چگونه مسابقه‌ اینستاگرامی برگزار کنیم؟

رسانه کلیک -  مسابقه‌ اینستاگرامی راهی عالی برای جلب توجه برند شما در این پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر است. برگزاری مسابقات به بالا بردن تعامل اکانت شما کمک کرده و محتوای شما توسط الگوریتم اینستاگرام مورد توجه قرار می‌گیرد.

چگونه مسابقه‌ اینستاگرامی برگزار کنیم؟

مسابقه اینستاگرامیکی از بهترین روش‌های افزایش فالوور واقعی، برند سازی و افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام است. مسابقه اینستاگرام و نحوه قرعه کشی کامنت‌های اینستاگرامفالوورها جهت اعتماد سازی و بیشتر دیده شدن کسب‌و‌کار شما در شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری است. به این دلیل که اگر طراحی کمپین تبلیغاتی و برگزاری مسابقه به درستی انجام نشود سبب بدبینی کاربران نسبت به برند و کسب‌و‌کار شما خواهد شد.

ایده‌هایی برای برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام

۱) لایک کنید یا کامنت بگذارید تا برنده شوید

اینیکی از رایج ترین ایده‌های مسابقه‌های اینستاگرام است. برای مخاطبان هم آسان است که با لایک و بدون کار اضافه‌ای جایزه ببرند.قرعه‌کشی در بین شرکت کنندگان هم برای شما آسان خواهد بود. نیازی به ردیابی هشتگ و یا بررسی فالوورهای جدید ندارید.

برای دانلود کامنت‌ها به منظور قرعه کشی اینستاگرام ، فقط کافیست به وبسایت مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب بروید و اکانت خود را وصل کنید تا با یک کلیک کامنت‌های پست مسابقه اینستاگرام را دانلود کنید و به راحتی از بین آنها برندگان را انتخاب کنید.

برگزاری این مسابقه به آگاهی از برند شما کمک خواهد کرد، اما اگر هدف شما جذب فالوور و تبدیل آنها به مشتری است؛ این نوع مسابقه انتخاب مناسبی برای شما نیست، به خصوص اگر کاربران فقط با لایک کردن در مسابقه شرکت داده شوند.

2) دوستانتان را تگ کنید تا برنده شوید

برگزاری مسابقه دوستانت را تگ کن و برنده شو، یکی از بهترین راه‌ها برای آگاهی از برند شماست.کاربرانی که تا به حال از برند شما نشنیده‌اند و یا شمارا می‌شناختند و فالو نمی‌کردند را به پیج شما می‌کشاند.

خیلی ساده است: از مخاطبان بخواهید دوستان خود را در کامنت‌ها تگ کنند تا آنها شما را فالو کنند.هر شخصی که تگ شده باشد یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند و پست شما را خواهد دید، و احتمالا شما با تعداد بالایی فالوور جدید مواجه خواهید شد.

برای انتخاب برنده قرعه کشی هم میتوانید از طریق سایت نوین هاب دانلود کامنت اینستاگرام را انجام دهید و برنده را مشخص کنید

3) کپشن بنویسید تا برنده شوید

این طبیعت انسان است که باهوش و شوخ طبع به نظر بیاید. یک مسابقه کپشن نویسی برای عکس، به مخاطبان شما امکان نشان دادن وفاداری به برند شما را می‌دهد.

تمام آنچه شما نیاز داریدیک عکس جالب یا غیرمعمول است. آن را در فید اینستاگرام خود ارسال کنید و از طرفداران بخواهید کپشنی برای عکس انتخاب کنند و بنویسند.

4) از مخاطبان بخواهید محتوایی درباره شما منتشر کنند و جایزه ببرند

مسابقه‌های اینستاگرامی روشی عالی برای جمع‌آوری مطالب از مخاطبان است؛ که می‌توانید در کانال‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.در شرایط مسابقه حتما ذکر کنید که ممکن است محتوای تولید شده توسط آنها را در پیج خود به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید از کاربران بخواهید که عکس‌های خود را در حال استفاده از محصول شما منتشر کنند، داستانی ازنقش محصول یا خدمات شما در بهبود زندگی خود بگویند،یا به سادگی عکس‌هایی که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند؛ منتشر کنند.

5) مسابقات استوری اینستاگرام

وقتی به برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی فکر می‌کنید؛ از مسابقه در استوری غافل نشوید. با استفاده از استیکرهای استوری می‌توانید سوای از مخاطبان خود بپرسید و بعد بین پاسخ‌های درست، قرعه‌کشی کنید.

چند نکته مهم برای برگزری مسابقه‌ اینستاگرامی

اهداف مشخصی تعیین کنید

اولین قدم این است که بدانید با برگزاری مسابقه به چه چیزی می‌خواهید برسید؟ آیا می‌خواهید اکانت خود را در معرض هواداران بالقوه جدید قرار دهید؟ فالوورهای بیشتری دریافت کنید؟ آرشیوی از محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد کنید، تا بعدا منتشر کنید؟یا به سادگی اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده مشتریان از محصولات خود به دست آورید؟

پاسخ به این سؤال به تعیین نوع مسابقه اینستاگرام برای اجرا کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد نتایج خود را بسنجید. برای سنجش نتایج هم می‌توانید از بخش آنالیز اینستاگرام نوین هاب استفاده کنید و داده‌ها و نمودارهای آنالیز اینستاگرام را مشاهده کنید.

جایزه مناسب انتخاب کنید

جایزه شما باید به اندازه‌ای ارزشمند باشد که افراد را به ورود به مسابقه شما ترغیب کند؛ اما نه آنقدر ارزشمند که باعث ورود افرادی شود که هیچ علاقه واقعی به برند شما ندارند.

یک نمونه محصول یا اشتراک خدمات شما می‌تواندیک جایزه خوب اینستاگرامی باشد. این نوع جایزه مخاطبانی که احتمالا مشتری شما خواهند شد را به پیج شما می‌آورد.مثلا آیفون ۱۱ برای برند لباس هدیه مناسبی نخواهد بود.

ارسال نظر