فیلم‌های اکران نوروز 1401 مشخص شدند

فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «لامینور»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «علفزار»، «قدغن» و «شادروان»، فیلم‌های اکران نوروز 1401 را تشکیل می‌دهند.

فیلم‌های اکران نوروز 1401 مشخص شدند

مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی، از اکران قطعی 7 فیلم در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

بر این اساس فیلم‌های روز صفر به کارگردانی سعید ملکان، موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی، مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، علفزار به کارگردانی کاظم دانشی، قدغن به کارگردانی مجید مافی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی فیلم‌های اکران نوروز 1401 را تشکیل می‌دهند.

معرفی، فهرست عوامل و خلاصه داستان هریک از فیلم‌های اکران نوروز 1401 به شرح زیر است:

روز صفر

روز صفر به نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است که داستان دستگیری عبدالمالک ریگی را به تصویر می‌کشد.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

این فیلم که در سبک جنگی معمایی ساخته شده و بخش‌هایی از آن در برلین مقابل دوربین رفت، موفق به دریافت 5 سیمرغ بلورین از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بود.

امیر جدیدی، ساعد سهیلی و مهدی قربانی از بازیگران این فیلم هستند.

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی که اولین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر محسوب می‌شود، تحسین شده‌ترین فیلم جشنواره فجر امسال بود.

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی در این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند.

موقعیت مهدی بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری را به تصویر می‌کشد.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

در خلاصه داستان فیلم آمده: «مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده، به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد. این روایت در 6 پرده تصویر شده است.»

لامینور

لامینور فیلم هنوز اکران نشده داریوش مهرجویی است که همچون سنتوری، روایتی موسیقایی دارد و این بار به یک نوازنده سنتور زن می‌پردازد.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

علی نصیریان، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی مصفا، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان و کاوه آفاق از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در سال 1398 ساخته شده است.

مرد بازنده

محمدحسین مهدویان پس از موفقیت فیلم‌هایی چون «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» به سراغ تجربه‌های متفاوت‌تر رفت که از میان آن‌ها «درخت گردو» با اقبال نسبتا سردی مواجه شد، اما « زخم کاری » در جامعه بسیار دیده شد و سروصدا کرد.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

او در جشنواره فیلم فجر امسال با «مرد بازنده» حضور داشت؛ فیلمی با بازی جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی و مهدی زمین‌پرداز که در خلاصه داستان آمده است: «احمد خسروی، در گیرودار زندگی شخصی پرمسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد درمی‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

علفزار

«علفزار» از جمله فیلم‌های پربحث جشنواره فیلم فجر امسال بود؛ فیلمی به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی که پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه و مهدی زمین‌پرداز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

این فیلم در کنار «موقعیت مهدی»، رکورددار نامزدی‌های سیمرغ امسال بود.

در معرفی این فیلم آمده داستان فیلم علفزار داستان یک بازپرس است که در آستانه انتقالی‌اش دچار کشمکش‌هایی در چند پرونده می‌شود.

قدغن

«قدغن»‌ از دیگر فیلم‌های اکران نوروز 1401 است که توسط مجید مافی کارگردانی شده است.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش، یک ملودرام اجتماعی مهیج است و داستانی واقع‌بینانه از مسائل روز جامعه را روایت می‌کند.

سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری و علیرضا استادی در قدغن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شادروان

«شادروان» به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران آخرین گزینه اکران نوروزی است.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درآمد، به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آن‌ها که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، درآمدی جز فروش سبزی ندارند و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه‌ای برایشان به وجود می‌آید.

فیلم‌های اکران نوروز 1401

سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

آن‌طور که از فهرست فیلم‌های اکران نوروزی 1401 به نظر می‌رسد، خبری از ژانر کمدی در هیچ‌یک از فیلم‌های امسال دیده نمی‌شود؛ این برخلاف روال سال‌های قبل است که سعی می‌شد در چینش فیلم‌های اکران نوروزی، با توجه به ماهیت سال نو و حال‌وهوای عید،‌ حتما یکی دو فیلم طنز هم در برنامه اکران گنجانده شود.

دلیل این تصمیم هنوز اعلام نشده است.

گفتنی است این 7 فیلم از 18 اسفند در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شوند.

ارسال نظر