جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول فرانسه برای فیلم درمیشیان

بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی وزول در کشور فرانسه، با اعطای یک جایزه به فیلم «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان به کار خود پایان داد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول فرانسه برای فیلم درمیشیان

در این رویداد سینمایی که امسال از تاریخ اول فوریه (۱۲ بهمن) تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار شد، فیلم «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمشیان موفق به کسب جایزه بهترین فیلم داستانی از نگاه مخاطبان جشنواره شد.

فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌آرا، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه و رضا بهبودی از بازیگران فیلم سینمایی «مجبوریم» هستند که پخش‌کننده بین‌المللی «مجبوریم» مستقل‌های ایرانی (محمداطبایی) و تهیه‌کننده آن رضا درمیشیان است.

امسال لیلا حاتمی بازیگر ایرانی یکی از داوران بخش اصلی جشنواره فیلم‌های آسیایی وزول فرانسه بود که به همراه کوجی فوکودا، کارگردان ژاپنی، جایزه افتخاری دوچرخه طلایی این رویداد سینمایی را نیز دریافت کردند.

«جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی، «موج سبز» به کارگردانی علی صمدی احدی، «سفر قندهار» ساخته محسن مخملباف، «جزیره آهنی» به کارگردانی محمد رسول‌اف، «۳ رخ» از جعفر پناهی، «یک روز، یک کلاغ» ساخته عبدالله علیمراد، «کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده و «گنجشک و پنبه‌دانه» ساخته مرتضی احدی سرکانی دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره وزول فرانسه بودند.

امسال فیلم «یاناگاوا» ساخته «ژانگ لو» از چین جایزه دوچرخه طلایی بهترین فیلم این جشنواره را به خود اختصاص داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر