تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ کی است؟

مراسم اسکار بزر‌گ‌ترین محفل هنری جهان است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. جایزه این مراسم از اعتبار بالایی برخوردار است. برخی علاقه‌مندان به سینما کنجکاو هستند که تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ کی است؟

تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ کی است؟

تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲

بدون شک مهمترین و معتبرترین مراسم هنری جهان، اسکار است. این مراسم به صورت سالانه برگزار می‌شود که بهترین آثار سینمایی هالیوود و جهان را معرفی می‌کند. بنابراین، مخاطبین بسیاری هر ساله لحظه شماری می‌کنند تا مراسم اسکار برگزار شود.

دو سال گذشته، به دلیل شیوع کرونا مراسم اسکار دستخوش تغییراتی شد. به طوری که این مراسم به صورت غیرحضوری برگزار شد. در واقع فقط نامزدهای اعلام شده در هر بخش، در مراسم حضور پیدا کرده بودند. همچنین، بنا به دلایل مختلفی تاریخ برگزاری مراسم اسکار تغییر کرد.

اما امسال به دلیل واکسیناسیون کرونا و فروکش کردن تب این ویروس، به نظر می‌رسد شرایط برگزاری اسکار به حالت سابق خود برمی‌گردد. بنابراین، مخاطبین سینما کنجکاو هستند از تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ اطلاعاتی کسب کنند.

آکادمی اسکار ۲۰۲۲ آکادمی اسکار ۲۰۲۲

بر اساس اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینما، نود و چهارمین مراسم اسکار در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. شایان ذکر است، این مراسم یک ماه زودتر از تاریخ مرسوم این جشنواره و اسکار ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

فیلم‌های واجد شرایط جوایز اسکار ۲۰۲۲ از تاریخ یکم مارس ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خواهد بود. پس از پایان تاریخ اعلام شده، آکادمی اسکار فیلم‌های برگزیده را بررسی و نامزدهای نهایی هر بخش جوایز اسکار را اعلام خواهد کرد.

جالب است بدانید، در بخش سینمای بین‌الملل، فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی از شانس بالایی برای شرکت در مراسم اسکار ۲۰۲۲ برخوردار است. طبق صحبت‌های منتقدین سراسر جهان، این فیلم جزو مدعیان اصلی کسب جایزه اسکار محسوب می‌شود.

پیش از این،‌ اصغر فرهادی موفق شد برای فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان این آکادمی را دریافت کند.

نظر شما درباره تاریخ برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ چیست؟ به نظر شما کدام فیلم‌ها شانس بیشتری برای کسب جوایز معتبر اسکار را دارند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر