پاسخ به یک سوال مهم: لپ تاپ AMD Ryzen بهتر است یا اینتل؟

رسانه کلیک - برای مدت طولانی پردازنده‌های اینتل انتخاب شماره یک کاربران بودند اما در نهایتAMD توانست با پردازنده‌های تازه نفس Ryzen به روزهای اوج خود باز گردد و حالا دیگر نباید تنها بر اساس سازنده پردازنده دست به انتخاب زد. پردازنده‌های پرقدرت و بهینه Ryzen در لپ تاپ‌ها هم حضور دارند اما هنوز بسیاری با این تردید روبرو هستند که لپ تاپ اینتل بهتر است یا AMD Ryzen؟

پاسخ به یک سوال مهم: لپ تاپ AMD Ryzen بهتر است یا اینتل؟

با ورود پردازنده‌های رایزن به لپ‌تاپ‌ها، معادلات قدرت دستخوش تغییر شد و AMD نتایج درخشانی را از خود به جا گذاشت. در ادامه به مرور دلایلی می‌پردازیم که می‌تواند شما را در انتخاب یک لپ‌تاپ مبتنی بر پردازنده‌های AMD Ryzen راهنمایی کند.

کارایی بالا و قیمت‌گذاری رقابتی پردازنده‌های Ryzen

احتمالاً می‌دانیدکه اکنون اگر پردازنده‌های Ryzen سریع‌تر از نمونه‌های سریCore رقیب نباشند، کُندتر هم نیستند و خریداران ملاک‌های دیگری چون فناوری ساخت تراشه، مصرف انرژی، کارایی نسبت به قیمت و قابلیت‌هارا در نظر می‌گیرند. برای نمونه، خریداران به این نکته توجه می‌کنند که با همان بودجه‌ی اینتل می‌توان چه پردازنده بهتری از سری Ryzen خریداری کرد تا در کنار گیمینگ، برای استفاده‌های کاری هم بتوان از عملکرد بهتر برخوردار شد.

امروزه پردازنده‌های Ryzen و حتی لپ تاپ‌های Ryzen قیمت گذاری بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های اینتل دارند و با داشتن کارایی بالا، فناوری‌های پیشرفته و راندمان انرژی بهتر، نظر خریداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

فناوری ساخت پیشرفته با گرمای کمتر و مصرف انرژی پایین‌تر

در انتخاب یک لپ تاپ مناسب، عملکرد خنک و مصرف باتری پایین بسیار حائز اهمیت است. در این زمینه پردازنده‌های Ryzen در هر دو جنبه، برتری دارند. پردازنده‌های Ryzen با استفاده از فناوری ساخت پیشرفته تولید می‌شوند و قادر به ارائه کارایی بالا با مصرف انرژی کمتر و گرمای کمتر هستند.

دوام باتری لپ تاپ‌های Ryzen بسیار رضایت‌بخش است و اگر یک لپ تاپ با پردازنده رایزن انتخاب کنید، بادوام‌تر و خنک‌تر از نمونه اینتلی خواهد بود.

قدرت چشمگیر لپ‌تاپ MSI Alpha 17 با پردازنده AMD Ryzen 7 4800H و گرافیک AMD RX 5600M در اجرای بازی‌ها قدرت چشمگیر لپ‌تاپ MSI Alpha 17 با پردازنده AMD Ryzen 7 4800H و گرافیک AMD RX 5600M در اجرای بازی‌ها

قابلیت‌های اختصاصی گیمینگ

در لپ تاپ‌های گیمینگRyzen با پردازنده‌های گرافیکیRadeon برخی قابلیت‌های انحصاری بسیار کاربردییافت می‌شود که نمی‌توان آنها را به سادگینادیده گرفت. یکی از این فناوری‌هاFidelityFX Super Resolution نام دارد که با استفاده از آن می‌توان بازی‌ها را با کیفیت بهتر و فشار کمتر به پردازنده گرافیکی اجرا کرد. همچنین استفاده از این فناوری اختصاصی AMD، موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.

نتایج درخشان لپ تاپ MSI Alpha 15 با سخت‌افزارAMD Ryzen 7 3750H/RX5500M در اجرای 1080p بازی‌ها (فریم بر ثانیه)

قابلیت FreeSync برای تجربه‌ای بی نقص از گیمینگ

مشکلات بصری گیمینگ همواره مورد توجه گیمرها بوده و حرفه‌ای‌ها به سادگی از کنار آن نمی‌گذرند.MSI Alpha 15 به عنوان یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ با پردازنده Ryzen، از فناوری تطبیق دهنده نرخ نوسازی تصویر با نرخ فریم دهی FreeSync و پنل نمایشگر بسیار سریع 144 هرتزی بهره می‌برد تا گیمرها تجربه‌ای دل‌چسب از گیمینگ داشته باشند.

بهترین لپ‌تاپ‌های AMD Ryzen موجود در بازار کدام‌اند؟

MSI Alpha 15 و MSI Alpha 17 دو نمونه از لپ تاپ‌های برتر Ryzen هستند. در ساخت این لپ تاپ‌ها از پردازنده مرکزی AMD Ryzen و پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX استفاده شده که موجب نهایتسازگاری، هماهنگی و عملکرد بهینه شده است.

MSI Alpha 15 از سخت افزارهای توانمندی چون پردازنده‌های سریRyzen 3000 و پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 5000M بهره می‌برد.MSI Alpha 17نیز به پردازنده‌های جدیدتر Ryzen 4000 H در ترکیب با پردازنده‌های گرافیکی سری AMD Radeon RX 5000M مجهز است. جالب است بدانید که کارایی کارت گرافیک RX 5500MAMD تقریباً مشابه با GTX 1660Ti ارزیابی شده و قدرت بسیار بالایی دارد.

این محصولات که به عنوان اولین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با فناوری ساخت 7 نانومتری در دنیا شناخته می‌شوند، قدرتمند، زیبا و گیمرپسند هستند و در کنار ارائه بهترین سخت‌افزارهای روز، همه نیازهای کاربران و گیمرها را برآورده می‌کنند.

ارسال نظر