معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های سریالی تخیلی در تاریخ سینما

برخی آثار علمی- تخیلی از چنان ارزش بالایی نزد مخاطبین برخوردار هستند که علاوه بر بازسازی، دنباله و اسپین‌آف‌های متعددی از آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. در این مطلب شما را با بهترین فیلم های سریالی تخیلی در تاریخ سینما آشنا می‌کنیم.

معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های سریالی تخیلی در تاریخ سینما

بهترین فیلم های سریالی تخیلی

اکثر فیلم های پرطرفداری که به دنباله، اسپین آف یا بازسازی ختم می‌شوند، ارزش خاصی نزد بینندگان دارند. مشاهده فیلمی که از پایان آن باخبر هستیم چندان جذابیتی ندارد، اما این قاعده برای محصولات ژانر علمی تخیلی با جلوه‌های ویژه زیبا و تماشایی صدق نمی‌کند.

با اینکه اکثر فیلم های علمی تخیلی با بودجه کمی ساخته شده‌اند، اما ارزش منحصر به فردی در تاریخ سینما داشته و هرگز طرفداران خود را از دست نمی‌دهند. به همین خاطر، بسیاری از فیلم‌سازان در تلاش هستند تا با بازسازی فیلم های موفق، این ارزش هنری را زنده نگه‌دارند.

در این مقاله شما را با ده مورد از بهترین فیلم های سریالی تخیلی آشنا می‌کنیم که مشاهده آن‌ها بدون شک حس فانتزی و عجیبی را در شما ایجاد خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

10- درد (2012)

بهترین فیلم های سریالی تخیلی

فیلم Dredd با تمام صحنه‌های اکشن و کلاستروفوبیک خود به یکی از آثار کلاسیک فرقه‌ای تبدیل شده است. این خیال‌پردازی با نقش‌آفرینی فوق‌العاده کارل اربن ترکیب شده و محصول سال 2012 از لحاظ کیفیت، در رتبه بالاتری نسبت به فیلم اصلی با بازی سیلوستر استالونه قرار می‌گیرد.

قاضی درد، یک مأمور اجرای قانون در شهر خشونت‌بار مگا سیتی وان است. وی در جستجوی رئیس جنایتکاری با نام مستعار Ma-Ma مجبور می‌شود به بالای یک برج خطرناک برود.

9- توده چسبناک (1988)

فیلم The Blob یک بازسازی وحشتناک از فیلمی به همین نام با بازی استیو مک کوئین بوده که در سال 1950 ساخته شده است.

یک ماهواره نظامی در زمین کالیفرنیا سقوط می‌کند. به دنبال یافتن بقایای این ماهواره توسط یک فرد مسن، یک ماده اسرارآمیز و چسبناک در محیط رها می‌شود که هدف آن تسخیر کل شهر است. نسخه جدید The Blob به اندازه فیلم اصلی در ذهن مخاطبین نمی‌ماند، اما یکی از بهترین فیلم های سریالی تخیلی در تاریخ سینما به حساب می‌آید.

8- طلوع سیاره میمون‌ها (2014)

بهترین فیلم های سریالی تخیلی

پس از استقبال گرم تماشاگران از ریبوت Rise of the Planet of the Apes (ظهور سیاره میمون‌ها) در سال 2011، مت ریوز تصمیم گرفت تا فیلم Dawn of the Planet of the Apes را بسازد. تمرکز فیلم دوم بیشتر روی سزار و روابط جامعه او با انسان‌ها بوده و در نتیجه، سزار به یک نماد تبدیل شد.

داستان فیلم طلوع سیاره میمون‌ها به یک دهه بعد از جریان ظهور اشاره می‌کند. سزار به همراه جامعه‌ای از میمون‌های هوشمند به زندگی آرام خود ادامه می‌دهد تا وقتی که یکی از اعضای مبارز در این جامعه، رقابت بر سر قدرت را آغاز می‌کند و سزار با خطر از دست دادن خانواده خود مواجه می‌شود.

7- پیشتازان فضا (2009)

پیشتازان فضا محصول سال 2009، یکی از بهترین فیلم های سریالی تخیلی در تاریخ سینما است که حتی افراد غیرطرفدار این فرنچایز را میخکوب صفحه نمایش می‌کند.

جیمز کرک جوان و دردسرساز (با نقش‌آفرینی کریس پاین) به تازگی کار خود در سازمان USS را آغاز کرده و باید با فرمانده رومولانی به نام نرو (اریک بانا) مبارزه کند. نرو از آینده آمده و تهدیدی برای فدراسیون متحد سیارات است.

همچنین بخوانید: فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ که در فصل تابستان عرضه می‌شوند.

6- انتقام جویان: جنگ ابدیت

بهترین فیلم های سریالی تخیلی

شخصیت‌های بسیاری در فیلم Avengers: Infinity War حضور دارند، اما هرگز از دیدن روایات آن‌ها سیر نمی‌شوید. اطلاعات زیادی در مدت‌زمان کوتاهی به مخاطب انتقال پیدا می‌کند و به جای فرنچایز می‌تواند یک فیلم مستقل در نظر گرفته شود.

فیلم انتقام جویان، داستان تونی استارک، استیو راجرز و باقی اعضای تیم را به تصویر می‌کشد که شاید برای آخرین بار در کنار یکدیگر با شر مبارزه می‌کنند. آن‌ها باید با بزرگ‌ترین تهدید دنیا، یک تایتان سادیسمی به نام تانوس مواجه شوند که قصد دارد نیمی از جمعیت انسان را از بین ببرد.

5- حمله جسددزدها (1987)

فیلم Invasion of the Body Snatchers، بازسازی یک محصول سینمایی به همین نام بوده که در سال 1956 ساخته شده است. حمله جسددزدها علاوه بر کیفیت بالاتر نسبت به نسخه اصلی، یکی از بهترین فیلم های سریالی تخیلی دوران به حساب می‌آید که درون‌مایه ترسناک دارد.

یک بازرس بهداشت به همراه همکارش به تدریج به این نتیجه می‌رسند که افراد و عزیزان آن‌ها به طور فیزیکی با نسخه‌های بیگانه جایگزین می‌شوند.

4- مکس دیوانه: جاده خشم

بهترین فیلم های سریالی تخیلی

موفقیت فیلم Mad Max: Fury Road بر هیچ‌کس پوشانده نیست. تام هاردی و شارلیز ترون به خوبی توانسته است در این فیلم بدرخشند. داستان به دوره آخرالزمانی اشاره می‌کند. انسان‌ها پس از جنگ‌های هسته‌ای و بزرگ، با قحطی منابع غذایی و انرژی مواجه است و برای به دست آوردن این منابع با یکدیگر می‌جنگند.

یک جنگ‌سالار شرور به نام ایمورتان جو به لطف ارتش دیوانگان خود منابع زیادی را تحت کنترل درآورده و می‌خواهد یک امپراتوری بزرگ را به وجود آورد. ولی گروهی از زنان مبارز با رهبری فیوروسا به مبارزه با ایمورتان جو برمی‌خیزند و مکس دیوانه به آن‌ها ملحق می‌شود.

3- عروس فرانکنشتاین (1935)

عروس فرانکنشتاین، دنباله فیلم اصلی Frankenstein (1931) بوده و از برخی لحاظ بهتر از قسمت اول عمل کرده است. از فیلم‌برداری گرفته تا نقش‌آفرینی بازیگران و استقبال تماشاگران، فیلم Bride of Frankenstein به طور جهانی موردستایش قرار گرفت.

داستان فیلم حول دکتر فرانکنشتاین می‌گردد. او درصدد انصراف از ادامه پروژه سرهم سازی انسان است، اما به اجبار مربی سابق خود، تصمیم می‌گیرد یک همتای زن را برای هیولای وحشتناکش به وجود آورد.

2- نابودگر 2: روز داوری (1991)

بهترین فیلم های سریالی تخیلی

نابودگر 2 دنباله فیلم اصلی Terminator به کارگردانی جیمز کامرون است. این فیلم با فناوری CGI ترکیب شده و صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را به مخاطبین نمایش می‌دهد. فیلم Terminator 2: Judgment Day توانسته موفقیت بیشتری نسبت به قسمت اول به دست آورد و به یکی از بهترین فیلم های سریالی تخیلی در تاریخ سینما تبدیل شده است.

در قسمت دوم، جان کانر هدف اصلی مدل جدیدی از نابودگرها به نام T-1000 است. اما ربات آهنی قبلی یعنی T-800 به کمک کانر می‌آید تا از او محافظت کند.

1- امپراتوری ضربه می‌زند (1980)

گفته می‌شود فیلم The Empire Strikes Back بهترین قسمت از مجموعه جنگ ستارگان است. این فصل میانی از سه‌گانه کلاسیک با ساختار غیرکلاسیکی که با نوشته نهایی به پایان می‌رسد، توانسته موفقیت غیرمنتظره‌ای را به دست آورد.

فیلم امپراتوری ضربه می‌زند با تمرکز یکسان روی ساخت جهان و کاراکترها، داستان ماجراجویی لوک اسکای واکر را به تصویر می‌کشد که قرار است با دارث ویدر و سلطنت شرورانه او مبارزه کند.

ارسال نظر