اقتباس سینمایی «بایوشاک» در راه نتفلیکس

نتفلیکس در جدیدترین اقدام خود تصمیم به ساخت یک فیلم سینمایی بر اساس مجموعه بازی‌های «بایوشاک» گرفته است.

اقتباس سینمایی «بایوشاک» در راه نتفلیکس

نتفیکس در همکاری با 2K و Take-Two Interactive تصمیم گرفته است سری بازی‌های ویدیویی محبوب بایوشاک را به عنوان یک فیلم اقتباس کند که جزئیات آن روز سه‌شنبه اعلام شد.

Vertigo Entertainment و Take-Two این فیلم را تولید خواهند کرد، هرچند هنوز نام کارگردان و دیگر عوامل اثر اعلام نشده است.

مجموعه بازی‌های بایوشاک که در جهانی دیستوپیایی (پادآرمانشهری) رخ می‌دهد، فضایی علمی تخیلی و ترسناک را در هم می‌آمیزد تا سؤالات وجودی و اجتماعی منحصربه‌فردی را مطرح کند که نحوه روایت داستان‌های بازی را تغییر می‌دهد.

اولین سری بازی بایوشاک در سال 2007 منتشر و با استقبال گسترده منتقدان روبه‌رو شد. گیمرها در نقش جک، تنها بازمانده یک سقوط هواپیما بر فراز اقیانوس اطلس در دهه 1960 بازی کردند. او یک دیستوپیا را زیر آب به نام رپچر (Rapture) کشف می‌کند که توسط اندرو رایان، یک بازرگان تجاری عجیب‌وغریب ایجاد شده است. جک باید برای فرار از رپچر با دشمنان مختلف بجنگد. با این حال، وضعیت ذهنی خود جک و منشأ سقوط هواپیمای او با آنچه در ابتدا به نظر می‌رسید، فاصله زیادی دارد.

پس از موفقیت اولیه بایوشاک ، دنباله آن در سال 2010 منتشر شد. همچنین BioShock Infinite در سال 2013 به بازار آمد.

استراوس زلنیک، رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive در بیانیه‌ای گفت: «نتفلیکس یکی از بهترین و آینده‌نگرترین داستان‌سرایان در تمام سرگرمی‌سازهای امروزی است. از اینکه آن‌ها دیدگاه و تعهد ما را نسبت به فرنچایز BioShock که موردعلاقه میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان است به اشتراک می‌گذارند، هیجان‌زده هستیم. بسیار مطمئن هستیم که BioShock به جذب مخاطبان مانند قبل ادامه خواهد داد.»

گفتنی است این نخستین بار نیست که اقتباسی از بایوشاک عرضه می‌شود. در سال 2009 گور وربینسکی در نقش کارگردان به پروژه لایو اکشن سینمایی استودیو یونیورسال پیوسته بود، اما پروژه به دلیل مسائل بودجه‌ای متوقف شد.

بایوشاک در مجموع تاکنون 39 میلیون نسخه اصلی و نسخه‌های فرعی در جهان فروخته است و از این حیث یکی از پرفروش‌ترین بازی‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظر