«قهرمان» رکورد پربیننده‌ترین فیلم غیرانگلیسی آمازون را شکست

علیرغم انتقادهای شدید داخلی، قهرمان اصغر فرهادی توانسته به رتبه نخست در میان فیلم‌های غیرانگلیسی آمازون دست یابد و با یک رکوردشکنی تاریخی، نام خود را در صدر جدول این دسته قرار دهد.

«قهرمان» رکورد پربیننده‌ترین فیلم غیرانگلیسی آمازون را شکست

رکوردشکنی قهرمان اصغر فرهادی

فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شده است. این فیلم در مراسم گلدن گلوب 2022 در برابر رقبای قدری همچون «کوپه شماره 6» و «تاکسی مرا بران» قرار گرفت.

قهرمان درباره پدری به نام رحیم است که به دلیل بدهی به زندان افتاده و سعی دارد در طول دو روز مرخصی، طلبکار خود را متقاعد کند تا شکایتش را پس بگیرد، ولی اوضاع بر وفق مراد رحیم پیش نمی‌رود.

قهرمان اگرچه بهترین ساخته اصغر فرهادی نیست، ولی ظاهرا کیفیت و ویژگی‌های آن توانسته بازخورد خوبی به دست آورد. بد نیست بدانید امتیاز این فیلم در IMDB برابر با 7.4، در راتن تومیتوز برابر با 96% و در متاکریتیک برابر با 82% است.

علیرغم انتقادهای فراوان از سمت ایرانی‌ها، فیلم قهرمان جزو پربیننده‌ترین فیلم‌های خارجی زبان به حساب می‌آید و این موضوع به تازگی توسط آمازون مورد تأیید قرار گرفته است.

فیلم قهرمان با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده و سحر گلدوست به پربیننده‌ترین فیلم خارجی آمازون پرایم تبدیل شده و استودیوی آمریکایی بابت رکوردشکنی اصغر فرهادی به وی تبریک گفته است.

آمازون در صفحه اینستاگرام رسمی خود چنین نوشته: «اکنون قهرمان رتبه نخست را در میان فیلم‌های غیرانگلیسی آمازون از آن خود کرده است. تبریک به اصغر فرهادی که بهترین رکورد تاریخ آمازون را در این دسته به نام خود ثبت کرد».

شاید داستان قهرمان برای ما ایرانی‌ها موضوعی بی‌اهمیت و تکراری باشد، اما ظاهرا از نگاه جهانیان این طور نیست!

ارسال نظر