کد خبر:1348223
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

جشن 25 سالگی چرم مشهد | 25 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر چرم مشهد در عرصه صنعت کشور

25 سالگی چرم مشهد

مراسم تولد 25 سالگی چرم مشهد شب گذشته برگزار شد تا این برند به عنوان یکی از برندهای باسابقه و نامدار صنعت مد کشور، از این پس با قدمتی بیشتر به ادامه فعالیت بپردازد.

جشن تولد 25 سالگی چرم مشهد، از جمله برندهای معتبر چرم کشور، شب گذشته با حضور مهندس رضا حمیدی بنیان‌گذار هلدینگ مشهد و مهندس بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد برگزار شد.

تاسیس 13 واحد از سوی گروه مشهد برای پیشبرد صنعت کشور

در این مراسم مهندس حمیدی گفت: «قریب به 58 سال است که به صورت خستگی‌ناپذیر در عرصه صنعت کشور کار می‌کنم و در این مدت با همکاری دوستان و بستگان و تحت نام گروه مشهد، نسبت به تاسیس و ساخت 13 واحد صنعتی در رشته‌های فرش ماشینی، پتو، چرم، نان ماشینی، حوله، ریسندگی و رنگرزی در شهرهای کاشان، رشت، قم و مشهد اقدام نموده‌ام.»

وی با اشاره به اینکه چرم مشهد از جمله قوی‌ترین واحدهای گروه مشهد است، به معرفی سابقه این گروه پرداخت و ادامه داد: «امروز گروه مشهد مشتمل بر 8  واحد است که تمام واحدهای موجود از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده می‌کنند.»

25 سالگی چرم مشهد

او با اشاره به اینکه چرا در رشته‌های مختلف تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کند، افزود: «این کارم دلایل میهنی داشت. برای مثال در زمینه فرش ماشینی، کشور بلژیک عمده این صنعت را در دست داشت و کارخانه‌های صنعتی مختلفی در این کشور تاسیس شد. آن‌ها تمام طرح‌ها و نقشه‌های سنتی ایران را می‌بردند، یا بهتر بگویم می‌ربودند و بعد فرش‌های حاصله را به خودمان می‌فروختند؛ یا در خصوص پتو، صنعت پتوبافی در آن زمان پاسخگوی نیاز کشور نبود و بازار ایران از پتوهای تولید کره جنوبی پر شده بود.»

او همچنین در خصوص وضعیت صنعت چرم کشور پیش از ورود خود به این عرصه گفت: «در آن زمان بیش از 90 درصد چرم کشور با ارزش افزوده و اشتغال‌زایی بسیار، به آن سوی مرزها صادر می‌شد و در عوض چرم و پوشاک آماده به کشور می‌آمد.»

دوری از هرگونه تبلیغات غیرواقعی در گروه مشهد

حمیدی با بیان این مقدمه، کیفیت، بهره‌وری، بازاریابی مدرن با استفاده از جدیدترین دانش و تکنولوژی و دوری از هرگونه تبلیغات و ادعاهای غیرواقعی و فریب‌دهنده را از جمله اهداف مورد توجه گروه مشهد عنوان کرد و افزود: «اعتقاد به اصل آموزش را برای کارکنانمان در کلیه سطوح ضروری و وظیفه خود می‌دانیم. سیاست‌های ایجاد و توسعه در این گروه عمدتا بر مبنای توجه بر 4 اصل فرهنگ، تکنولوژی، اقتصاد و فناوری روز است. همچنین به برخورداری از تکنولوژی‌های جدید در خطوط تولید، اهمیت واحد توزیع قدرتمند در کنار تولید و داشتن ارتباط خوب با همکاران در تمام واحدهای کارخانه و دفاتر اعتقاد داریم. همچنین بهینه‌سازی مصارف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک در برنامه‌های آتی ما قرار دارد.»

توجه به برند و برندیگ و انتقادات مشتریان

او با اشاره به تاریخچه تاسیس چرم مشهد گفت: «چرم مشهد در تاریخ 18 دی‌ماه سال 1375 و با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان آغاز به کار کرد که این سرمایه امروز به 26 میلیارد تومان رسیده است.»

 

25 سالگی چرم مشهد

حمیدی اشاره کرد در این شرکت و به خصوص از زمانی که مهندس مصری مدیریتش را بر عهده گرفت، به مواردی چون برند و برندینگ بسیار بیش از گذشته توجه شده است. امروز مواردی چون تبلیغات هوشمند و اینکه چطور مشتری وفادار بسازیم و چگونه او را حفظ کنیم، همسویی تبلیغات با سطح انتظار مشتریان و حتی توجه به پیشنهادات و انتقادات مشتریان و نتیجه‌بخش کردن آنان مورد توجه ویژه چرم مشهد قرار دارد.

او جور بودن جنس و کامل بودن سبد کالا، توجه به استفاده بیشتر از تمام ظرفیت‌های شرکت شامل کارخانه، شرکت، ماشین‌آلات و تجهیزات و از همه مهم‌تر، افکار همکاران را از دیگر موارد مورد اهتمام در چرم مشهد عنوان کرد.

تشکر از رقیبان

بنیان‌گذار هلدینگ مشهد در پایان از رقیبان این صنعت نیز تشکر کرد و گفت: «معتقدیم باید از رقیبان تشکر کرد. ما کارهای خوب آن‌ها را دیدیم و یاد گرفتیم، رقابت‌های سالمشان را دیدیم و سعی کردیم ما هم رقیب سالم باشیم. ما و رقیبانمان همه سربازان جبهه صنعت این مملکت محسوب می‌شویم. با فعالیت‌هایمان موجب شدیم از خروج میلیاردها تومان سرمایه‌های ایران‌زمین جلوگیری شود و کمک کردیم این سرمایه در کشور خودمان باقی بماند.»

بهره‌گیری از فرصت کرونا برای بازنگری در محصولات

پس از صحبت‌های حمیدی، بابک مصری مدیرعامل چرم مشهد به روی صحنه آمد. او چرم مشهد را به عنوان بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده صنعت چرم در کشور عنوان کرد که کارش را از تولید سنتی شروع کرده و در ادامه به سمت برندینگ و فروش مدرن گام برداشت.

 

25 سالگی چرم مشهد

مصری توضیح داد: «از اواخر سال 1395 این مسئولیت به من سپرده شد و شرکت را در شرایطی تحویل گرفتم که متاسفانه حال خوبی نداشت؛ نه از لحاظ برندینگ، نه از لحاظ مالی و نه تولید و بهره‌وری لازم. مجبور بودیم برخی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای نجات این برند انجام بدهیم. مهم‌ترین کاری که لازم بود تحقیق از بازار و عارضه‌یابی بود، هم در تولید، هم در بازار و میان مشتریان.»

ماشین‌آلات وارد شده از ایتالیا و آلمان

مدیرعامل چرم مشهد به توضیح شرایط این واحد صنفی در سال 1400 هم پرداخت و با اشاره به اینکه رونق فعالیت‌های این شرکت کماکان ادامه‌دار است، گفت: «چرم مشهد هم‌اکنون حدود 750 نیروی مستقیم دارد و 1300 تا 1400 نفر هم به طور غیرمستقیم در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار هستند.»

او ادامه دارد: «در مدت کرونا کوشیدیم به تقویت و آموزش نیروهایمان بیشتر بپردازیم و بسیاری از مدیران رده‌بالای شرکت در دوره‌های مختلف مدیریت و رهبری شرکت کردند. برای اولین بار، برای نیروهای فروشمان در تهران و مشهد کمپ‌های آموزشی برگزار کردیم.»

مصری در پایان به برنامه‌های آتی این شرکت هم اشاره کرد و توضیح داد: «توسعه تولید و فروش و فروش داخلی و خارجی را مدنظر داریم و به زودی شاهد تغییر و تحولات زیادی در این زمینه خواهیم بود تا حداقل 2 تا 3 سوله به کارخانه افزوده شود. همچنین ماشین‌آلات جدیدی از ایتالیا خریدیم و خط دوزندگی ما هم از آلمان آمده و کاملا به‌روز شده است.»

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
لیست همه گوشی های آیفون که iOS 16 را می پذیرند

به زودی سیستم عامل جدید اپل منتشر خواهد شد اما اطلاع دقیقی از اینکه کدام گوشی...

NVIDIA & ASUS ROG Introduce The World’s First G-SYNC 500 Hz Gaming Display: ROG Swift 500 Hz Features Reflex Optimizer For Hardcore E-Sports Gamers
ROG Swift 500 | سریعترین نمایشگر گیمینگ جهان

سریعترین نمایشگر G-SYNC جهان، یعنی ROG Swift 500 هرتز که حاصل همکاری انودیا و ایسوس...

10 ترفند طلایی برای لایو اینستاگرام (فروشتان بیشتر کنید)

ترفندهای طلایی لایو اینستاگرام: اگر تا به حال از تاثیر ارتباط مستقیم با...

اپیک گیمز نه تنها بر سر حق پردازش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای خود در بازی محبوب فورتنایت، با فروشگاه‌های اپلیکیشن مبارزه می‌کند، بلکه از طریق Bandcamp، شرکت موسیقی اینترنتی Epic که در ماه مارس آن را خریداری کرد، با غول‌های فناوری مبارزه کرده است. . ماه بعد، Epic دستوری را ارائه کرد و از آن درخواست کرد که به Bandcamp اجازه دهد تا به طور معمول به فعالیت خود ادامه دهد، به جای اینکه مجبور شود سیستم پرداخت خود Google را که اکنون از طریق تغییر سیاست لازم است، یا خطر اخراج از فروشگاه Google Play را اتخاذ کند. در روز جمعه، Bandcamp در این جبهه پیروز شد و این توانایی را به دست آورد تا به صورت قانونی سیستم پرداخت موجود خود را بر روی دستگاه‌های اندرویدی تا زمانی که پرونده Epic با گوگل حل و فصل شود، طبق توافق دادگاه جدید، ادامه دهد. Bandcamp گفت، این بدان معناست که طرفداران Bandcamp می توانند مانند سال 2015 با خرید موسیقی و کالا از هنرمندان مورد علاقه خود در دستگاه های اندرویدی حمایت کنند و هنرمندان همان درصد فروش را طبق معمول دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، Google نمی‌تواند برنامه Bandcamp را از فهرست فروشگاه Google Play حذف کند، یا به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه جدید، توزیع به‌روزرسانی‌های برنامه‌اش را به تأخیر بیندازد یا امتناع کند. Bandcamp همچنین گفت که اکنون 10٪ از درآمد حاصل از فروش دیجیتال را در دستگاه های اندرویدی تا زمانی که شکایت اپیک با گوگل قطعی شود، در امان نگه می دارد. در آن مرحله، دادگاه بر اساس اینکه سیستم پرداخت گوگل را ضدرقابتی است، تعیین خواهد کرد که آیا خود یا گوگل آن وجوه را دریافت خواهد کرد. خود رقم 10 درصد - که نشان دهنده کمیسیون هایی است که Bandcamp در غیر این صورت باید به گوگل بپردازد - کمی غیر معمول است. کمیسیون معمولی Google برای خریدهای درون برنامه ای برای اکثر توسعه دهندگان Google Play از 15٪ تا 30٪ متغیر است. اما گوگل در ازای دریافت امتیازات دیگر، به Bandcamp هزینه کاهش یافته 10 درصدی را پیشنهاد داد. با وجود پیشنهاد ویژه، Bandcamp استدلال کرد که این هنوز خیلی زیاد است، زیرا "Epic را مجبور می کند تا مدل تجاری فعلی Bandcamp را تغییر دهد یا در غیر این صورت تجارت Bandcamp را با ضرر طولانی مدت اداره کند." در بیانیه‌ای که ماه گذشته در وبلاگ Bandcamp منتشر شد، Ethan Diamond، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Bandcamp توضیح داد که این شرکت باید «هزینه‌های Google را به مصرف‌کنندگان منتقل کند (آندروید را به پلتفرمی کمتر جذاب برای طرفداران موسیقی تبدیل می‌کند)، هزینه‌ها را به آنها منتقل می‌کند. به هنرمندان (که ما هرگز انجام نمی دهیم)، به طور دائم کسب و کار Android خود را با ضرر اداره کنیم، یا فروش دیجیتال را در برنامه Android خاموش کنیم، تا با تغییرات خط مشی جدید Google در مورد خریدهای درون برنامه مطابقت داشته باشد. او همچنین اشاره کرد که Bandcamp سال‌ها از سیستم پرداخت خود استفاده کرده است، مطابق با راهنمایی‌های قبلی گوگل که موسیقی دیجیتال را از تحمیل سهم درآمد معاف می‌کرد. Bandcamp تنها شرکتی نیست که در میان دعواهای حقوقی ضد انحصار به چنین توافقی با Google بر سر خریدهای درون برنامه ای رسیده است. همچنین روز جمعه، Match Group غول دوستیابی سازش مشابهی را با Google انجام داد که در نتیجه Match دستور منع موقت خود را علیه Google پس گرفت. طبق شرایط قرارداد خود، گوگل موافقت کرد که برنامه های Match Group را از فروشگاه Play به دلیل ارائه گزینه های پرداخت جایگزین رد یا حذف نکند و Match گفت که تا سقف 40 میلیون دلار را در یک حساب امانی به جای پرداخت کمیسیون خود به Google برای این کار قرار می دهد. -پرداخت های برنامه در خارج از سیستم پرداخت Google Play انجام می شود.
اپیک گیمز | اولین شرکتی که پرداخت درون برنامه ای گوگل را دور زد

به نظر می رسد اپیک گیمز در دادگاه حقوقی با گوگل برنده شده و به عنوان اولین...

حساب کاربری کاربران زولا هک شد

Zola، یک استارتاپ معروف است که در زمینه برنامه ریزی عروسی فعالیت می کند؛ این...

تغییرات جدید در لوگوی اینستاگرام و فونت آن

اینستاگرام اعلام کرد به زودی در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن شاهد تغییرات در...

تکذیب ممنوعیت واردات گوشی آیفون در ایران
تکذیب ممنوعیت واردات گوشی آیفون در ایران

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که ثبت...

روش جدید برای خنک کردن دستگاه های الکترونیکی ابداع شد

خنک نگه داشتن تراشه های الکترونیکی فعلی در صنعت دیجیتال جهان یکی از هنرهای...

تقلید Rainbow Six Siege از بازی والورنت
تقلید Rainbow Six Siege از بازی والورنت

شب گذشته و در جریان فینال مسابقات Charlotte Major بازی Rainbow Six Siege، استودیو یوبیسافت...

چطور تعداد توئیت های یک هشتگ در توئیتر را متوجه شویم؟

بسیاری از کاربرانی که حتی سالهای سال است با توئیتر کار می کنند، هنوز برخی...