فیلم جدید مرد عنکبوتی رتبه هشتم IMDB را از آن خود کرد

با گذشت تنها 3 روز از اکران فیلم Spider-Man: No Way Home، این فیلم توانست در جایگاه هشتم لیست 250 فیلم برتر IMDb قرار بگیرد. فیلم جدید مرد عنکبوتی توسط کمپانی مارول با بازی تام هالند در نقش پیتر پارکر (اسپایدرمن) و بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج تولید شده است.

فیلم جدید مرد عنکبوتی رتبه هشتم IMDB را از آن خود کرد

مهدیه شاه بنده

مهدیه شاه‌بنده

(این مطلب بخشی از داستان جهان سینمایی مارول را اسپویل می‌کند)

فیلم جدید مرد عنکبوتی رتبه هشتم IMDB را از آن خود کرد

سومین فیلم از مجموعه مرد عنکبوتی از کمپانی مارول با نام Spider Man: No Way Home در تاریخ ۲۵ آذر اکران شد. این فیلم که مقدمه‌ای بر فاز چهارم جهان سینمایی مارول محسوب می‌شود، حاوی جریان‌هایی است که با درخواست پیتر پارکر، به دست دکتر استرنج آغاز می‌شود.

این ماجرا در نهایت به همراه اتفاقاتی که توسط لوکی و واندا در مینی‌سریال‌های Loki و Wandavision رقم خورد، منجر به شکل گرفتن Multiverse of Madness یا چند جهانی می‌شود که در فیلم دوم دکتر استرنج یعنی Dr. Strange In the Multiverse of Madness، به طور کامل به آن پرداخته خواهد شد.

دکتر استرنج دکتر استرنج نقشی کلیدی در فاز چهارم جهان سینمایی مارول دارد

بهترین شروع در پاندمی کرونا

فیلم Spider Man: No Way Home در ۴۳۲۵ سالن سینما در سراسر آمریکا روی پرده‌های سینما رفته است و تاکنون تماشاگران واکنش‌‌های مثبتی به فیلم داشته‌اند. همچنین فیلم جدید مرد عنکبوتی تاکنون در بریتانیا ۱۰.۱ میلیون دلار فروش کرده و عملکرد بهتری در مقایسه با فیلم No Time to Die، آخرین فیلم جیمز باند داشته است.

اسپایدرمن ۳ توانسته رکورد بهترین شروع یک فیلم در دوران کرونا را در بریتانیا به‌ نام خود ثبت کند. انتظار می‌رود فیلم Spider Man: No Way Home در اولین هفته اکران خود بتواند فروشی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار را در سراسر جهان تجربه کند.

فیلم جدید مرد عنکبوتی فیلم جدید مرد عنکبوتی در رتبه هشتم سایت IMDB

این فیلم شایستگی رتبه هشتم IMDb را دارد؟

طبیعی است که در روزهای اول اکران هر فیلم، طرفداران دوآتشه فیلم در نظرسنجی شرکت کنند. آن‌ها امتیاز بالایی به فیلم موردعلاقه‌شان می‌دهند و با گذشت زمان، رتبه فیلم افت می‌کند. با این حال کسب رتبه هشتم IMDB برای Spider Man: No Way Home که در ژانر تخیلی و ابرقهرمانی قرار می‌گیرد، سروصدای زیادی به راه انداخته است.
با اشاره به اینکه این فیلم حتی از آثار محبوبی همچون Interstellar، Fight Club و Goodfellas بالاتر قرار گرفته، دور از انتظار نیست که این موضوع واکنش‌های زیادی دربرداشته باشد.

گفتنی‌ است دو فیلم قبلی مرد عنکبوتی با بازی تام هالند،در هیچ‌یک از لیست 250 فیلم برتر IMDB جایی نداشته است. جالب است بدانید تنها فیلم‌های Avengers: Infinity War و Avengers: End Game که این بازیگر در نقش اسپایدرمن در آن بازی کرده، اکنون در لیست 100 فیلم برتر IMDB حضور دارند. این دو فیلم به ترتیب در جایگاه‌های 63 و 76 این سایت قرار گرفته‌اند.

فیلم جدید مرد عنکبوتی شایعات بسیاری درباره حضور اسپایدرمن‌های قدیمی در فیلم جدید مرد عنکبوتی شنیده می‌شود

ذائقه سینمایی افراد به کدام سو می‌رود؟

همان‌طور که گفته شد، بعید است که اسپایدرمن ۳ بتواند رتبه هشتم را در مدت طولانی برای خود حفظ کند، اما پیش‌بینی می‌شود که این فیلم در نهایت بتواند بین 100 فیلم برتر IMDB، جایگاهی برای خود دست و پا کند.
با نگاهی به لیست 250 فیلم برتر، می‌توان حدس زد که فیلم‌های علمی تخیلی جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان سراسر جهان پیدا کرده‌اند. با پیشرفت جلوه‌های ویژه در سال‌های اخیر، فیلم‌های هیجان‌انگیزتری در این ژانر تولید شده‌اند که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌ است.
به نظر شما این فیلم شایستگی این جایگاه را خواهد داشت؟ این فیلم تا چه زمانی می‌تواند این جایگاه را حفظ کند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر