بهترین فیلم های دنباله‌دار سیلوستر استالونه که شما را به هیجان می‌آورند

اگر علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های هیجانی و اکشن هستید، توصیه می‌کنیم بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه را نیز به لیست تماشای خود اضافه کنید.

بهترین فیلم های دنباله‌دار سیلوستر استالونه که شما را به هیجان می‌آورند

بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه یکی از مشهورترین بازیگران ژانر اکشن است که اغلب ما او را از فیلم‌هایی مانند «راکی» و «رمبو» به خاطر داریم. این هنرپیشه محبوب تا کنون در بیش از 80 اثر سینمایی مختلف به ایفای نقش پرداخته و موفق به کسب جوایز بسیاری شده است.

همان‌طور که می‌دانید اکثر ستاره‌های هالیوودی پس از ایفای نقش در فیلم‌های دنباله‌دار، اسم و رسم خاصی پیدا می‌کنند و بعضا جاودانه می‌شوند. به عنوان مثال امروزه همه وین دیزل را با سری فیلم‌های سریع و خشمگین می‌شناسند و الایجا وود را به خاطر بازی در فرنچایز ارباب حلقه‌ها تحسین می‌کنند. سیلوستر استالونه نیز تا کنون در فیلم‌های دنباله‌دار متعددی بازی کرده که در رسیدن او به شهرت بی‌تأثیر نبوده‌اند. در ادامه به معرفی این آثار می‌پردازیم.

4. سری فیلم های Escape Plan

نخستین قسمت از فرنچایز Escape Plan سال 2013 روی پرده سینما رفت و در آن شاهد همکاری سیلوستر استالونه با دوست قدیمی و شاید رقیب دیرینه‌اش یعنی آرنولد شوارتزنگر بودیم. اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، قسمت اول نکته جذاب وجدیدی در بر نداشت اما مشاهده تلاش‌های یک متخصص امنیتی (استالونه) برای فرار از یک زندان غیر قابل نفوذ به اندازه کافی جالب بود که باعث فروش بالای فیلم در سطح جهانی شود.

بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه

متأسفانه کیفیت داستان در قسمت‌های بعدی به شدت افت کرد. فیلم Escape Plan 2: Hades با نصف بودجه قسمت اول ساخته شد و تنها در برخی نقاط جهان به نمایش درآمد. قسمت سوم نیز نتوانست آن‌طور که باید نظر بینندگان را به خود جلب کند. اما علیرغم همه نقدهای منفی که پیرامون این فرنچایز منتشر شده، Escape Plan یکی از بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه است که نباید به سادگی از آن گذشت.

3. سه گانه Rambo

جان رمبو، کاراکتر سیلوستر استالونه در سری فیلم‌های رمبو بدون شک جز ماندگارترین شخصیت‌های اکشن و مبارزه‌ای در تاریخ سینما است. همه چیز درباره رمبو کاملا نمادین است؛ از هدبند گرفته تا تیر و کمان و بیان تلخ کاراکتر. سه‌گانه اصلی الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها، بازی‌ها و برنامه‌هایی بود که ما تا امروز شاهد آن‌ها هستیم.

قسمت اول که تحت عنوان First Blood اکران شد، یک نمونه عالی در ژانر اکشن است که یک داستان احساسی درباره تنهایی، آسیب شدید روحی و سوء استفاده از قدرت را روایت می‌کند. در رمبو 2 صحنه‌های خشونت‌آمیز، به طور مستقیم و شاید وحشیانه به تصویر کشیده شده‌اند. این موضوع واکنش منتقدان را برانگیخت اما مانع رفتن افراد به سالن‌های سینما نشد.

رمبو 3 را می‌توان ضعیف‌ترین اثر موجود در این فرنچایز دانست. این فیلم بیشتر جنبه نمایشی و سرگرم‌کننده دارد و بسیاری از فاکتورهای یک اکشن خوب در آن نادیده گرفته شده‌اند. اما واقعیت این است که سه‌گانه رمبو علیرغم تمام ضعف‌ها و کاستی‌ها، همواره جایگاه خاصی بین علاقه‌مندان سینما، به ویژه ژانر اکشن داشته‌اند.

2. سری The Expendables

به یکی دیگر از بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه می‌رسیم. استالونه در این فرنچایز نقش اصلی را دارد اما تک تک بازیگرانی که همراه با او روی صحنه رفته‌اند، جزو قهرمانان اسم و رسم دار دنیای اکشن هستند؛ از جمله آرنولد شواتزنگر، بروس ویلیس ، جیسون استاتهام، جت لی، هریسون فورد، آنتونیو باندراس، ژان کلود ون دام، چاک نوریس، دولف لاندگرن، وسلی اسنایپس و میکی رورک.

هیچ یک از قسمت‌های The Expendables جزو شاهکارهای سینما نیستند. اما صحنه‌های جذاب و خیره‌کننده و نقش‌آفرینی خدایان اکشن در کنار یکدیگر، هر کسی را به دیدن فیلم‌ها تشویق می‌کند.

بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه

تا کنون سه قسمت از سری «بی‌مصرف‌ها» روی پرده سینما رفته که هر یک از دیگری هیجان‌انگیزتر و پر ستاره‌تر هستند. با این حال شاید بد نباشد سازندگان قسمت چهارم ایده‌های متفاوت و ناب‌تری را به داستان اضافه کنند تا این فرنچایز نیز به سرنوشت دو فرنچایز قبل دچار نشود.

1. سری فیلم های Rocky

همان‌طور که احتمالا تا کنون پیش‌بینی کرده بودید، سری «راکی» در جایگاه نخست بهترین فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه قرار می‌گیرد. فرنچایز راکی بدون شک یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و نمادین‌ترین فیلم‌هایی هستند که تا کنون ساخته شده‌اند. کافی است یک بار موسیقی فیلم راکی را گوش کنید تا شور و هیجان در شما زنده شود.

قسمت اول راکی سال 1976 به نمایش درآمد و توانست به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آن دوران تبدیل شود. قسمت‌های دوم تا پنجم به اندازه قسمت اول جذاب نیستند اما همگی داستان هیجان‌انگیز و تأثیرگذاری دارند و به خوبی غلبه سخت‌کوشی بر شانس را به تصویر می‌کشند.

قسمت ششم تحت عنوان «راکی بالبوآ» و 16 سال پس از قسمت پنجم روی پرده رفت. شاید بتوان گفت که این وقفه چندساله نه تنها هیچ لطمه‌ای به اعتبار فرنچایز نزد، بلکه آتش اشتیاق را در دل هواداران راکی شعله‌ور‌تر کرد.

سری فیلم‌های راکی زمینه مناسب را برای خلق سری کرید فراهم آورد؛ جایی که سیلوستر استالونه نه به عنوان مبارز، بلکه به عنوان مربی روی صحنه می‌رود و میراث ارزشمند خود را دست نسل جدید می‌سپارد.

شما درباره فیلم های دنباله دار سیلوستر استالونه چه فکر می‌کنید؟ لطفا نظر خود را با ما و سایر مخاطبان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر