دختربچه فیلم کشتن مرغ مقلد بعد از 6 دهه روی صحنه می‌رود

دختربچه فیلم کشتن مرغ مقلد 6 دهه بعد از اینکه نقش اسکات را در این فیلم بازی کرد، حالا نقش یکی از همسایه‌ها را در یک تور نمایشی از این داستان ایفا می‌کند.

دختربچه فیلم کشتن مرغ مقلد بعد از 6 دهه روی صحنه می‌رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، مری بدهام خودش را بانوی سالخورده‌ای توصیف می‌کند که دوست دارد در باغش بنشیند و با نوه‌هایش بازی کند. ولی در سال ۱۹۶۲ او یک کودک ستاره بود که مردم را با بازی در نقش اسکات مجذوب خود کرده بود؛ دختر آتیکوس فینچ در فیلم کشتن مرغ مقلد.

حالا ۶ دهه بعد و با امتحان کردن مشاغل بسیار، او دارد یک بار دیگر به اقتباسی دراماتیک از این کتاب کمک می‌کند؛ این بار از نقطه‌ای متفاوت. بدهام که پیش از این هرگز به عنوان بازیگر روی صحنه نرفته است، حالا در تمرینات تور ملی برای نمایش کشتن مرغ مقلد در برادوی نقش خانم دابوس، همسایه بدجنس و معتاد به مورفین اسکات را بازی می‌کند.

بدهام می‌گوید: «دارم چرخه را کامل می‌کنم. این چیزی است که هیچ‌وقت به آن فکر نکرده بودم.»

همچنین بخوانید: «کشتن مرغ مقلد» بهترین کتاب 125 سال اخیر نیویورک تایمز شد

بدهام که حالا نزدیک به ۶۹ سال دارد، هنوز درباره آنچه اتفاق افتاده گیج است. او می‌گوید یک تماس غیرمنتظره از گروه تولید این تئاتر داشته و او را برای تست بازیگری دعوت کرده‌اند.

کارگردان نمایش، بارتلت شر، می‌گوید اسم بدهام در ضمن این تور آورده شد و تیم بازیگران او را ردیابی کرده بوند. او می‌گوید به محض اینکه او را دیده، می‌دانسته که می‌تواند این کار را بکند. او هیچ‌وقت روی صحنه نبوده و تطبیق دادن خودش با صحنه، برایش کار بزرگی بوده، ولی او عالی است. او نبوغ درخشانی دارد و شنونده خوبی است و به خوبی آنچه را که می‌شنود، دریافت می‌کند و این همه چیزی است که برای یک بازیگر مهم است.

شر می‌گوید: «واقعا شگفت‌آور بود. من هیچ‌وقت چنین تجربه‌ای نداشتم که صدایی را از گذشته فرهنگی‌مان زنده کنم و ببینم چقدر ما و او تغییر کرده‌ایم. بودن او در تمرین واقعا عالی بود.»

بدهام همیشه یک بازیگر اتفاقی بوده است. او زمانی که یک استعدادیاب در آلا واقع در بیرمنگام دنبال دختری جنوبی می‌گشت که نقش اسکات را در فیلم اقتباسی از رمان کشتن مرغ مقلد نوشته «هارپر لی بازی کند، هیچ تجربه بازیگری نداشت. مادر او در یک تئاتر محلی اجرا می‌کرد و برادرش که بعدها کارگردان فیلم شد، در مدرسه دراماتیک درس می‌خواند.

او در تست صحنه موفق شد و قبل از اینکه متوجه شود، داشت به سمت کالیفرنیا می‌رفت تا در کنار گریگوری پک که استاد و دوستش شد، نقش‌آفرینی کند.

در طول دهه‌ها، بدهام شغل‌هایی مثل فروش لوازم آرایش، دستیاری پرستار و حتی گاه‌به‌گاه ظاهر شدن در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را تجربه کرد. او می‌گوید من بازیگر نیستم و اضافه می‌کند: «بازیگری برای من اتفاق افتاد.» او می‌گوید وقتی فیلم را می‌بیند، زمان سختی را می‌گذراند: «برای اینکه حالا تمام دوستانم از دنیا رفته‌اند. فقط چند نفر باقی مانده‌ایم.» ولی می‌گوید دهه‌ها درباره داستان این فیلم در مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و گروه‌های مجازی صحبت کرده است: «مرغ مقلد زندگی من بوده است.»

تور این نمایش که در آن ریچارد توماس نقش آتیکوس و ملین مور نقش اسکات را بازی می‌کنند، از ۲۷ مارس در بوفالو شروع شده و ۵ آوریل در بوستون اجرا می‌شود و بعد هم در شهرهای دیگر آمریکا اجرا خواهد داشت.

ارسال نظر