کدام بازیگران مرد بیشترین جایزه اسکار را برده اند؟

هنرمندان هالیوود هر ساله تلاش می‌کنند با ارائه یک بازی جذاب و بی‌نقص، اسکار را از دست رقیبان خود بربایند. اما آیا می‌دانید کدام یک از بازیگران مرد تا کنون بیشترین تعداد جایزه را با خود به خانه برده اند؟

کدام بازیگران مرد بیشترین جایزه اسکار را برده اند؟

کدام بازیگران مرد بیشترین جایزه اسکار را برده اند؟

آکادمی علوم و هنرهای سینما هر ساله با برگزاری یک مراسم شیک و مجلل، جوایز متعددی را به بازیگران، فیلم‌سازان و سایر دست‌اندرکاران این صنعت اهدا می‌کند. به همین خاطر هنرمندان هالیوود، به ویژه بازیگران، همواره در تلاش هستند تا با ارائه یک محصول و یا بازی خارق‌العاده، نظر داوران را به خود جلب کنند و جوایز بیشتری را به دست آورند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کدام بازیگران مرد رکورددار دریافت بیشترین جایزه اسکار هستند.

والتر برنان

والتر برنان یکی از افتخارآمیزترین بازیگران مرد قرن بیستم است که توانست طی 50 سال فعالیت حرفه‌ای خود، 3 جایزه اسکار را به خود اختصاص دهد. جالب آنکه هر سه جایزه به خاطر هنرنمایی خارق‌العاده او در نقش‌های مکمل به وی اعطا شده‌اند.

«بیا بگیرش»، «کنتاکی» و «غربی» آثار ماندگاری هستند که برنان توانست با درخشش در آن‌ها، موفق به کسب جایزه شده و نام خود را به عنوان نخستین بازیگر مرد رکورددار اسکار بر سر زبان‌ها بیندازد.

برنان بین سال‌های 1924 تا 1974 در بیش از 220 اثر سینمایی و تلویزیونی مختلف به ایفای نقش پرداخت و در 80 سالگی با دنیای فانی خداحافظی کرد.

جک نیکلسون

جک نیکلسون یکی از فوق ستارگان دنیای هالیوود است که همواره توانسته با بازی حیرت‌انگیز و خارق‌العاده خود، قلب مخاطبان را به چنگ بیاورد. این هنرپیشه مطرح و دوست‌داشتنی تا کنون در بیش از 60 اثر سینمایی مختلف حضور پیدا کرده و 12 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

نیکلسون سال 1976 و به خاطر بازی به‌یادماندنی خود در فیلم «دیوانه از قفس پرید» موفق شد برای اولین بار اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را با خود به خانه ببرد. وی بعدها این موفقیت را در سال 1984 و 1998 و به خاطر بازی در فیلم‌های «شرایط مهرورزی» و «بهتر از این نمیشه» تکرار کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جک نیکلسون

نیکلسون 83 ساله طی سال‌های اخیر بسیار کم‌کار شده است؛ تا جایی که آخرین بار سال 2010 و در فیلم «از کجا می‌دانی» چهره او را بر پرده نقره‌ای رنگ سینما تماشا کرده‌ایم. اما آیا این به معنای پایان کار نیکلسون در سینماست و یا او با یک برگشت خیره‌کننده و کسب چهارمین جایزه اسکار هواداران خود را غافلگیر خواهد کرد؟

دنیل دی-لوئیس

دنیل دی-لوئیس جوان‌ترین بازیگر مرد هالیوود است که توانسته بیشترین جایزه اسکار را از آن خود کند. این هنرمند محبوب و بااستعداد نخستین بار سال 1990 و به خاطر بازی فوق استثنایی خود در فیلم «پای چپ من» موفق به دریافت اسکار شد. وی 18 سال بعد و در فیلم «دار و دسته نیویورکی» موفقیت خود را تکرار کرد.

دی-لوئیس سال 2013 در نقش رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی آبراهام لینکلن روی صحنه رفت و بار دیگر، هنر خود در بازیگری را به تمام اهالی سینما اثبات کرد. در واقع بازی او در فیلم «لینکلن» به قدری تحسین‌برانگیز بود که داوران جشنواره اسکار چاره‌ای جز اهدای جایزه سوم به او نداشتند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر دنیل دی لوئیس

دی-لوئیس طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود تنها در 21 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. آیا او در آینده موفق می‌شود چهارمین جایزه اسکار را نیز از آن خود کرده و نام خود را به عنوان تنها رکورددار این مراسم به ثبت برساند؟

به نظر شما کدام یک از بازیگران مرد هالیوود پتانسیل آن را دارد تا در آینده بیشترین جایزه اسکار را از آن خود کند؟ لطفا نظر خود را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر