معرفی نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022

نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022 چند روز پیش معرفی شدند. فیلم قهرمان اصغر فرهادی نیز در بین اسامی مشاهده می‌شود، هرچند که شانس کمی برای برنده شدن دارد.

معرفی نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022

نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022

هفتاد و نهمین مراسم گلدن گلوب در تاریخ 9 ژانویه 2022 برگزار می‌شود. البته گلدن گلوب امسال با حواشی بسیاری همراه بوده و هنوز کانال خاصی پخش زنده آن را بر عهده نگرفته است.

در هر صورت، چند روز قبل نامزدهای این دوره در بخش‌های مختلف معرفی شدند و ما در این مقاله به معرفی مختصر فیلم‌های خارجی زبان حاضر در مراسم گلدن گلوب 2022 می‌پردازیم.

فیلم The Hand of God (ایتالیا)

«دست خدا» داستان پسری را روایت می‌کند که در اوضاع ناآرام و پرآشوب ناپل در دهه 80 میلادی، رؤیای فیلم‌سازی را در سر می‌پروراند. فیلم جدید پائولو سورنتینو به مباحث مهمی از جمله سرنوشت و خانواده، ورزش و سینما، عشق و فقدان می‌پردازد.

فیلم Drive My Car (ژاپن)

نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022

فیلم «ماشین مرا بران» بر اساس داستانی از نویسنده مشهور ژاپنی، هاروکی موراکامی ساخته شده است. یوسوکه، بازیگر و کارگردان بااستعداد تئاتر که هنوز در سوگ مرگ همسرش نشسته، با یک راننده فیلسوف راهی سفر شده و با او به بحث و گفتگو می‌پردازد.

فیلم A Hero (ایران)

خوشبختانه امسال نام یک فیلم ایرانی نیز در میان نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022 می‌درخشد. «قهرمان» اصغر فرهادی تاکنون جوایز بین‌المللی متعددی را دریافت کرده است و باید دید آیا این بار نیز موفق به کسب جایزه خواهد شد یا خیر.

قهرمان روایتگر داستان مردی به نام رحیم (امیر جدیدی) است که باید طی دو روز، بدهی خود را با طلبکارش صاف کند. اما هیچ‌چیز طبق انتظارات او پیش نمی‌رود.

فیلم Compartment No. 6 (فنلاند، روسیه و آلمان)

«کوپه شماره شش» درباره یک زن فنلاندی و یک مرد روس است که علیرغم اندیشه‌ها و سلایق متفاوت، خیلی زود به یکدیگر نزدیک می‌شوند. این فیلم توانست در جشنواره کن 2021، جایزه بزرگ هیأت داوران را مشترکا با قهرمان اصغر فرهادی دریافت کند.

فیلم Parallel Mothers (اسپانیا)

نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022

دو مادر تنها، یکی جوان و یکی میان‌سال، در انتظار به دنیا آمدن فرزندانشان هستند. زن جوان به شدت ترسیده است اما گفتگوی او با زن مسن‌تر، او را برای مادر شدن و پذیرش مسئولیت‌های سنگین آماده می‌کند.

نظر شما راجع به نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر