بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما که حداقل ارزش دو بار دیدن را دارند

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما به ما نشان می‌دهند که هیچ‌چیز وحشتناک‌تر از روح گسسته آدمیزاد نیست، چه دیوانه شود و چه به دست دیوان بیفتد.

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما که حداقل ارزش دو بار دیدن را دارند

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

وحشت همیشه یکی از پرطرفدارترین ژانرهای سینمایی بوده و طرفداران بسیاری دارد. هرساله فیلم های ترسناک متعددی عرضه می‌شوند و برخی آن‌ها می‌توانند به امتیاز بالایی دست یابند. البته ترس یک حس نسبی بوده و افراد به شیوه متفاوت آن را درک می‌کنند.

با این حال، اگر امتیاز فیلم ترسناکی بالای 6 باشد، یعنی آن فیلم ارزش دیدن دارد. ولی ما در این مقاله شما را با شاهکارهای سینمای وحشت و بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما آشنا می‌کنیم که ارزش آن‌ها بیشتر از تنها یک عدد است.

فیلم روانی

محصول سال 1960 با امتیاز 8.5 در imdb

فیلم روانی (Psycho) یکی از شاهکارهای ژانر وحشت به حساب می‌آید که پس از گذشت تقریبا 60 سال، هنوز لرزه بر اندام تماشاگر می‌اندازد. این فیلم داستان زن جوانی به نام ماریون کرین را به تصویر می‌کشد که پس از سرقت پول از رئیس خود، به استراحتگاهی به نام Bates Motel پناه برده و گرفتار مرد جوانی به نام نورمن بیتس می‌شود.

فیلم درخشش

محصول سال 1980 با امتیاز 8.4 در imdb

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

فیلم درخشش (The Shining) اثر استنلی کوبریک یکی از تأثیرگذارترین و بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما است. در این فیلم، نویسنده‌ای به نام جک تورنس (با بازی بی‌نظیر جک نیکلسون) تصمیم می‌گیرد به همراه خانواده‌اش در طول زمستان سرایدار یک هتل خالی به نام اورلوک شده تا در آرامش آنجا بتواند داستانش را به پایان برساند. اما فضای وهم‌آلود این هتل به تدریج موجب گسستگی روان جک و اختلالات روحی وی می‌شود.

فیلم بیگانه

محصول سال 1979 با امتیاز 8.4 در imdb

خدمه کشتی فضایی نوسترومو در نیمه‌راه سفر به خانه (زمین) به خاطر دریافت یک پیام اضطراری بیدار می‌شوند. به دنبال یافتن منشأ این پیام، خدمه وارد یک کشتی مخروبه شده و وحشت فیلم بیگانه (Alien) درست از همان‌جا آغاز می‌شود.

فیلم تومباد

محصول سال 2018 با امتیاز 8.3 در imdb

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

فیلم Tombbad محصول هندوستان بوده و یکی از آثار قدرتمند ژانر وحشت به حساب می‌آید. در این فیلم، مردی به همراه پسرش در پی یافتن گنج وارد یک قلعه قدیمی شده و با یک دیو افسانه‌ای رو به رو می‌شوند.

فیلم فیل آبی

محصول سال 2014 با امتیاز 8.1 در imdb

فیلم The Blue Elephant یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما محسوب می‌شود که محصول کشور مصر است. دکتر یحیی پس از پنج سال از مرگ همسر و دخترش، به بیمارستان روانی بازمی‌گردد. یحیی در بخش روانی‌های مجرم کار می‌کند و خیلی زود متوجه می‌شود که یکی از دوستان صمیمی‌اش در همین بخش به عنوان بیمار بستری شده است. یحیی حین کمک به دوست خود به داخل چاله خرگوش پرتاب می‌شود.

فیلم موجود

محصول سال 1984 با امتیاز 8.1 در imdb

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

فیلم The Thing درباره گروهی از محققین آمریکایی در قطب جنوب است که با یک «موجود» مواجه می‌شوند. این موجود در واقع یک انگل فرازمینی است که از موجودات دیگر تقلید می‌کند. گروه محققین پس از مدتی دچار پارانویا و درگیری می‌شوند، چون می‌فهمند که نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کند و هر یک از آن‌ها ممکن است همان موجود باشد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

فیلم چه بر سر بیبی جین آمد؟

محصول سال 1962 با امتیاز 8.1 در imdb

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

شاهکار Whatever happened to baby Jane? به خوبی نشان می‌دهد که حسادت چگونه روح انسان را از درون می‌خورد و او را به یک هیولا تبدیل می‌کند. این فیلم داستان دو خواهر به نام‌های جین و بلانش را به تصویر می‌کشد که زمانی ستاره سینما بوده‌اند و به خاطر حوادثی که برای آن‌ها پیش آمده، حالا در میان‌سالی در خانه‌ای سرد و محزون زندگی می‌کنند.

فیلم شیطان‌صفتان

محصول سال 1955 با امتیاز 8.1 در imdb

فیلم شیطان‌صفتان (Les Diaboliques) محصول کشور فرانسه بوده و یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما با درون‌مایه روانشناسی است. میشل دلاسال به عنوان مدیر بدرفتار و ظالم یک مدرسه شبانگاهی، توسط همسر و معشوقه‌اش به قتل می‌رسد. این دو زن پس از قتل دلاسال، وی را در یک استخر می‌اندازند. ولی با ناپدیدشده اسرارآمیز جسد از داخل استخر، زنجیره اتفاقات شوم و عجیب آغاز می‌شود.

فیلم مطب دکتر کالیگاری

محصول سال 1920 با امتیاز 8.1 در imdb

فیلم The Cabinet of Dr Caligari یکی از شاهکارهای قدیمی ژانر وحشت است که توانایی کارگردانان قدیمی را به رخ نسل جدید می‌کشد. حتی دیدن صحنه‌های عجیب و تاریک و روشن این فیلم، لرزه بر اندام بیننده می‌اندازند. دکتر کالیگاری با استفاده از هیپنوتیزم، کنترل یکی از بیماران خود را در دست گرفته و از او برای انجام قتل‌های وحشیانه استفاده می‌کند.

فیلم جن‌گیر

محصول سال 1973 با امتیاز 8.0 در imdb

فیلم The Exorcist بدون شک یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما به حساب می‌آید که بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم، زندگی یک دختر را روایت می‌کند که به مرور زمان تبدیل به یک هیولا می‌شود. مادر برای رهایی دخترش از این وضعیت اسفناک و شیطانی از کلیسا کمک می‌خواهد و آن‌ها اقدام به جن‌گیری می‌کنند.

فیلم بچه رزماری

محصول سال 1968 با امتیاز 8.0 در imdb

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

فیلم Rosemary's baby یک داستان ترسناک شیطان‌پرستی و حاملگی است که دلهره آن به لطف نقش‌آفرینی عالی میا فارو و روت گوردون بیشتر می‌شود. رزماری به همراه همسرش به آپارتمانی در نیویورک نقل‌مکان می‌کنند. این آپارتمان تاریخچه شوم و همسایه‌های عجیبی دارد. رزماری پس از حاملی به شخصیتی منزوی و تنها تبدیل شده و واقعیت تلخ و شیطانی پس از تولد نوزاد بر همه آشکار می‌شود.

هر یک از فیلم های معرفی‌شده در این مقاله مستحق حداقل دو بار مشاهده هستند. یک‌بار برای درک داستان و یک‌بار برای درک فلسفه‌ای که پشت آن‌ها وجود دارد. شما چه فیلم ترسناک دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟

ارسال نظر