چگونه سئو را شروع کنیم؟

بیش از 200 فرصت شغلی مرتبط با سئو، تنها در وب‌سایت جابینجا، خبر از بازار داغ سئو می‌دهد. در دنیای امروزی،تقریبا همه‌ی کسب‌وکارها برای مطرح‌شدن و افزایش فروش، باید دست به دامان SEO برای حضور در نتایج گوگل شوند.

چگونه سئو را شروع کنیم؟

به همین دلایل، تعداد متقاضیان یادگیری بهینه‌سازی سایت و فعالیت در این حوزه، به طور روزانه در حال افزایش است.اما سئو، دنیایی دارد به وسعت و پیچیدگی یک اقیانوس عمیق؛ پس بی‌گدار به آب نزنید .

در این مطلب با ما همراه باشید تا برای شروع یادگیری سئو، از میان راه‌های متعددی نظیر کارآموزی، مطالعه مقالات، شرکت در دوره‌های تخصصی و غیره، یک مسیر تضمین‌شده را انتخاب کنیم. با مطالعه این مقاله، مسیر روشنی از یادگیری سئو را برای افراد تازه‌وارد، مشخص خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف هزینه‌های اضافی، به درآمد مناسبی از طریق سئو برسند.

پیش از شروع مقاله پیشنهاد می‌کنیم، مقاله سئو گوگل چیست را مطالعه کنید تا به خوبی با مفهوم سئو و نحوه تاثیرگذاری آن در کسب و کارهای اینترنتی، آشنا شوید. پس از آن می‌توانید برای پاسخ به سوال آموزش سئو را از کجا شروع کنیم؟ به ادامه‌ی این مطلب بازگردید.

چگونه سئو را شروع کنیم؟ نقشه راه برای جلوگیری از گم‌شدن در هزارتوی منابع

در دست داشتن یک نقشه راه صحیح به شما کمک می‌کند از گم‌شدن در هزارتوی منابع یادگیری سئو، در امان بمانید. معمولاً برای تسلط بر مبانی تئوری SEO، به بازه زمانی 1 الی 2 ماهه‌ای نیاز است. با‌این‌حال، بدون انجام پروژه‌های واقعی از رسیدن به هدف اصلی، یعنی تسلط کامل بر مفاهیم و کسب درآمد دور می‌مانید.

برای فراگیری مباحث تئوری، کتاب‌ها و پادکست‌های تخصصی در این حوزه، بهترین راه برای شروع مسیر هستند. وب‌سایت آکادمی وبسیما، بزرگ‌ترین مرجع تخصصی آموزش سئو، منابع رایگان متعددی مانند مقالات، کتاب، پادکست و ویدیوهای آموزشی سئو در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

اما فراموش نکنید که مهم‌ترین موضوع در یادگیری سئو، عملی‌کردن دانسته‌های شماست. پس از مطالعه مباحث تئوری، بدون فوت وقت به سراغ آزمودن دانسته‌هایتان بروید. دوره‌های کارآموزی در شرکت‌های مرتبط، می‌توانند بخش عملی یادگیری سئو را برای شما مهیا کنند. با این حال، طولانی‌بودن دوره‌های کارآموزی و بعضاً شرایط نامناسب کاری شرکت‌ها، برای همه افراد انتخاب مناسبی نیست.

بهترین گزینه برای یادگیری سئو از نقطه صفر، شرکت در کارگاه‌های آموزشی است. کارگاه‌های تخصصی Seo، علاوه بر آنکه وجه تئوری مباحث را پوشش می‌دهند، با ارائه مثال‌های عملی و پروژه‌های واقعی، منبع مناسبی برای یادگیری بخش عملی هستند. دوره سئو آکادمی وبسیما بهترین دوره آموزش سئو در ایران است که شما را به صورت کامل با تولید محتوا، سئو تکنیکال و لینک‌سازی آشنا می‌کند. محتوا، تکنیکال و لینک‌سازی 3 ضلع اصلی مثلث سئو است. در ادامه سفری کوتاه به دل مثلث سئو خواهیم داشت.

چگونه سئو را شروع کنیم؟

1. تولید محتوا؛ نگارش محتوای استاندارد و دلخواه کاربر

نگارش یک محتوای استاندارد، تنها در رعایت نکات نگارشی و متن ارزشمند، خلاصه نمی‌شود. نگارش محتوای استاندارد، باید با توجه به پاسخگویی کامل، مفهوم‌گرایی مناسب و خوانایی محتوا همراه باشد. با بهبود الگوریتم‌‌های گوگل در چند سال اخیر، ربات‌های گوگل رفتاری مانند کاربران حقیقی وب را از خود نشان می‌دهند.

به‌همین‌دلیل، دورزدن گوگل و استفاده از تکنیک‌های کلاه‌سیاه، نتیجه‌ای جز جریمه‌شدن وبسایت ما توسط Google، نخواهد داشت. اگر هنوز قدرت‌ شگفت‌انگیز گوگل در تشخیص و درک محتوا فارسی را جدی نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سری مقالات الگوریتم‌ های گوگل را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

2. سئو تکنیکال؛ تاثیرگذارترین فاکتور در رتبه‌بندی سایت

هرچقدر هم محتوای ارزشمند و استانداردی تهیه کرده باشید، عدم دسترسی ربات‌های گوگل به محتوا، به از بین رفتن زحمات شما منجر خواهد شد. داشتن دانش سئو تکنیکال، به ما کمک می‌کند علاوه بر بهبود تجربه کاربری، درک ربات‌های گوگل از محتوای خود را ساده‌تر کنیم. آشنایی و تسلط با مباحثی مثل تگ‌های HTML، بودجه خزش، بهینه‌سازی سرعت سایت و نشانه‌گذاری استاندارد می‌تواند باعث وجه تمایز شما از سایر متخصصان سئو شود.

شروع+سئو

3. لینک‌سازی؛ اعتباردهی به محتوا با ایجاد پیوند

تصور کنید محتوای یکی از صفحات شما، از لحاظ سئو تکنیکال و سئو محتوا، در بالاترین سطح قرار دارد. با این حال، هم‌چنان در رتبه دوم صفحه نتایج قرار دارید و نمی‌دانید برتری وب‌سایت رتبه اول نسبت به شما چیست. علاوه بر مسائل تکنیکال و استانداردهای نگارشی، فاکتور دیگری هم در رتبه‌بندی نتایج، برای گوگل وجود دارد؛ اعتبارسنجی صفحات.

اعتبارسنجی یک صفحه برای ربات‌های گوگل، از طریق لینک‌سازی آن با سایر صفحات انجام می‌شود. لینک‌سازی در سئو به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند. لینک‌سازی‌های داخلی، مسیر حرکت کاربران در سایت را تسریع کرده و بین صفحات پیوند موضوعی ایجاد می‌کند. لینک‌سازی خارجی نیز باعث انتقال اعتبار و تقویت بیشتر صفحات ارزشمند سایت می‌شود. لینک‌سازی یکی از پرچالش‌ترین مباحث سئو است و استفاده از یک استراتژی نادرست سایت شما را از عرش به فرش می‌رساند.

یادگیری سئو

بهترین منبع برای شروع یادگیری سئو چیست؟

در این مقاله با نقشه راهی برای شروع یادگیری سئو آشنا شدیم. برای تبدیل شدن به یک متخصص باید با هر سه ضلع مثلث سئو آشنا شویم. اما در ادامه مسیر حرفه‌ای و کاری می‌توانیم تنها یکی از سه مبحث تولید محتوا، لینک‌سازی و تکنیکال را انتخاب کرده و در همان شاخه عمیق‌ و عمیق‌تر شویم.

یادگیری سئو به شرط انتخاب یک منبع درست به هیچ وجه دشوار نیست. در بین منابع فارسی آموزش سئو، آکادمی وبسیما بهترین دوره آموزش سئو را در ایران ارائه می‌کند.

دوره جامع هیولای سئو از آکادمی وبسیما ، یک انتخاب ویژه برای علاقه‌مندان حوزه سئو است. این دوره با 7 سرفصل کاربردی و تخصصی، از ابتدایی‌ترین مفاهیم سئو، آغاز شده و تمامی تکنیک‌های حرفه‌ای و پیشرفته از صفر تا صد آموزش داده می‌شود.

مسیر دوره Seo Monster آکادمی وبسیما، بر اساس مثال‌هایی از پروژه‌های واقعی و آخرین آپدیت‌های گوگل، تهیه و به‌صورت مستمر به‌روزرسانی می‌شود. برای شرکت در دوره هیولا وبسیما، به هیچ‌گونه پیش‌نیازی جز علاقه و پشتکار نیاز ندارید!

شما هم می‌توانید همین حالا جزء یکی از 3000 نفری باشید که با شرکت در کارگاه‌های تخصصی آکادمی وبسیما، مسیر خود را برای ورود به بازار کار، پیدا کرده‌اند. کافی‌ست عبارت "دوره جامع سئو آکادمی وبسیما" را جست‌وجو کنید.

ارسال نظر