مرور مسیر بازیگری رابرت پتینسون، بتمن جدید سینما

به بهانه اکران جدیدترین فیلم بتمن، مسیر بازیگری رابرت پتینسون را در قالب عکس‌های او در فیلم‌های مختلف مرور می‌کنیم.

مرور مسیر بازیگری رابرت پتینسون، بتمن جدید سینما

وقتی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) در مجموعه فیلم‌های خون‌آشامی «گرگ‌ومیش» ایفای نقش می‌کرد، احتمالا هیچ‌کس به ذهنش هم نمی‌رسید پتینسون با آن ظاهر خون‌آشامی و صورتِ سفید کرده با گریم که محبوب دل هواداران این فیلم اما منفور منتقدها بود، روزی به جدیدترین بتمن سینما تبدیل شود؛ بتمنی که نظر مخاطبان و منتقدان را یک‌جا جذب کند و جزو بتمن‌های محبوب این مجموعه فیلم‌ها قرار بگیرد.

البته پتینسون، این بازیگر انگلیسی که حالا 35 سال دارد، پیش از حضور در مجموعه فیلم‌های گرگ‌ومیش که بر اساس مجموعه کتابی به همین نام نوشته استفنی میر ساخته شده بود، در «هری پاتر و جام آتش» هم تجربه حضوری کوتاه اما موفق داشت و نقش سدریک دیگوری، یکی از شخصیت‌های فرعی ولی محبوب دنیای جادوگران ساخته جی. کی. رولینگ را ایفا کرد.

حالا هر دو بازیگر فیلم‌های گرگ‌ومیش، هم رابرت پتینسون و هم کریستن استوارت رشد کرده‌اند و دوران فیلم‌های خون‌آشامی نوجوانانه‌شان را پشت سر گذاشته‌اند؛ دو بازیگری که شانس دریافت اسکار را هم خیلی از خود دور نمی‌بینند و خصوصا امسال گمانه‌زنی‌ها برای برنده شدن استوارت به خاطر بازی در نقش دایانا اسپنر در فیلم «اسپنسر» بالاست.

به بهانه اکران جدیدترین فیلم بتمن، مسیر بازیگری رابرت پتینسون را در قالب عکس‌های او در فیلم‌های مختلف مرور می‌کنیم.

Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

شروع جدی بازیگری پتینسون پس از نقش‌هایی کوتاه در فیلم‌های قبلی، با هری پاتر و نقش سدریک دیگوری رقم خورد؛ یکی از جادوگران مدرسه جادوگری هاگوارتز که همراه با هری در مسابقات معروف جادوگری دانش‌آموزان با نام جام آتش حضور یافته بود.

Twilight (2008)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

شروع شهرت پتینسون با ایفای نقش خون‌آشام دبیرستانی سرد و مرموز که عاشق دختری به نام بلا با بازی کریستن استوارت می‌شد.

آخرین سری فیلم گرگ‌ومیش در سال 2012 اکران شد.

Remember Me (2010)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

پتینسون در همان سال‌های ساخته شدن گرگ‌ومیش در دو فیلم درام متفاوت هم حضور پیدا کرد و در هر دو نقش‌آفرینی قابل قبولی داشت.

اولی «آب برای فیل‌ها» (Water for Elephants) که در آن نقش یک تعلیم‌دهنده فیل در سیرکی قدیمی را ایفا می‌کرد و با بازیگرانی چون کریستوفر والتز و ریس واترسپون همبازی بود و دومی «مرا به یاد بیاور» (Remember Me) با موضوع یازده سپتامبر.

Good Time (2017)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

در فیلم «اوقات خوش»، پتینسون نخستین بار با گریمی متفاوت دیده شد؛ در نقش یک سارق بانک که برای نجات برادر کم هوش خود دست به هر کاری می‌زند.

با این حال منتقدان هنوز او را جدی نمی‌گرفتند.

The Lighthouse (2019)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

شاید بتوان گفت اینجا همان نقطه‌ای است که در آن بالاخره پتینسون جدی گرفته شد و بازیگری‌اش به چشم آمد.

«فانوس دریایی» فیلمی سیاه و سفید در ژانر درام وحشت روان‌شناختی به کارگردانی رابرت اگرز بود که در آن پتینسون با ویلیم دفو همبازی شد.

The King (2019)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

«پادشاه»، فیلم متفاوت دیگر پتینسون در همان سال که با موضوع زندگی شاه هنری چهارم انگلیس بود. با این حال کل فیلم تحت‌الشعاع بازیگری تیموتی شالامی در آن بود.

Tenet (2020)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

مسیر بازیگری رابرت پتینسون بالاخره به نقطه مطلوبش رسید. انتخاب شدن برای بازی در آثار کریستوفر نولان اتفاقی است که بسیاری از بازیگران دنبالش هستند و این بار شانس در خانه پتینسون زد تا در «تنت» یا انگاشته، نقش نیل را ایفا کند.

The Devil All The Time (2020)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

پتینسون حالا پرکار شده است و این بار در «شیطان تمام‌وقت» ایفای نقش می‌کند؛ فیلمی به کارگردانی آنتونیو کامپوس که یک درام مهیج روان‌شناختی است و داستان ایمان، خشونت و رستگاری را روایت می‌کند.

تام هالند (جدیدترین بازیگر نقش مرد عنکبوتی در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ) دیگر بازیگر این فیلم بود.

The Batman (2022)

مسیر بازیگری رابرت پتینسون

و حالا بتمن؛ ابرقهرمانی که دوباره باید شهر گاتهام و مردمش را از دست خلافکاران نجات دهد.

شما برایمان بنویسید؛ نظرتان درباره مسیر بازیگری رابرت پتینسون چیست و او را در کدام‌یک از نقش‌آفرینی‌هایش بیشتر پسندیدید؟

ارسال نظر