لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی | گران ترین فیلم های هالیوود را بشناسید

در لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی با آثاری مواجه می‌شویم که بودجه لازم برای ساخت آن‌ها از مرز 300 میلیون دلار نیز عبور می‌کند.

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی | گران ترین فیلم های هالیوود را بشناسید

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

هالیوود به عنوان پیشگام صنعت سینمای جهان، آثار خارق‌العاده‌ای را به جهانیان عرضه داشته است. برخی از این آثار به قدری پرهزینه بوده‌اند که دهان از تعجب باز می‌ماند. البته پس از در نظر گرفتن دستمزد نجومی سوپراستارهای هالیوودی و مبالغ هنگفت برای خلق جلوه‌های کامپیوتری و بصری، تا حدودی می‌توان با این مسئله کنار آمد.

در ادامه با ما همراه باشید تا 10 مورد از گران‌ترین فیلم های تاریخ جهان را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید: پرهزینه ترن فیلم های تاریخ سینمای ایران کدامند؟

10. هری پاتر و شاهزاده دورگه (2009)

هزینه ساخت: 292 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

ششمین قسمت از مجموعه هری پاتر در ژوئیه 2009 به نمایش درآمد و توانست مخاطبان را مثل همیشه سر جایشان میخکوب کند. این فیلم با بودجه‌ای نزدیک به 300 میلیون دلار ساخته شد اما شاید جالب باشد بدانید که سه برابر این مبلغ، یعنی حدود 900 میلیون دلار پس از اکران به جیب تهیه‌کنندگان و استودیوی سازنده بازگشت.

9. گیسو کمند (2010)

هزینه ساخت: 299 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

رتبه نهم در لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی به انیمیشن «گیسو کمند» تعلق دارد. معمولا هزینه ساخت یک انیمیشن بسیار ارزان‌تر از 300 میلیون دلار تمام می‌شود اما سازندگان اصلا نگران این مسئله نبودند؛ چراکه یقین داشتند موفقیت فیلم در باکس آفیس سرمایه‌شان را به آن‌ها باز می‌گرداند. گیسو کمند در نهایت درآمد حاصل از فروش خود را به 600 میلیون دلار رساند و رویای سازندگان را محقق کرد.

8. لیگ عدالت (2017)

هزینه ساخت: 307 میلیون دلار

«لیگ عدالت» از همان مراحل ابتدایی ساخت با مشکلات فراوانی مواجه شد که بزرگ‌ترین آن، خروج اجباری کارگردان جاس ویدون از پروژه به علت مرگ دخترش بود. با این حال سازندگان تصمیم گرفتند هر طور شده، این فیلم را روی پرده نقره‌ای رنگ بفرستند؛ حتی اگر این کار 307 میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه داشته باشد.

7. مرد عنکبوتی 3 (2007)

هزینه ساخت: 312 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

قسمت پایانی سه‌گانه مرد عنکبوتی، در مقایسه با دو قسمت اول چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما جالب است بدانید که بودجه آن از تمام فیلم های Spider Man که تا کنون ساخته شده، بیشتر بوده است. این فیلم پس از کسب درآمد 895 میلیون دلاری در باکس آفیس به اکران خود در سینما خاتمه داد.

6. تایتانیک (1997)

هزینه ساخت: 312 میلیون دلار

تایتانیک یکی از معدود آثاری است که حتی سرسخت‌ترین منتقدان نیز اجازه بدگویی راجع به آن را به خود نمی‌دهند. این فیلم که ستارگانی همچون لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت را در خود دارد، توانست در 11 بخش برنده جایزه اسکار شود و نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کند. شاهکار جیمز کامرون تا مدت‌ها در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیا قرار داشت تا اینکه «آواتار»، دیگر اثر جیمز کامرون، رکورد آن را در سال 2009 شکست.

5. انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت (2018)

هزینه ساخت: 316 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

قسمت سوم از سری فیلم های «انتقام جویان» با بودجه بالغ بر 316 میلیون دلار، در رده پنجم لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی قرار می‌گیرد. البته این مسئله اصلا جای تعجب ندارد؛ زیرا بازیگرانی که در فیلم روی صحنه رفته‌اند، همگی جزو ابرستارگان هالیوود بوده و دستمزد بالایی دارند. «جنگ بی‌نهایت» توانست در مجموع فروش خود را به بالای 2 میلیارد دلار رسانده و در جمع 5 فیلم پرفروش دنیا قرار گیرد.

4. انتقام جویان: پایان بازی (2019)

هزینه ساخت: 356 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

یک اثر استثنایی دیگر از مارول! فیلم پرستاره «پایان بازی» سال 2019 به نمایش درآمد و توانست تنها در عرض 11 روز، فروش خود را به بالای 2.8 میلیارد دلار برساند. ظاهرا هواداران سری انتقام جویان بیش از حد مشتاق بودند تا ببینند پس از «جنگ بی‌نهایت» چه بر سر شخصیت‌های داستان می‌آید. این فیلم با درآمد نزدیک به 2.8 میلیارد دلار، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان ایستاده است.

3. دزدان دریایی کارائیب: پایان دنیا (2007)

هزینه ساخت: 362 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

حضور جانی دپ در یک فیلم دلیل قانع‌کننده‌ای برای بالا رفتن بودجه است. ساخت سومین قسمت از پنج‌گانه «دزدان کارائیب» جمعا 362 میلیون دلار هزینه برداشت اما استقبال فوق‌العاده مردم از فیلم باعث شد تا 3 برابر این مبلغ به جیب تهیه‌کنندگان و سازندگان بازگردد.

2. انتقام جویان: عصر اولتران (2015)

هزینه ساخت: 365 میلیون دلار

«عصر اولتران» گران‌ترین فیلم ساخته شده توسط مارول بوده که حدود 365 میلیون دلار برای آن هزینه شده است. این فیلم توانست علاوه بر جلب رضایت مخاطبین و منتقدان، درآمد حاصل از فروش خود در سینما را به 1.4 میلیارد دلار رسانده و به یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شود.

1. دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته (2011)

هزینه ساخت : 430 میلیون دلار

لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

جایگاه اول در لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی به قسمت چهارم «دزدان دریایی کارائیب» تعلق دارد. این فیلم (با در نظر گرفتن تورم) با بودجه 430 میلیون دلاری ساخته شد و توانست بیش از 1 میلیارد دلار فروش کند. دستمزد جانی دپ در این قسمت بیش از 5 برابر میزان دستمزدش در قسمت اول و حدود 55 میلیون دلار بوده است.

ارسال نظر