بیوگرافی کاترین مک نامارا | از هارپر مونرو تا میا اسموک

کاترین مک نامارا بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که زندگی حرفه‌ای او از سنین پایین آغاز شد؛ اما حضور درخشانش در سریال‌های Shadowhunters و همین‌طور Arrow نظر طرفداران را به سوی آثار و بیوگرافی کاترین مک نامارا جلب کرده است.  

بیوگرافی کاترین مک نامارا | از هارپر مونرو تا میا اسموک

بیوگرافی کاترین مک نامارا

کاترین گریس مک نامارا در تاریخ 22 نوامبر سال 1995 در کانزاس سیتی میزوری چشم به جهان گشود. کاترین تنها فرزند ایوان و اورسلا مک نامارا است و پدرش قبلا عضو نیروی نظامی ایالات‌متحده بود. کاترین ایام نوجوانی خود را در محله لی سامیت میزوری گذراند و در سال 2011 به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد.

هوش کاترین ستودنی است. او به عنوان یک دانش‌آموز بخشی از درس‌های خود را در خانه خواند و توانست زودتر از هم سن و سال‌هایش، در 14 سالگی دیپلم بگیرد. سپس دوره‌های آنلاین را پشت سر گذاشت و در سن 17 سالگی از دانشگاه درکسل در رشته مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه درکسل، مک نامارا در سن 20 سالگی (سال 2015) به دانشگاه جان هاپکینز رفت و توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد کاربردی دریافت کند.

در ادامه بیوگرافی کاترین مک نامارا می‌خوانیم که او زندگی حرفه‌ایش به عنوان بازیگر را در سن 13 سالگی و با نمایشنامه A Little Night Music در برادوی آغاز کرد. او در نقش فردریکا آرمفلد در برابر آنجلا لنزبری و کاترین زتاجونز ظاهر شد. فعالیت‌های او در برادوی با بازی در نمایشنامه‌هایی همچون «A Christmas Story, the Musical»، «The Crucible»، «To Kill a Mockingbird»، «Galileo»، «Annie»، «The Secret Garden» و «Inherit the Wind» ادامه پیدا کرد.

وی از سال 2007 تا 2010، در فیلم‌های کوتاه بسیاری بازی کرد. در آن زمان، او به عنوان بازیگر مهمان در تعدادی مجموعه تلویزیونی حضور یافت که از جمله آن‌ها می‌توان به «30 Rock» و «Low and Order» اشاره کرد.

در سال 2011 کاترین جوان برای اولین بار در یک فیلم سینمایی به نام شب سال نو (New Year's Eve) در نقش لیلی بومن پا به صحنه گذاشت و هنر و استعداد خود را به رخ همگان کشید. از آن زمان به بعد، کاترین در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی بازی کرد که در ادامه مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کاترین مک نامارا عمده شهرت خود را با بازی در نقش هارپر مونرو در سریال HappyLand، به دست آورده است. در ضمن، نقش‌آفرینی در سریال Shadowhunters (کلری فری) و همین‌طور سریال Arrow (میا اسموک) باعث پررنگ شدن این بازیگر زیباروی هالیوودی شده است.

کت مک نامارا، یک بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و رقصنده ماهر است و رقص را بهترین سرگرمی خود می‌داند. خواننده محبوب او، Maroon 5 بوده و علاقه بسیاری به سریال‌های دروغ‌گوهای کوچک زیبا، بازی تاج ‌و تخت، مردگان متحرک و غیرواقعی دارد. محبوب‌ترین فیلم او، عروس شاهزاده (The Princess Bride) است. مک نامارا تاکنون ازدواج نکرده و فرزندی ندارد.

سریال ShadowHunters افتخارات متعددی را برای کاترین به همراه داشته است. در سال 2016 او نامزد دریافت جایزه Breakout Star (ستاره نوظهور) شد. در سال 2018 نامزد دریافت جایزه بهترین هنرپیشه خانم در سریال‌های علمی تخیلی و همین‌طور برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن شد. وی توانست جایزه بهترین هنرپیشه زن در سریال‌های علمی تخیلی را در سال 2019 دریافت کند.

بیوگرافی کاترین نامارا تنها شامل فعالیت‌های هنری و سینمایی نمی‌شود. کت یکی از خیرخواه‌ترین بازیگران هالیوودی است. شرکت در کمپین علیه قلدری، بازدید از کودکانی که به خاطر بیماری شدید در بیمارستان‌ها محبوس شده‌اند، ضبط آهنگ Glass Slipper و اهدای آن به کمپین خیریه برنامه Girl Up سازمان ملل متحد و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بیمارستان کودکان Mercy (کانزاس سیتی) از جمله کارهای بشردوستانه او به حساب می‌آید.

لیست معروف ترین سریال‌ها و فیلم‌های کاترین نامارا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

سریال سال فیلم سال
Kickin' it 2012- 2013 Contest 2013
Happyland 2014 Natural Selection 2016
The Fosters 2015 Maze Runner: The Death Cure 2018
Shadowhunters 2016- 2019 Assimilate 2016
Arrow 2018- 2020 Finding You 2021
The Stand 2021 Untitled Horror Movie 2021
ارسال نظر