موانع پخش فیلم مست عشق با شرکای ترکیه‌ای برطرف شد

پس از یکسال و نیم کشمکش بین شرکای ایرانی و ترکیه‌ای فیلم مست عشق، مشکلات حقوقی این فیلم برطرف شد. با اعلام تیم سازنده این فیلم، تمام سهام پخش فیلم مست عشق به ایران واگذار شد.

موانع پخش فیلم مست عشق با شرکای ترکیه‌ای برطرف شد

موانع پخش فیلم مست عشق برطرف شد

دو سال پیش بود که حسن فتحی خبر از ساخت یک فیلم‌ سینمایی با محوریت حضرت مولانا و شمس تبریزی داد. فیلم مست عشق یک محصول مشترک با ایران و ترکیه است که در کشور ترکیه فیلمبرداری شد. همچنین، فرهاد توحیدی و حسن فتحی از نویسندگان فیلمنامه این فیلم هستند.

یکی از نکات قابل توجه فیلم مست عشق حضور چهره‌های محبوب سینمای ایران و ترکیه است. شهاب حسینی و پارسا پیروزفر به عنوان بازیگران نقش مولانا و شمس تبریزی ایفای نقش کرده‌اند. همچنین، حسام منظور، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل و سلما ارگچ از دیگر بازیگران نامی این فیلم پرستاره هستند.

اما با شروع پاندمی ویروس کرونا، شرایط تولید فیلم مست عشق طبق برنامه پیش نرفت. فیلمبرداری بخش زیادی از این فیلم متوقف شد. به طوری که، شرکای ترکیه‌ای و ایرانی دچار اختلاف نظر در نوع پخش و تکیمل پروژه شدند.

سرمایه‌گذاران ترک بعد از کشمکش‌ها و دعواهای رسانه‌ای اعلام کرد قصد دارد نسخه سریالی مست عشق را تدوین و پخش کند. ماجرا تا جایی پیش رفت که زمان پخش سریال مست عشق را هم برنامه‌ریزی کردند. اما سرمایه‌گذاران ایرانی مخالف این کار شریک ترکیه‌ای خود بودند.

پایان بحران مست عشق نمایی از فیلم مست عشق

پایان بحران مست عشق

با این تفاسیر، بالاخره بعد از یکسال و نیم درگیری رسانه‌ای، هردو طرف به توافق رسیدند و پایان خوشی برای این اتفاق رخ داد. فرهاد توحیدی اعلام کرد موانع پخش فیلم مست عشق برطرف شده است. وی اعلام کرد سرکنسول ایران در استانبول به عنوان حَکَم وارد این ماجرا شد تا اختلافات را حل کند.

جواد معبودی‌فر، سرکنسول‌گری ایران در استانبول، اعلام کرد: «جلسه نشست و مذاکره میان دو شرکت ایرانی و ترکیه‌ای سازنده «مست عشق» برگزار و کلیه موارد اختلاف با میانجی‌گری سرکنسولگری حل شد. بنابراین، سهام کامل پروژه به طرف ایرانی واگذار شد. زمان آماده‌سازی و پخش اثر توسط روابط عمومی فیلم اعلام می‌شود.»

پس از اعلام رسمی سرکنسول ایران مبنی بر حل اختلافات سرمایه‌گذاران مست عشق، نمایندگان بخش ترکیه نیز این خبر را تأیید کردند. نماینده ترکیه‌ای در ادامه بیان کرد:‌ «با تلاش و حکمیت سرکنسول محترم ایران و همچنین تفاهم و تحقق خواسته‌ها، سهام فیلم مست عشق به طرف ایران واگذار شد.»

خوشبختانه اختلافات فیلم مست عشق به پایان رسید. حالا باید منتظر بمانیم تا چه زمانی این فیلم سینمایی آماده پخش می‌شود. لازم به ذکر است، فیلم مست عشق هنوز برای مجوز پروانه نمایش در داخل ایران اقدام نکرده است.

نظر شما درباره حواشی فیلم مست عشق چیست؟ آیا این فیلم می‌تواند به موفقیت بزرگی برسد؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر