مرد عنکبوتی تنها فیلم میلیاردی سال می‌شود؟

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست نخستین فیلمی است که در نزدیک به 2 سال گذشته برای اولین بار از مرز یک میلیارد دلار فروش در گیشه جهانی عبور می‌کند و با این حساب، مرد عنکبوتی تنها فیلم میلیاردی سال می‌شود.

مرد عنکبوتی تنها فیلم میلیاردی سال می‌شود؟

به گزارش تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس از رکوردشکنی‌های مکرر در گیشه آمریکای شمالی، حالا در مسیر تبدیل شدن به تنها فیلمی قرار دارد که در نزدیک به 2 سال گذشته برای اولین بار از مرز یک میلیارد دلار فروش در گیشه جهانی عبور می‌کند.

این فیلم از دنیای سینمایی مارول، در کمتر از یک هفته از اکران ۷۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در گیشه جهانی فروش کرد و به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ تبدیل شد. بر اساس آمار منتشر شده از موسسه کام‌اسکور، فیلم چینی نبرد دریاچه چانگ‌جین (The Battle of Lake Changjin) با ۹۰۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش، پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر گیشه جهانی و دیگر فیلم چینی یعنی سلام مامان (Hi, Mom) با ۹۰۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش، دومین فیلم پرفروش سال است.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس از بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش در 3 روز اول اکران، در روز دوشنبه و سه‌شنبه نیز به فروش بزرگ خود ادامه داد و بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد و حالا در آستانه ورود به دومین آخر هفته از زمان اکران، انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، مرد عنکبوتی جدید در 3 روز پیش رو چیزی بین ۵۰ و ۷۰ درصد از فروش افتتاحیه خود بلیت خواهد فروخت و به سادگی از مرز ۱ میلیارد دلار فروش عبور می‌کند. اگر چنین اتفاقی در 3 روز پیش رو نیفتد هم به احتمال زیاد در هفته آینده ممکن خواهد شد؛ زیرا هرساله در 8 روز فاصله میان شب کریسمس و شب سال نو، صنعت سینما رونق می‌گیرد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط کام‌اسکور، میزان فروش در این یک هفته خاص حدود ۴ و نیم درصد فروش کل سال گیشه را به خود اختصاص می‌دهد.

جف باک، تحلیل‌گر ارشد کمپانی اگزیبیتر ریلیشنز (Exhibitor Relations) درباره احتمال رکوردشکنی مرد عنکبوتی جدید می‌گوید: «فروش یک میلیارد دلاری نقطه عطفی بود که در دوران پیش از کرونا عادی شده بود و حالا این موفقیت باید توسط سینمادوستان جشن گرفته شود، چون بسیاری از آن‌ها اعتقاد داشتند رسیدن به فروش ۱ میلیارد دلاری در این دوره و زمانه دیگر ممکن نیست.»

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس با حضور 3 شخصیت منفی شناخته شده و قدیمی با بازی ویلم دفو (مرد عنکبوتی سال ۲۰۰۲)، آلفرد مولینا (مرد عنکبوتی ۲ سال ۲۰۰۴)، جیمی فاکس (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ سال ۲۰۱۴) و تیمی از ستارگان هالیوودی از جمله تام هالند، زندایا کلمن، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، مریسا تومی، جان فاورو و بندیکت وانگ، 3 نسل از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی را باهم ترکیب می‌کند.

داستان این فیلم گیشه‌پسند از جایی شروع می‌شود که هویت مرد عنکبوتی برای اولین بار فاش شده و پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد به کمک جادو محرمانه بودن را به او برگرداند، اما این کار حفره‌ای در جهان ایجاد می‌کند و قدرتمندترین افراد شروری که تاکنون مرد عنکبوتی در هر جهانی با آن‌ها مبارزه کرده است، آزاد می‌شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر