لیست بهترین فیلم های اکشن 2022 به همراه تاریخ پخش (سری اول)

در این مطلب شما را با بهترین فیلم های اکشن 2022 آشنا می‌کنیم که بسیاری از هواداران از مدت‌ها پیش در انتظار عرضه آن‌ها هستند.  

لیست بهترین فیلم های اکشن 2022 به همراه تاریخ پخش (سری اول)

لیست بهترین فیلم های اکشن 2022

ژانر اکشن یکی از محبوب‌ترین ژانرها بین علاقه‌مندان سینما است. خوشبختانه سال آینده نیز فیلم های اکشن متعددی روی پرده نقره‌ای می‌روند که هواداران مدت‌هاست در انتظار آن‌ها هستند. در این مطلب قصد داریم در دو بخش، 20 مورد از فیلم های اکشن 2022 را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1- فیلم 335

تاریخ عرضه: 6 ژانویه

نخستین مورد در لیست فیلم های اکشن 2022 در ژانر جاسوسی - اکشن ساخته شده است. یک مأمور CIA با چند مأمور بین‌المللی باید یک اسلحه فوق سری را بازیابی کنند. عنوان این فیلم به یک جاسوس زن به نام مأمور 335 اشاره می‌کند که در طول انقلاب آمریکا برای میهن‌پرستان کار می‌کرد.

این فیلم به کارگردانی سیمون کینبرگ شامل بازیگران معروفی مانند جسیکا چستین، دیانه کروگر و پنلوپه کروز است.

2- فیلم موربیوس

تاریخ عرضه: 28 ژانویه

فیلم های اکشن 2022

یک متخصص زیست‌شیمی به نام مایکل موربیوس در تلاش است بیماری خونی نادر خود را به هر نحوی درمان کند. اما آزمایش‌های وی نادرست از آب درمی‌آیند و موربیوس به طور ناخواسته به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود.

دنیل اسپینوزا کارگردانی فیلم موربیوس را بر عهده داشته و جرد لتو در نقش شخصیت اصلی داستان هنرنمایی می‌کند.

3- فیلم مرگ بر روی نیل

تاریخ عرضه: 11 فوریه

یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2022 بدون شک Death on the Nile است. آرامش و آسودگی ظاهری در کشتی S.S. Karnak با قتل یکی از مسافران از بین می‌رود. کارآگاه مشهور بلژیکی یعنی هرکول پوآرو خود را متعهد می‌بیند تا قاتل را پیش از انجام قتل‌های بیشتر شناسایی کند.

این فیلم بر اساس رمانی با همین نام نوشته آگاتا کریستی بزرگ ساخته شده و کارگردانی آن بر عهده کنت برانا است. وی همچنین در نقش هرکول پوآرو روی صحنه می‌رود.

4- فیلم آنچارتد

تاریخ عرضه: 18 فوریه

فیلم های اکشن 2022

فیلم Uncharted از روی مجموعه بازی‌های کامپیوتری به همین نام ساخته شده و سبک آن شبیه به فیلم های ایندیانا جونز است. داستان آنچارتد به ماجراجویی‌های نیتن دریک جوان و مربی او (سالی) اشاره می‌کند که شکارچی گنج هستند.

فیلم آنچارتد پس از فراز و نشیب‌های بسیار، بالاخره توسط روبن فلیشر ساخته شده است و تام هالند و مارک والبرگ ستارگان آن هستند.

5- فیلم بتمن

تاریخ عرضه: 4 مارس

طرفداران کامیک های دی سی به خوبی با بتمن و شخصیت‌های شرور گاتهام سیتی آشنا هستند. بتمن در حال مبارزه با جرائم شهر مخوف و تاریک خود است و ناگهان از فسادی پرده‌برداری می‌کند که به قتل مادر و پدرش مربوط می‌شود، در عین حال که شخصیت شروری به نام ریدلر اوضاع نابسامان گاتهام را تشدید کرده است.

فیلم Batman به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم های اکشن 2022 با بازیگری رابرت پتینسون در نقش اصلی، زوئی کراویتز در نقش کتوومن و پل دینو در نقش ریدلر ساخته شده و کارگردانی آن بر عهده مت ریوز است.

همچنین بخوانید: فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ که در فصل تابستان عرضه می‌شوند.

6- فیلم شهر گمشده دی

تاریخ عرضه: 15 آوریل

فیلم های اکشن 2022

یک نویسنده رمان‌های عاشقانه متوجه می‌شود که شهر خیالی در آثارش واقعا وجود دارد. وی تصمیم می‌گیرد تا به همراه مدل جدل کتابش به دنبال این شهر بگردد. ولی ماجراجویی این دو به یک آدم‌ربایی در جنگل ختم می‌شود.

کارگردانی فیلم The Lost City of D بر عهده آرون و آدام نی بوده و ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم و دنیل ردکلیف بازیگران اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

7. فیلم مأموریت غیرممکن 7

تاریخ عرضه: 27 مه

بدون شک یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 مأموریت غیرممکن 7 خواهد بود. با اینکه فیلم‌نامه Mission: Impossible 7 هنوز مشخص نیست، اما با توجه به حضور هنری چرنی و ونسا کربی می‌توان حدس زد که داستان فیلم به قسمت اول فرنچایز ربط دارد. البته گفته می‌شود پایان قسمت هفتم، مخاطب را در ابهام فرو برده و به مشاهده قسمت هشتم (2023) ترغیب می‌کند.

طبق معمول، تام کروز در نقش اصلی ظاهر شده و کریستوفر مک کوری علاوه بر نویسندگی فیلم، کارگردانی آن را بر عهده دارد.

8. فیلم جان ویک: فصل 4

تاریخ عرضه: 27 مه

این فیلم ادامه ماجراهای قاتلی به نام جان ویک است. سه قسمت قبلی فیلم John Wick با بازی فوق‌العاده کیانو ریوز مورد استقبال فراوان هواداران ژانر اکشن قرار گرفته و شخصیت ویک به یک نماد تبدیل شده است. چاد استاهلسکی کارگردانی فیلم John Wick: Chapter 4 را بر عهده دارد.

9. فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو

تاریخ عرضه: 10 ژوئن

فیلم های اکشن 2022

داستان فیلم دنیای ژوراسیک جدید در واقع ادامه قسمت Fallen Kingdom است. دایناسورها در زمین آزاد شده‌اند! دو داستان موازی در این فیلم به تصویر کشیده شده و به تدریج مخاطب متوجه نقطه تلاقی آن‌ها خواهد شد. دایناسورهای جدیدی در فیلم Jurassic World: Dominion معرفی می‌شوند که بدون شک شما را هیجان‌زده خواهند کرد.

کالین ترورو کارگردان این فیلم بوده و کریس پرت، سم نیل و برایس دالاس هاوارد به رویارویی با دایناسورهای وحشتناک می‌روند.

10. فیلم تبدیل شوندگان: ظهور جانوران

تاریخ عرضه: 23 ژوئن

فیلم جدید تبدیل شوندگان با معرفی هیولاهای رباتی جدید، یکی از مهیج‌ترین فیلم های اکشن 2022 به حساب می‌آید. داستان این قسمت درباره ربات‌های دهه 90 بوده و در شهر بروکلین رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد ماجرای اصلی به وقایع بعد از فیلم Bumblebee مربوط می‌شود.

استیو کیپل جونیور کارگردان Transformers: Rise of the Beasts بوده و آنتونی راموس و دومینیک فیش بک روی صحنه ظاهر می‌شوند.

ارسال نظر