فیلم‌های کمتر دیده شده برد پیت که نباید از دست بدهید

فیلم های برد پیت اغلب جزو بهترین آثار سینمایی جهان بوده و از شهرت بسیاری برخوردار هستند. اما این بازیگر محبوب در دوران جوانی و پیش از آنکه به یک سوپراستار تبدیل شود، در آثار بسیاری به ایفای نقش پرداخته که بنا به دلایلی از نظرها دور مانده و کمتر دیده شده‌اند.

فیلم‌های کمتر دیده شده برد پیت که نباید از دست بدهید

معرفی فیلم های کمتر دیده شده برد پیت

برد پیت یکی از فوق ستاره‌های محبوب هالیوود است که امروزه حضورش در یک فیلم، موفقیت و فروش بالای آن را تضمین می‌کند. اما این ستاره پرطرفدار و دوست‌داشتنی برای رسیدن به جایگاه فعلی خود، راه طولانی را طی کرده است. بسیاری از آثار برد علیرغم فیلم‌نامه جذاب و مهارت او در بازیگری نتوانستند آن‌طور که باید نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. با این حال شاید بد نباشد شانس دوباره‌ای به این آثار بدهیم و یک بار دیگر به تماشای آن‌ها بنشینیم. در ادامه 10 مورد از فیلم های کمتر دیده شده برد پیت را به شما معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید: با ۲۰ فیلم برتر برد پیت آشنا شوید

فیلم Killing Them Softly

تاریخ اکران: 2012

«کشتار با لطافت» یک فیلم جنایی است که بر اساس رمان تجارت کوگان نوشته شده و درون‌مایه طنز دارد. داستان از آنجا شروع می‌شود که سه دزد ناشی با دستبرد زدن به یک باند خلاف‌کار، آرامش آن‌ها را بر هم می‌زنند. جکی لوگان (برد پیت) که یک مزدور کاربلد و بی‌رحم است، توسط خلاف‌کاران استخدام می‌شود تا حق این سه نفر را کف دستشان بگذارد.

در این فیلم هنرپیشه‌های مطرحی همچون جیمز گاندولفینی و بن مندلسون نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند. اما برد پیت خوب می‌داند چگونه با لحن جدی اما مضحک خود، همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند. دقیقا مثل همان کاری که در فیلم های Snatch و Inglorious Basterds کرد.

فیلم Voyage of Time: Life's Journey

تاریخ اکران: 2017

«سفر زمان» رازهای خلقت و منشأ حیات روی کره زمین را از طریق فناوری فوتورئالیستی و تصاویر دیجیتال بازگو می‌کند. این مستند از جهات مختلف شباهت بسیاری با فیلم «درخت زندگی» دارد و یکی از بهترین آثار «ترنس مالیک» تا به امروز به شمار می‌آید.

برد پیت این بار نه به عنوان بازیگر، بلکه به عنوان راوی در این پروژه حضور داشته و صدای جذاب و آرامش‌بخش او به خوبی با جلوه‌های بصری فیلم درآمیخته است.

فیلم Kalifornia

تاریخ اکران: 1993

فیلم های کمتر دیده شده برد پیت

«کالیفرنیا» یکی دیگر از فیلم های کمتر دیده شده برد پیت است که اوایل دهه 90 میلادی به نمایش در آمد. داستان درباره نویسنده‌ای است که قصد دارد از مکان‌هایی که یک قاتل سریالی در آن‌ها مرتکب جرم شده، بازید و عکس‌برداری کند. وی طی این سفر با یک زوج جوان همراه می‌شود؛ غافل از اینکه یکی از آن‌ها قاتل سریالی خطرناکی است.

این فیلم در زمان اکران بازخوردهای ضد و نقیضی دریافت کرد. اما عموم بینندگان و همین‌طور منتقدان بر این باور بودند که برد پیت به خوبی توانسته است در نقش یک قاتل سریالی فرو رفته و بازی طبیعی و باورپذیری را از خود ارائه دهد.

فیلم By The Sea

تاریخ اکران: 2015

«کنار دریا» یکی دیگر از فیلم های کمتر دیده شده برد پیت و دومین پروژه مشترک او و آنجلینا جولی بعد از Mr. and Mrs. Smith است. داستان درباره زوج جوانی است که به هتلی زیبا و دلپذیر در فرانسه می‌روند تا زندگی مشترک خود را از خطر نابودی نجات دهند.

مراحل تولید فیلم زمانی آغاز شد که این دو ستاره دوست‌داشتنی در زندگی واقعی نیز به تازگی ازدواج کرده بودند. شاید به همین خاطر است که نقش‌آفرینی آن‌ها به عنوان زن و شوهر، به طرز عجیبی تأثیرگذار و تماشایی است.

فیلم Cool World

تاریخ اکران: 1992

کمدی فانتزی «دنیای باحال» داستان یک کارتونیست به نام جک دیبز (گابریل بیرن) را روایت می‌کند که یک شب به طور ناگهانی پا به جهان ساختگی خود می‌گذارد. همه چیز تقریبا خوب پیش می‌رود تا اینکه یکی از شخصیت‌های کارتونی، جای او را در دنیای واقعی می‌گیرد.

برد پیت جوان این بار در نقش یک کارآگاه ظاهر شده که باید هر دو جهان را از دست دشمنان نجات دهد. این فیلم نتوانست آن‌طور که باید علاقه‌مندان سینما را به سالن‌ها بکشاند اما تماشای آن در دنیای امروز که تکنولوژی و سینما با یکدیگر ادغام شده، خالی از لطف نیست.

فیلم The Devil's Own

تاریخ اکران: 1997

برد پیت افتخار آن را داشت تا در آخرین فیلم کارگردان افسانه‌ای هالیوود یعنی آلان جی پاکولا، آن هم در کنار ستاره‌ای مثل هریسون فورد به ایفای نقش بپردازد. «متعلق به شیطان» داستان یک تروریست خطرناک ایرلندی (برد پیت) است که برای مدتی در خانه یک پلیس آمریکایی (هریسون فورد) زندگی می‌کند؛ حال آنکه افسر پلیس هیچ اطلاعاتی از هویت واقعی مهمانش ندارد. این فیلم بر خلاف سایر آثار پاکولا، محبوبیت چندانی به دست نیاورد.

فیلم Allied

تاریخ اکران: 2016

برد پیت این بار در نقش یک افسر کانادایی روی صحنه رفته که با یکی از اعضای حزب مقاومت فرانسه (ماریون کوتیار) همدست می‌شود تا نقشه خود را عملی کند. این دو ابتدا تنها وانمود می‌کنند عاشق یکدیگر هستند اما دست زمانه شوخی‌بردار نیست.

«متفقین» علیرغم بودجه هنگفت برای تولید، نتوانست وضعیت خوبی در گیشه داشته باشد. برد پیت طی آن سال‌ها عموما مشغول بازی در فیلم های درام و جدی بود و به ندرت در فیلم‌های عاشقانه بازی می‌کرد. به همین خاطر شاید دادن یک شانس دیگر به «متفقین» و تماشای آن ایده بدی نباشد.

فیلم Cutting Class

تاریخ اکران: 1989

به یکی دیگر از فیلم های کمتر دیده شده برد پیت می‌رسیم. «طبقه برنده» داستان یک قاتل دیوانه است که به جان دانش آموزان و کارکنان یک دبیرستان افتاده و امنیت را از آنان گرفته است. این فیلم قطعا یک شاهکار سینمایی نیست اما باعث شد برد پیت بتواند مهارت و توانایی خود در بازیگری را با وجود سن کم، به رخ بکشد.

فیلم A River Runs Through It

تاریخ اکران: 1992

فیلم های کمتر دیده شده برد پیت

داستان «رودخانه خاطرات» در زمان جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد. پل (برد پیت) و نورمن (کریگ شفر) دو برادر هستند که نگاه متفاوتی به زندگی دارند. یکی محبوب و دوست‌داشتنی است و دیگری سرکش و مغرور. تنها چیزی که باعث می‌شود این دو هر از گاهی از هم‌نشینی با یکدیگر لذت ببرند، ماهیگیری است.

این فیلم بدون شک یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار رابرت ردفورد در جایگاه کارگردان است اما در آن زمان موفق نشد نظر مخاطبان را به خود جلب کند. فورد و پیت تقریبا 10 سال بعد و در فیلم Spy Game نیز با یکدیگر همکاری داشتند.

فیلم The Dark Side Of The Sun

تاریخ اکران: 1998

«نیمه تاریک خورشید» اولین فیلمی است که برد پیت در آن به عنوان بازیگر نقش اول ظاهر شده است. پیت برای حضور در این فیلم تنها 1500 دلار دریافت کرد اما حقیقتا بازی خارق‌العاده را از خود به نمایش گذاشت.

ریک (برد پیت) به یک بیماری پوستی بسیار نادر دچار است که او را از ماندن زیر آفتاب و لذت بردن از گرمای زندگی‌بخش خورشید منع می‌کند. او به همراه پدر راهی یوگسلاوی می‌شود تا بلکه درمانی برای بیماری‌اش پیدا کند اما ملاقات با یک دختر زیبا همه چیز را تغییر می‌دهد.

به پایان معرفی فیلم های کمتر دیده شده برد پیت رسیدیم. آیا تا به حال هیچ یک از آثار فوق را تماشا کرده‌اید؟ لطفا تجربه خود از تماشای آن‌ها را با ما و سایر مخاطبان کلیک به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید: ۳ فیلم جدید برد پیت که به زودی اکران می‌شوند

ارسال نظر