بهترین فیلم های ایرانی 1400 که چندبار باید ببینید!

پاندمی کرونا رفتن به سینما را برای همه ما سخت‌تر کرده است. اما حتی این مسئله نیز باعث نشده طرفداران از بهترین فیلم های ایرانی 1400 غافل شوند.

بهترین فیلم های ایرانی 1400 که چندبار باید ببینید!

بهترین فیلم های ایرانی 1400

با شیوع کرونا، صنعت فیلم‌سازی نه در ایران، که در جهان با مشکلات بسیاری مواجه شد. بسیاری از فیلم‌دوستان از رفتن به سینما محروم شده و به ناچار به سرویس‌های پخش فیلم و سریال پناه بردند. با این حال، کرونا نتوانست هنرپیشه‌ها و فیلم‌سازان بااستعداد کشورمان را از ساخت آثار سرگرم‌کننده و دیدنی باز دارد.

در این مطلب، شما را با بهترین فیلم های ایرانی 1400 آشنا می‌کنیم که دیدن آن‌ها بیشتر از یک بار توصیه می‌شود.

گشت ارشاد 3

بهترین فیلم های ایرانی 1400

قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های گشت ارشاد به زودی آماده اکران می‌شود. حسن (ساعد سهیلی) و عطا (پولاد کیمیایی) این بار به فکر تولید آلبوم موسیقی افتاده‌اند و می‌خواهند سرمایه اولیه برای انجام این کار را با دزدیدن یک شخص پولدار به دست آورند.

نکته‌ای که شاید نظر علاقه‌مندان را به تماشای این فیلم جلب کند، حضور امیر جعفری به جای حمید فرخ نژاد و خواننده پاپ بهنام بانی است.

شیشلیک

محمدحسین مهدویان این بار مشکلات اجتماعی را در قالب یک فیلم کمدی به تصویر کشیده است. این فیلم که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز اکران شده، به زودی راه خود را به سمت سالن‌های سینما باز می‌کند. رضا عطاران، پژمان جمشیدی، جمشید هاشم‌پور و ژاله صامتی از بازیگران اصلی فیلم هستند.

دینامیت

بهترین فیلم های ایرانی 1400

به یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی 1400 در ژانر کمدی می‌رسیم. دینامیت با اختلاف زیاد پرفروش‌ترین اثر سینمایی در سال جدید است که تضادهای شخصیتی و رفتاری بین افراد مختلف جامعه را به خنده‌دارترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و محسن کیایی از بازیگران فیلم هستند.

هفته‌ای یک بار آدم باش

بازار فیلم‌های کمدی در سال 1400 واقعا داغ است. هفته‌ای یک بار آدم باش با هنرمندی پژمان جمشیدی، پژمان بازغی و رعنا آزادی ور، روایتگر داستان دو برادر به نام‌های علی و مانی است که به لحاظ اخلاقی زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند. اما آلزایمر پدر باعث شده تا آینده آن‌ها دستخوش تغییرات بزرگی شود.

پوست

بهترین فیلم های ایرانی 1400

پوست یک فیلم متفاوت و شاید جسورانه بوده که با الهام گرفتن از افسانه‌های محلی ساخته شده است. داستان درباره مادر و پسری است که در روستای کوچکی زندگی می‌کنند و زندگی آن‌ها با عشق، جادو و خرافه‌پرستی گره خورده است.

گورکن

فیلم گورکن پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی بسیار، بالاخره در تابستان 1400 از پلتفرم‌های پخش فیلم آنلاین به نمایش درآمد. داستان درباره زنی به نام سوده (ویشکا آسایش) است که درست قبل از ازدواج، با چالشی سخت و مهم روبرو می‌شود. حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا و رضا بهبودی از دیگر بازیگرانی هستند که در گورکن روی صحنه رفته‌اند.

قهرمان

بهترین فیلم های ایرانی 1400

قهرمان اصغر فرهادی که چند ماه پیش سر و صدای زیادی در جشنواره فیلم کن به پا کرده بود، یکی دیگر از بهترین فیلم های ایرانی 1400 است که توانسته فروش خود را به بالای 2 میلیارد تومان برساند.

رحیم (امیر جدیدی) برای دو روز از زندان آزاد می‌شود تا طلبکارش را متقاعد کند. او در ادامه با مجرایی روبرو می‌شود که هیچ‌گاه پیش‌بینی‌اش را نکرده بود. محسن تنابنده و سحر گلدوست از دیگر بازیگران قهرمان هستند.

خون شد

جدیدترین اثر مسعود کیمیایی توانسته پس از 12 هفته اکران، خود را به جمع 10 فیلم پرفروش امسال برساند. داستان درباره زنی است که اختلاف سنی زیادی با همسرش دارد اما با اقتدار خاصی برای خانواده‌اش ایثار می‌کند. سعید آقاخانی، نسرین مقانلو و لیلا زارع از بازیگران این فیلم هستند.

درخت گردو

روایتی تلخ و تکان‌دهنده از بمباران شیمیایی سردشت. درخت گردو اثر محمدحسین مهدویان بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و ستارگان مطرحی همچون پیمان معادی، مهران مدیری و مینا ساداتی را در خود دارد. این فیلم در هفته اول اکران توانسته به درآمد بالای 2 میلیارد تومان دست پیدا کند.

خورشید

بهترین فیلم های ایرانی 1400

فهرست بهترین فیلم های ایرانی 1400 بدون خورشید کامل نمی‌شود. البته این فیلم اواخر 1399 به نمایش درآمده اما بخش عمده‌ای از فروش آن مربوط به سال جدید است. داستان حول کودکان کار و مشکلات آنان می‌چرخد. نوجوانی به اسم علی (روح‌الله زمانی) از طرف مردی مأموریت می‌یابد تا به دنبال یک شیء زیرخاکی ارزشمند بگردد. در این فیلم ستارگان بزرگی همچون علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ارسال نظر