سریال خادم ملت از فیلیمو حذف شد

فیلیمو در اقدامی عجیب و بدون توضیح، سریال خادم ملت با بازی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین را از آرشیو خود حذف کرد.

سریال خادم ملت از فیلیمو حذف شد

به دنبال تهاجم ارتش روسیه به اوکراین و اعلام جنگ خصمانه علیه این کشور، توجه‌ها به سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور چرخیده و با توجه به ماندنش در کشور و چهره مستحکمی که از خود ساخته است، سابقه کاری‌اش دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

زلنسکی که سابقه بازیگری را هم در کارنامه دارد، در سال‌های 2015 تا 2019 (یعنی درست زمان رئیس‌جمهور شدنش) در 51 قسمت از سریال تلویزیونی «خادم ملت» (Servant of the People) ایفای نقش کرد.

سریال خادم ملت یک سریال کمدی سیاسی و داستانش درباره یک معلم مدرسه اوکراینی است که به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب می‌شود.

زلنسکی درست بعد از بازی در این مجموعه، تصمیم گرفت خود را در عرصه واقعی سیاست هم محک بزند و با فسادهای موجود مبارزه کند و مردم این کشور هم به او رای اعتماد دادند. او در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۹، با بیش از ۷۰ درصد آرا در دور دوم به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد.

همچنین بخوانید:‌ واکنش هنرمندان جهان به حمله نظامی روسیه به اوکراین چه بود؟

فیلیمو تا این لحظه در خصوص حذف این سریال از آرشیو خود هیچ واکنشی نشان نداده و حاضر به توضیح نشده است. با این حال کاربران این پلتفرم تا تاریخ 11 اسفندماه سال جاری قادر به تماشای این اثر روی فیلیمو بوده و برایش نظر گذاشته‌اند.

مشخص نیست این تصمیم از سوی خود فیلیمو صورت گرفته یا از سوی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) به آن‌ها ابلاغ شده است.

فیلیمو پیش از این هم در مواردی اقدام به حذف برخی فیلم‌ها و سریال‌ها، بدون توضیح و اعلام قبلی از آرشیو خود کرده بود. همچنین به عقیده برخی کاربران، در مواردی فیلم‌های ایرانی موجود در این پلتفرم اصلاحاتی (خصوصا در زمینه پوشش و حجاب بازیگران) دارند که فیلم هنگام نمایش در سینماها، این اصلاحات را نداشته است.

ارسال نظر