی را که صورت می گیرند به خاطر بسپارد.

پس، انتظار نداشته باشید که این تعاملات برای دیگر قسمت های کسب و کار شفاف باشند. داده ها با تمام جزئیات باید وارد نرم افزار شوند. اگر کارمندانی دارید که این کار را انجام نمی دهند، پس در واقع به شما ضرر می زنند.

آنها به فرآیند کسب و کارتان آسیب می رسانند و باید جلوی این کارشان گرفته شود. باید اهمیت وارد کردن و جمع آوری داده ها به آنها یادآوری شود.

CRM سودآور است

قبل از اینکه دقیقا بدانید کارایی نرم افزار crm چیست و همچنین امشکل اصلی در کسب و کارتان کجاست ، نرم افزار CRM را مقصر ندانید. همانطور که قبلا هم گفتیم، به احتمال زیاد این کاربران هستند که از آن به درستی استفاده نمی‌ کنند. پس وقت بگذارید و مشکلاتی را که در فرآیند وجود دارد را شناسایی کنید.

نرم افزار های CRM و فرآیندهایی که کارها را آسان می کنند، باید بررسی و اصلاح شده و از نظر زمانی هم به روز شوند. این تنها راهی است که شما را به هدف تان می رساند.

سرونو پدیدآورنده SarvCRM

مجموعه سرونو SarvCRM را که یک CRM ابری است، در سال ۱۳۹۱ تولید در اختیار کاربران قرار داد. در طی سالیان گذشته مجموعه سرونو تلاش کرده است بازه وسیعی از نیازهای سازمان‌ها درزمینه مدیریت ارتباط با مشتریان را پوشش دهد.

همچنین سرونو با توجه به تجربیات بین‌المللی موسسین آن به سازمان‌های کوچک، بزرگ و متوسط کمک کرده است که تجربه مشتریان خود را متحول کرده و از نرم‌افزار CRM نیز به بهترین نحو در این راستا استفاده کنند.

ارسال نظر