نمایش فیلم‌های دیزنی در روسیه متوقف شد

کمپانی والت دیزنی اعلام کرد اکران فیلم‌های خود را به سبب حمله به کشور اوکراین، در روسیه متوقف کرد.

نمایش فیلم‌های دیزنی در روسیه متوقف شد

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، سخنگوی دیزنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به تهاجم بی‌دلیل به اوکراین و بحران انسانی غم‌انگیز، ما اکران فیلم‌های خود را در روسیه، از جمله فیلم جدید «قرمز شدن» محصول پیکسار متوقف می‌کنیم و تصمیمات تجاری آینده را بر اساس وضعیت در حال تحول خواهیم گرفت. در همین حال با توجه به مقیاس بحران پناهجویان در حال ظهور، ما با شرکای سازمان‌های غیردولتی خود، برای ارائه کمک‌های فوری و سایر کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان کار می‌کنیم.»

آکادمی فیلم اوکراین نیز از جشنواره‌های مهم جهانی خواسته از نمایش فیلم‌های روسی امتناع کنند و همچنین فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) نیز جشنواره فیلم مسکو را از فهرست جشنواره‌های درجه الف جهانی خارج کند.

نمایش فیلم‌های دیزنی در روسیه متوقف شد «قرمز شدن» (Being Red) تازه‌ترین محصول 2022 دیزنی است که اعلام شده در روسیه اکران نمی‌شود

حمله روسیه به اوکراین واکنش‌های هنرمندان مختلف ، از آنجلینا جولی تا اشتون کوچر و شان پن و مایکل مور و دیگران را در سرتاسر جهان در پی داشته است. همچنین فستیوال مانیای فرانسه، تحریم شبکه‌های تلویزیونی دولتی روسی را آغاز کرده و پاویون روسیه در دوسالانه ونیز هم پس از اعلام خودداری هنرمندان روسی از شرکت در آن، لغو شد.

ارسال نظر