5 نکته برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه با سنجاق

فرقی نمی‌کند که که بخواهید به طور کلی آشپزخانۀ خود را نوسازی کنید و یا فقط قصد بازسازی قسمت کوچکی از آن را داشته باشید، در هر حال انتخاب کابینت جدید از جمله تصمیمات مرعوب‌کننده به شمار می‌آید امّا نگران نباشید!

5 نکته برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه با سنجاق

در ادامه شما را با پنج نکتۀ کلیدی آشنا می‌کنیم تا به راحتی بتوانید تصمیم درستی را در طراحی و ساخت کابینت جدید، بگیرید. با ما همراه باشید.

  1. آیا نیازی به طراحی کابینت‌ دارید؟

بسیاری از مردم اینگونه تصور می‌کنند که اگر اندازۀ دیوار آشپزخانه‌شان غیرمعمول است، حتماً بایستی از کابینت‌های مخصوص و سفارشی استفاده کنند. این در حالی است که بسیاری از‌ آن‌ها نمی‌دانند کابینت‌هایی با ساخت سفارشی، از گران‌ترین گزینه‌های ممکن هستند، طراحی و ساخت آن‌ها طول می‌کشد و هم چنین در نتیجه، تفاوت چندانی با کابینت‌های نیمه سفارشی و یا آماده نخواهند داشت. کابینت‌های نیمه سفارشی، بر اساس اندازه‌های داده شده توسط مشتری ساخته می‌شوند امّا سازندگان از قبل اندازه‌هایی را تعیین و قالب‌هایی را مشخص کرده‌اند و فقط در آن قالب‌ها، می‌توان سفارش داد. کابینت‌های آماده که در بازار وجود دارند، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. امّا باید دقت کرد که بسیاری از آن‌ها از جنس چوب نیستند و شاید کیفیت مطلوبی نداشته باشند.

  1. از ترکیب در و کابینتی استفاده کنید که علاوه بر کاربردی بودن، برایتان جذابیت نیز داشته باشد:

ساخت کابینت آشپزخانه

در بیشتر آشپزخانه‌ها شما ترکیبی از کابینت‌های پایینی و دیواری می‌بینید که به جای دراور و یا قفسه، در دارند. معمولاً کابینت‌هایی که در قسمت‌های بالایی استفاده می‌شوند، برای به نمایش دادن ظروف تزئینی به کار برده می‌شوند این در حالی است که کابینت‌های پایینی ظروف سنگین‌تر مانند قابلمه و ماهیتابه را در خود جای می‌دهند. بهتر است برای کابینت‌های پایینی از دراور به جای درب استفاده شود. بهتر است بدانید در آشپزخانه‌های مدرن، خبری از کابینت‌های بالایی نیست و به جای آن فضایی خلوت و دلباز دیده می‌شود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. کابینت آشپزخانه قاب‌دار یا بدون قاب؟

یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیم‌ها هنگام خرید کابینت، توجه به قاب آن است. کابینت‌های قابدار معمولاً در آشپزخانه‌های سنتی دیده می‌شوند. درب کابینت به قاب متصل می‌شود و لولاها معمولاً قابل مشاهده هستند. در برخی از کابینت‌ها، در به طور مستقیم به کنار کابینت متصل می‌شود و قاب ندارد. باید قبل از خرید کابینت، درمورد این مسئله تصمیم بگیرید زیرا نصب‌ کابینت‌های قاب‌دار و بدون قاب کاملاً با هم متفاوت است.

  1. برآورد هزینه‌های اضافی برای ویژگی‌های بیشتر کابینت آشپزخانه :

ساخت و طراحی کابینت

همانطور که گفته شد، بیشتر کابینت‌ها به صورت عادی و با درهای لولادار در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند. این در حالی است که می‌توان با صرف هزینه‌های بیشتر، کابینت‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد تهیه کرد. مثلاً کابینت‌هایی که قابلیت جا دادن وسایلی مانند قهوه ساز را در خود دارند و کابینت‌های مخصوص سطل زباله. گفتیم که دراورها و کشوها در کابینت‌های پایینی، مخصوص جای گرفتن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها هستند چرا که دسترسی به آن‌ها از این طریق راحت‌تر است. در هر صورت دقت کنید که نصب این گونه کابینت‌ها هزینه‌های اضافی‌ای نیز در بر دارد.

  1. توجه به روشنایی در طراحی و ساخت کابینت:

چه در حال ساخت آشپزخانه‌ای جدید و چه در حال نوسازی هستید، نورپردازی یکی از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید. نورپردازی یکپارچه از جمله مواردی است که می‌تواند فضای آشپزخانه را دلبازتر و جذاب‌تر کند. این نوع نورپردازی می‌تواند به گونه‌ای در کابینت‌ها اجرا شود که زمانی که کابینتی را باز می‌کنید، محیط را روشن کند. مثلاً اگر نصفه شب هوس خوراکی کنید، این گزینه می‌تواند به کارتان بیاید! لامپ‌های LED یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای نورپردازی هستند. شما می‌توانید از مغازه‌های مخصوص این لامپ‌ها را تهیه و به راحتی نصب کنید.

ارسال نظر