همه چیز درباره ارز ترون

صرافی ارزپایا، در تلاش است که انواع ارزهای دیجیتال مثل رمزارز ترون را به کاربران خود ارائه داده و آن‌ها را از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک در صرافی‌های خارجی بی‌نیاز کند.

همه چیز درباره ارز ترون

خرید ارز ترون از صرافی ارزپایا

ارز دیجیتال ترون یکی از ارزهای پرطرفدار دنیای ارزهای دیجیتال است. راه‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال ترون وجود دارد. صرافی‌های داخلی و خارجی، این ارز دیجیتال را در لیست ارزهای خود قرار داده‌اند. متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها، صرافی‌های خارجی از دادن خدمات به ایرانیان اجتناب می‌‌کنند و خرید ارز ترون از این صرافی‌ها برای ایرانیان راحت نیست.

علاوه بر این، در صرافی‌های خارجی امکان خرید ارزهای دیجیتال با ریال وجود ندارد؛ بنابراین برای خرید ترون ، ابتدا باید سرمایه خود را در یک صرافی داخلی به USDT یا یک ارز دیجیتال واسطه مانند لایت کوین تبدیل کنید. سپس این ارز را به صرافی‌های خارجی منتقل کرده و ترون بخرید. همه این مراحل، مستلزم صرف کردن وقت و هزینه زیاد است. کارمزد این تراکنش‌ها زیاد خواهد شد و زمان زیادی نیز از شما خواهد گرفت.

به همین دلیل، صرافی‌های داخلی، سعی دارند تمام امکانات یک صرافی کامل را برای ایرانیان فراهم کنند. صرافی ارزپایا، در تلاش است که انواع ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه داده و آن‌ها را از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک در صرافی‌های خارجی بی‌نیاز کند. این صرافی، بستری امن برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال است. کاربران این صرافی می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با کمترین کارمزد مبادله کنند.

برای خرید رمزارز ترون از صرافی ارزپایا، فقط کافی است وارد وبسایت ارزپایا به نشانی https://arzpaya.com/ شوید. از قسمت ثبت نام یک حساب کاربری برای خود ایجاد و مراحل احراز هویت را طی کنید. رابط کاربری در این صرافی بسیار ساده بوده و شما به سادگی می‌توانید مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. پس از ایجاد حساب کاربری، یک کیف پول اختصاصی، برای تامین امنیت دارایی‌هایتان به شما تعلق می‌گیرد. حال با واریز ریال به صرافی، می‌توانید خرید ترون با ریال را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

برای فروش ارز دیجیتال ترون، کافی است سفارش فروش خود را ثبت کنید تا لیستی از خریداران و قیمت‌های پیشنهادی به شما نشان داده شود. پس از فروش ترون در صرافی، معادل ریالی آن به سرعت به کیف پول شما منتقل می‌شود. درصورتی‌که بخواهید پول خود را برداشت کنید، با ثبت سفارش برداشت، پول به‌حساب بانکی شما واریز خواهد شد.

معرفی ارز دیجیتال ترون (TRX)

قبل از خرید هر ارز دیجیتال، بهتر است مختصری از عملکرد پلتفرم آن ارز و پیش‌بینی‌هایی که راجع به آینده آن می‌شود بدانید. در ادامه این مقاله، هدف از پیدایش ارز دیجیتال ترون را بررسی کرده و نظر کارشناسان را درباره آینده این ارز می‌خوانیم.

رمزارز ترون، یک پلتفرم پیشرو در بین دیگر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال است که به داشتن جامعه‌ای بزرگ و فعال مشهور است. کاربران ترون، در هر کجای دنیا حضور دارند و توسعه‌دهندگان آن مدام در حال ارتقا پلتفرم ترون هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند ترون را برای رسیدن به هدف بزرگی که در سر دارد یاری کنند.

ارز دیجیتال ترون، یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال است. این پروژه می‌خواهد جای اینترنت را در دنیای امروز ما بگیرد. بلاک چین ترون، شبکه‌ای را با هدف ایجاد بستری مشابه بستر اینترنت، اما کاملا غیرمتمرکز به وجود آورده است.

پروتکل ترون یکی از عظیم‌ترین سیستم‌عامل‌های نوشته شده در دنیا به شمار می‌رود. این پروتکل، مکانیسم اجماع اثبات سهام نمایندگی شده (Delegated Proof of Stake - DPoS) را برای تایید تراکنش‌ها ایجاد کرده است. به لطف این الگوریتم اجماع، ترون می‌تواند با توان عملیاتی بالا، مقیاس‌پذیری فوق‌العاده و کارمزد بسیار پایین کار کند. دسترسی آسان به برنامه‌های غیرمتمرکز، از دیگر مزیت‌های الگوریتم اجماع منحصربه‌فرد ترون است. ترون با غول‌های تجاری مانند Samsung, Opera, Poloniex, Swisscom Blockchain و بسیاری دیگر همکاری می‌کند و این موضوع، بر ارزش و اعتبار پروژه ترون می‌افزاید.

ایده ارز دیجیتال ترون، در اوایل سال 2017 توسط جاستین سان مطرح شد. سان، پیش از ترون در مدیریت ارز دیجیتال ریپل نیز مشارکت داشته است.

سازوکار ترون

ترون از امکانات شبکه بلاک چین و تکنولوژی همتا به همتا (Peer to Peer -P2P) برای حذف واسطه‌ها استفاده می‌کند. این شبکه در نظر دارد بستری فراهم کند که سازندگان محتوای دیجیتال، بدون هیچ واسطه‌ای، کارهای خود را مستقیما به مصرف‌کنندگان بفروشند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Solidity، برنامه‌های غیرمتمرکزی مانند بازی‌ها یا برنامه‌های کاربردی دیگر ایجاد کرده و آن را در پلتفرم ترون به فروش برسانند.

توکن بومی پلتفرم ترون، ترونیکس (Ttonix) یا به‌اختصار، TRX نام دارد. کاربران ترون از این کوین برای خرید اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند. یکی از دلایل مهم محبوبیت ترون، ارزان بودن تراکنش‌ها در این پلتفرم است. افرادی که اقدام به تولید اپلیکیشن یا محصولات دیگر در ترون می‌کنند، از پرداخت کارمزد معاف هستند. همچنین تمام تراکنش‌های داخلی در پلتفرم ترون رایگان است.

شباهت پلتفرم ترون و اتریوم

شباهت پلتفرم ترون و اتریوم

توانایی ایجاد و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز، ویژگی آشنایی است! اتریوم نیز باهدف میزبانی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به وجود آمده است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان، ترون را با اتریوم مقایسه کرده و معتقدند زیرساخت ترون از اتریوم وام ‌گرفته شده است. کاربرد قراردادهای هوشمند در ترون، مشابه با کاربرد آن‌ها در اتریوم است و این موضوع، باعث شده منتقدان، ارز دیجیتال ترون را به کپی‌کردن زیرساخت‌های خود محکوم کنند.

با این اوصاف، می‌توان گفت که رقابتی بین ترون و اتریوم در جریان است. با اینکه به نظر می‌رسد تا اینجای کار، با توجه به حجم معاملات این دو ارز، اتریوم برنده این رقابت باشد؛ اما سرعت بالا و هزینه کم ترون، برای کاربران ارزهای دیجیتال بسیار جذاب هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای پرداخت هزینه گس در اتریوم، از تراکنش‌های ارزان شبکه ترون استفاده کنند. همین موضوع باعث شد که در طی کمتر از یک ماه از راه‌اندازی ترون، میزان سرمایه در گردش آن از 108 میلیون دلار عبور کند.

آینده ارز دیجیتال ترون چگونه است؟

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال ترون در رتبه 26ام سایت CoinMarketCap قرار گرفته است. این به معنی آن است که این ارز، از نظر ارزش بازار، 26امین ارز دنیا است. در ادامه این مقاله، به بررسی پتانسیل‌های این ارز دیجیتال و پیش‌بینی‌هایی که برای آینده آن شده است می‌پردازیم.

پتانسیل های ارز دیجیتال ترون

همان‌طور که گفته شد، ترون به دنبال ایجاد بستری شبیه به بستر اینترنت برای ارائه محتوا و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. شعار ترون "وب غیرمتمرکز" است و هدف از ساخت پلتفرم آن، کوتاه‌کردن دست واسطه‌ها از فرایند فروش محتوا است. این واسطه‌ها، شامل شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک، نت فیلیکس و آمازون هستند.

اما ترون تا چه حد توانسته به اهداف خود برسد؟ قطعا پاسخ به این سوال به زمان بیشتری برای مشاهده عملکرد ترون نیاز دارد. رسیدن به این اهداف برای ترون، بستگی به امکانات و کیفیت فضای برنامه‌نویسی دارد که این پلتفرم در اختیار کاربرانش قرار داده است.

جاستین سان، مدیرعامل شرکت ترون، چندی پیش اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی ترون کناره‌گیری خواهد کرد و اداره ترون را به دارندگان کوین TRX محول می‌کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این تغییر باعث کاهش قیمت ارز ترون خواهد شد اما بسیاری دیگر باور دارند که پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال نیاز به رهبر و مدیر ندارند و کاربران، مدیر واقعی این پلتفرم‌ها هستند. باید دید که این تصمیم چه تاثیری بر آینده ارز دیجیتال ترون خواهد گذاشت.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ترون

قیمت ارز دیجیتال ترون در حال حاضر حدود 0.08 دلار است. برای خرید ترون، بهتر است از پیش‌بینی‌های دیگر موسسات درباره آینده این ارز دیجیتال آگاه شوید. در این قسمت، پیش‌بینی‌هایی که دو موسسه بزرگ Long Forcast و WalletInvestor درباره قیمت ارز ترون داشته‌اند را مرور می‌کنیم.

Long Forcast

این موسسه، روندی نزولی را برای قیمت ارز دیجیتال ترون تا آغاز سال 2022 پیش‌بینی کرده است. به عقیده تحلیل‌گران Long forcast، ارز دیجیتال ترون سال 2022 را با قیمت 0.06 دلار آغاز کرده و تا سال 2023 روند صعودی قابل‌توجهی در قیمت آن وجود نخواهد داشت. این موسسه حداکثر قیمت ترون در سال 2023 را 0.1 دلار تخمین زده است.

WalletInvestor

موسسه WalletInvestor نگاه مثبت‌تری به آینده ارز دیجیتال ترون دارد. WalletInvestor پیش‌بینی کرده بود که در پایان سال 2021 قیمت ارز tron حدود 0.085 دلار خواهد بود که در حال حاضر، قیمت ترون همین حدود است. این موسسه در سال 2022، حداکثر قیمت ترون را 0.18 دلار پیش‌بینی کرده است.

از کجا ترون بخریم؟

در گذشته، اکثر صرافی‌های ایرانی، ارزهای دیجیتال معدودی به کاربران خود ارائه می‌دادند. لیست کوین‌های ارائه شده در این صرافی‌ها‌ محدود به ارزهای پرطرفداری مانند بیت کوین و ارز اتریوم بود. به همین دلیل، خرید ترون در ایران کمی دشوار بود. کاربران ایرانی برای خرید کوین ترون باید ریال خود را به ارزهای دیگر تبدیل کرده و با روش‌های پیچیده، آن را به صرافی‌های خارجی منتقل می‌کردند. اما امروزه خرید ارز دیجیتال ترون از صرافی کار بسیار راحتی است.

در حال حاضر خرید ترون از صرافی‌های ایرانی، بهترین راه برای خرید فوری ترون است. شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال ترون، از صرافی ارزپایا استفاده کنید و با صرف کمترین زمان و هزینه به هدف خود برسید.

ارسال نظر