سرانجام «برج میلاد» خانه جشنواره چهلم فیلم فجر شد

شهرداری تهران با رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره جلسه‌ای برگزار کردند و سرانجام تصمیم بر آن شد که برج میلاد خانه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ باشد. 

سرانجام «برج میلاد» خانه جشنواره چهلم فیلم فجر شد

خانه جشنواره چهلم فیلم فجر: خانه چارسو یا برج میلاد؟

ابتدا مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که امسال پردیس چارسو، خانه جشنواره فیلم فجر شد ه است و علت عدم میزبانی برج میلاد، مهیا نبودن امکانات و فراهم نبودن شرایط مطلوب این مرکز اعلام شد. اما در پی نشست مشترک شب دوشنبه ۲۷ دی، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی)، امین توکلی‌زاد (معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران) و مسعود نقاش‌زاده (دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر)، سرانجام تصمیم نهایی این شد که برج میلاد، خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد.

با تعاملاتی که سازمان سینمایی با شهرداری داشت، شهرداری قول مساعد داد تا در صدد رفع مشکلات برج میلاد به صورت شبانه‌روزی برآید. همچنین همکاران برج میلاد و موسسه سینماشهر نیز قرار شد نسبت به رفع اشکالات و فراهم شدن شرایط زیرساختی برج اقدام کنند تا جشنواره چهلم به برج میلاد برسد.

«محمد خزاعی» رییس سازمان سینمایی در این نشست، بر لزوم همگرایی مراکز و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در برگزاری باشکوه جشنواره فیلم فجر تاکید کرد و گفت: «فجر ظرفیت بی‌بدیل سینمای ایران و جشن‌های انقلاب است. جشنواره فیلم فجر گرانیگاه سینمای ایران است و با برگزاری باشکوه این رویداد زمینه‌های لازم برای شکوفایی سینمای ایران فراهم می‌شود.»

«امین توکلی‌زاده» معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز، ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای تامین شرایط مورد نیاز میزبانی و رفع اشکالات گفت: «با همکاری این مجموعه و تعامل با همکاران سازمان در موسسه سینما شهر، به‌زودی موارد مطرح شده برای رسیدن به استانداردهای برگزاری حل می‌شود.»

دبیر جشنواره چهلم فیلم فجر، «مسعود نقاش‌زاده،» نیز به اختلال در برخی از امکانات سینمایی در دوران دوساله کرونا اشاره کرد و بر نیاز همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها برای اجرای هرچه بهتر جشنواره امسال تاکید کرد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر قرار است از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شود.

منبع: همشهری

ارسال نظر