مارول چقدر به نویسندگان کامیک پول می‌دهد؟

استودیوی مارول برای جذابیت هر چه بیشتر فیلم‌های خود، از داستان‌های متعددی استفاده می‌کند. اما سهم نویسندگان این داستان‌ها چقدر است؟

مارول چقدر به نویسندگان کامیک پول می‌دهد؟

5000 دلار ناقابل سهم نویسندگان داستان‌های کامیک مارول

سینمایی مارول (MCU) میلیاردها دلار بابت اکران فیلم‌های خود درآمد دارد. به همین خاطر انتظار می‌رود نویسندگان داستان‌ها و خالقین شخصیت‌های اسرارآمیز نیز در پول غرق شوند. اما واقعیت چیز دیگری است.

طبق گزارش منتشر شده در مجله گاردین، هنگامی که داستان یک نویسنده قرار است در فیلم‌های مارول استفاده شود، شرکت یک چک 5000 دلاری برای فرد می‌فرستد و او را به مراسم افتتاحیه فیلم دعوت می‌کند. همین! ظاهرا سه منبع مختلف نیز این خبر را تأیید کرده و این اقدام مارول را به نوعی «رفع تکلیف» دانسته‌اند.

در این گزارش آمده است که «جیم استارلین» خالق شخصیت تانوس، با ارائه استدلال‌های منطقی مبنی بر نقش مؤثر کاراکترش در سری فیلم‌های MCU ، توانست مارول را راضی کند تا مبلغ بیشتری به او بپردازد. «روی توماس» نویسنده داستان‌های مردان ایکس و انتقام جویان نیز موفق شد به کمک یک وکیل، نام خود را در تیتراژ پایانی سریال لوکی بگنجاند!

«اد بروبیکر» خالق کاراکتر سرباز زمستان، نخستین کسی بود که توانست راز نهفته در سینه نویسندگان مارول را به گوش جهان برساند. وی پس از موفقیت سریال فالکون و سرباز زمستان، خبرنامه‌ای منتشر کرد و احساسات ضد و نقیض خود را با مردم به اشتراک گذاشت.

مارول تاکنون 24 فیلم را در فاز اول تا چهارم MCU روی پرده سینما فرستاده و توانسته است درآمد حاصل از فروش این فیلم‌ها را به 23 میلیارد دلار برساند. باید دید که آیا این کمپانی در آینده تلاش می‌کند رضایت قلبی نویسندگان و خالقان شخصیت‌های خوب و بد را به دست آورد یا خیر.

ارسال نظر