کدام بازیگران نقش پرنسس دایانا را ایفا کردند؟

به بهانه اکران فیلم سینمایی «اسپنسر» با بازی کریستین استوارت، همه بازیگران نقش پرنسس دایانا را در این سال‌ها بررسی کرده‌ایم.

کدام بازیگران نقش پرنسس دایانا را ایفا کردند؟

با معرفی جانشین جدید ملکه بریتانیا ، به نظر می‌رسد کشمکش‌های میان ملکه الیزابت دوم و همسر دوم پسر اولش شاهزاده چارلز بالاخره آرام گرفته و دربار انگلیس سرانجام کامیلا دوشس کورنوال را به عنوان جانشین ملکه پذیرفته است.

تا پیش از این به دلیل اینکه کامیلا همسر دوم شاهزاده چارلز محسوب می‌شد، از بسیاری از عناوین قانونی از جمله رسیدن به مقام ملکه بعدی کشور پس از درگذشت ملکه الیزابت محروم بود. این در حالی بود که کامیلا در همه این سال‌ها در کشور انگلستان چندان محبوب نبوده و بسیاری از مردم هنوز یاد دایانا اسپنسر، همسر اول پرنس ولز را گرامی می‌دارند.

داستان زندگی دایانا از ازدواجش با چارلز گرفته و سپس خیانت چارلز به او که به کامیلا علاقه‌مند شده بود و علنا با او زندگی می‌کرد، طلاق جنجالی دایانا از او و سپس مرگش پس از طلاق در یک حادثه رانندگی -که بسیاری هنوز این حادثه را مشکوک دانسته و دربار سلطنتی را در آن دخیل می‌دانند- از او یک شخصیت دراماتیک ساخته است.

همچنین با توجه به فعالیت‌های خیرخواهانه دایانا در طول دورانی که در دربار بود، او از طرف مردم انگلیس «ملکه مردم» لقب گرفت که کنایه‌ای به محبوب نبودن ملکه الیزابت و دیگر زنان دربار بود.

تمام این اتفاقات باعث شده در طول این سال‌ها و پس از گذشت 25 سال از مرگ او، دایانا هنوز سوژه بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها و مستندها باشد.

امسال سریال «تاج» ساخته نتفلیکس و نیز فیلم سینمایی «اسپنسر» به کارگردانی پابلو لارائین دو اثری بودند که دایانا اسپنسر را سوژه اصلی داستان خود کردند. به این بهانه نگاهی می‌اندازیم به همه بازیگرانی که در این سال‌ها ایفاگر نقش پرنسس دایانا بوده‌اند.

همه بازیگران نقش پرنسس دایانا

از سال 1982، یعنی یک سال پس از ازدواج سلطنتی دایانا با شاهزاده چارلز، 11 بازیگر نقش او را در فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون ایفا کرده‌اند.

اولین فیلم با این موضوع، فیلم تلویزیونی «چارلز و دایانا: یک داستان عاشقانه اشرافی» (Charles & Diana: A Royal Love Story) بود که در سال 1982 ساخته شد و کارولین بلیس نقش دایانا را ایفا کرد.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

در همان سال، در یک فیلم تلویزیونی دیگر متعلق به شبکه سی‌بی‌اس، کاترین آکسنبرگ ایفاگر نقش دایانا شد. این فیلم، «رومنس عاشقانه چارلز و دایانا» (The Royal Romance of Charles and Diana) نام داشت.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

در سال 1992، تلویزیون کانادا فیلم «بانوی وینزور» (The Women of Windsor) را با بازی نیکولا فرمبی ساخت.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

«دایانا: داستان واقعی او» (Diana: Her True Story) فیلم تلویزیونی دیگری بود که بر اساس کتابی با همین نام به قلم اندرو مورتون و با بازی سرنا اسکات توماس، در سال 1993 ساخته شد.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

در سال 1996 یعنی سال‌ها پس از زندگی جداگانه دایانا و چارلز و علنی شدن رابطه چارلز و کامیلا، فیلم سینمایی «شاهدخت عاشق» (Princess in Love) ساخته شد که به ماجرای رابطه عاشقانه دایانا با مربی سوارکاری سابقش می‌پرداخت. در این فیلم جولی کاکس بازیگر اصلی بود.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

در سال 2007، در مستند دراماتیک «دایانا: آخرین روزهای زندگی یک شاهدخت» (Diana: Last Days of a Princess) که به سفارش شبکه تلویزیونی تی‌ال‌سی ساخته شد و ترکیبی از تصاویر زندگی واقعی دایانا با تصاویر بازسازی شده بود، جنویو اورایلی ایفاگر شاهدخت فقید شد.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

سال 2013 سالی بود که این بار یک بازیگر شاخص یعنی نائومی واتس برای نقش این پرنسس افسانه‌ای انتخاب شد. فیلم «دایانا» به موضوع رابطه میان او با حسنت خان، جراح انگلیسی-پاکستانی می‌پرداخت.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

پس از آن و با ازدواج شاهزاده هری، پسر دوم شاهدخت فقید با مگان مارکل کانادایی، بانی ساپر در دو فیلمی که در سال‌های 2018 و 2019 به بهانه آشنایی و ازدواج این زوج ساخته شد یعنی «هری و مگان: یک رومنس عاشقانه» و «هری و مگان: اشرافی شدن» نقش دایانا را ایفا کرد.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

با ساخته شدن و شروع نمایش سریال «تاج» (The Crown) از سال 2016 که از شروع ملکه شدن الیزابت دوم به بعد را روایت می‌کند، گمانه‌زنی‌ها در خصوص نوع پرداختن این سریال به شخصیت دایانا و اینکه کدام بازیگر نقشش را ایفا خواهد کرد، داغ شد.

سرانجام نقش دایانا در فصل چهارم مجموعه تاج به اما کورین سپرده شد و جاش اوکانر هم نقش چارلز را بر عهده گرفت تا روابط پرتنش میان این زوج به تصویر کشیده شود. نقش‌آفرینی هر دو بازیگر، تحسین منتقدان را در پی داشت.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

ایفای این دو نقش در فصل پنجم مجموعه به الیزابت دبیکی و دومینیک وست سپرده شده است.

سرانجام «اسپنسر» با بازی کریستین استوارت، تازه‌ترین اثر سینمایی است که زندگی دایانا اسپنسر را محور قرار داده است، هرچند به نظر نمی‌رسد آخرین اثر با این موضوع باشد. پیش‌بینی‌ها از احتمال دریافت اولین اسکار استوارت برای بازی در این نقش حکایت دارد.

بازیگران نقش پرنسس دایانا

شما کدام‌یک از این آثار را دیده‌اید؟ به نظرتان از میان همه بازیگران نقشش پرنسس دایانا، کدامشان تصویر دقیق‌تری را در مقایسه با واقعیت ارائه کرد؟ نظرتان را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر