شخصیت های شرور دی سی که جایشان در سه‌گانه شوالیه تاریکی خالی بود!

بسیاری از طرفداران سینما معتقدند سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان یک سر و گردن از بقیه فیلم‌های بتمن بهتر است. با این حال جای خالی برخی از شخصیت‌های شرور دی سی به شدت در آن‌ها احساس می‌شود.

شخصیت های شرور دی سی که جایشان در سه‌گانه شوالیه تاریکی خالی بود!

سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان چه کم داشت؟

پس از اکران ناموفق «بتمن و رابین»، کریستوفر نولان دست به کار شد تا با ایده‌های منحصر به فرد خود و اضافه کردن رویدادهای شبه واقعی به داستان، بتمن را از خطر بدنامی نجات دهد و اتفاقا موفق هم شد. او توانست به کمک کاراکترهای بدنام و کلاسیک دی سی مانند «جوکر»، «رأس‌الغول» و «بین»، ترس و دلهره را به گاتهام بازگرداند.

با این حال هواداران دی سی بعد از تماشای سه گانه «شوالیه تاریکی»، احساس کردند جای برخی شخصیت‌های شرور واقعا خالی است و بهتر بود نولان برخی از آن‌ها را نیز به داستان اضافه کند. در ادامه شما را با 10 مورد از این شخصیت‌های شیطانی اما محبوب آشنا می‌کنیم.

10. ریدلر

سه گانه شوالیه تاریکی

اگر بخواهیم شخصیت «جوکر» در فیلم The Dark Knight را با شخصیت «بین» در The Dark Knight Rises مقایسه کنیم، باید بگوییم نقشه‌ها و فکرهای پلید جوکر بیشتر از زور و بازوی بین توانست نظر مخاطبین را به خود جلب کند. به همین خاطر شاید بهتر بود نولان از کاراکترهایی مثل جوکر بیشتر استفاده می‌کرد.

«ریدلر» جزو آن دسته از ابر شرورهایی است که نه با نیروی جسمانی خود، بلکه با بازی‌های ذهنی بتمن را به چالش می‌کشد. خوشبختانه این کاراکتر جذاب در فیلم جدید The Batman حضور دارد و «پل دینو» نقش او را بازی می‌کند.

9. جای خالی بلک ماسک در سه گانه شوالیه تاریکی

شخصیت های شرور دی سی

گنجاندن شخصیت‌هایی مثل من-بت (که ظاهر آن‌ها بیشتر به حیوان شباهت دارد تا انسان) در فیلم قطعا کار ساده‌ای نیست. اما چرا نولان در سه گانه خود از رومن سایونیس یا همان بلک ماسک استفاده نکرد؟

رومن سایونیس رئیس بی‌رحم و دل‌سنگ خلاف‌کاران است که پس از بروز یک حادثه، برای همیشه محکوم به زدن ماسک سیاه می‌شود. علاقه‌مندان سینما و تلویزیون آخرین بار او را در فیلم Birds of Prey و با بازی یوان مک گرگور دیده‌اند.

8. هاش

نولان پس از موفقیت قسمت دوم از سه گانه شوالیه تاریکی تحت فشار زیادی قرار گرفت. او باید از تمام ایده‌های خود استفاده می‌کرد تا داستان بتمن را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند. شاید حضور شخصیتی مثل «هاش» می‌توانست کار را برای نولان ساده‌تر کند.

دکتر توماس الیوت ملقب به هاش دوست صمیمی بروس وین در دوران کودکی است که بعدها به یک قاتل زنجیره‌ای خطرناک تبدیل می‌شود و از مهارت‌های پزشکی خود برای تغییر چهره استفاده می‌کند.

7. پویزن آی وی

اضافه شدن کاراکتر زن گربه‌ای به قسمت سوم باعث شد تا جذابیت داستان به طور قابل ملاحظه‌ای بالا برود. به همین خاطر شاید بهتر بود نولان بیشتر از شخصیت‌های منفی مؤنث در سه گانه خود استفاده می‌کرد.

«پویزن آی وی» یکی از قوی‌ترین ابر شرورهای زندی سی است که با استفاده از زهرابه گیاهان ذهن افراد را کنترل می‌کند. او به همراه زن گربه‌ای و کویین هارلی، گروهی به نام سیرن های گاتهام را تشکیل می‌دهند.

6. پنگوئن

سه گانه شوالیه تاریکی

«اوزوالد کابلپات» ملقب به «پنگوئن» یکی دیگر از ابر شرورهای گاتهام است که تا کنون در آثار بسیاری همچون فیلم Batman (1966)، Batman Returns (1992)، سریال Gotham و حتی بازی‌های کامپیوتری بتمن حضور یافته است. به همین خاطر هواداران دی سی به شدت جای خالی او را در سه گانه شوالیه تاریکی احساس کردند.

اما خبر خوب آن است که کارگردان «مت ریوز» این کاراکتر عقده‌ای و حیله‌گر را در فیلم جدید The Batman جای داده است. در این فیلم شاهد حضور «کالین فارل» با یک گریم سنگین و غیر قابل تشخیص در نقش پنگوئن هستیم.

5. جای خالی دث استروک در سه گانه شوالیه تاریکی

شخصیت های شرور دی سی

«اسلید ویلسون» یا همان «دث استروک» یک مزدور شمشیرزن در شهر پرآشوب گاتهام است علاقه‌مندان کتاب‌های کامیک، شخصیت «ددپول» مارول را برگرفته از او می‌دانند. دث استروک می‌توانست رقیب خوبی برای شوالیه تاریکی باشد و مهارت‌های شمشیرزنی او را به چالش بکشد.

4. ویکتور زز

بدون شک یکی از دلایلی که باعث موفقیت سه گانه نولان شد، فضای تاریک و رعب‌آور داستان بود. به همین خاطر حضور شخصیت مخوف و بی‌رحم «ویکتور زز» می‌توانست موفقیت فیلم‌ها را از این نیز بیشتر کند. زز یک قاتل سریالی روان‌پریش است که تعداد قربانیان را روی پوست خود حک می‌کند.

3. مستر فریز

سه گانه شوالیه تاریکی

«مستر فریز» یکی دیگر از شخصیت های شرور دی سی است که اغلب ما او را از فیلم Batman and Robin (با بازی آرنولد شوارتزینگر) به خاطر داریم. این کاراکتر بسیار باهوش سال‌هاست که در سوگ مرگ همسرش نشسته و هیچ چیز برای از دست دادن ندارد. همین موضوع او را به یکی از خطرناک‌ترین مجرمین گاتهام تبدیل کرده است. اما چرا نولان از چنین رقیب قدرتمندی در سه گانه شوالیه تاریکی استفاده نکرده، سؤالی است که باید از خود او پرسید.

2. جای خالی هارلی کوئین در سه گانه شوالیه تاریکی

شخصیت های شرور دی سی

«هارلی کوئین» یکی از شخصیت‌هایی است که به لطف «مارگو رابی»، امروزه از محبوبیت بسیاری بین مردم برخوردار است. حضور او در فیلم‌های Suicide Squad و Birds of Prey باعث شده نسل جوان‌تر نیز شیفته کاراکتر جذاب و شوخ‌طبع او شوند.

نولان در قسمت دوم سه گانه خود توانست چهره دیگری از جوکر را به نمایش بگذارد و او را به یکی از محبوب‌ترین ابر شرورهای تاریخ تبدیل کند. متأسفانه با مرگ ناگهانی «هیث لجر»، امکان بازگشت شخصیت جوکر به داستان نیز از بین رفت. به همین خاطر نولان ترجیح داد از افزودن همدست و یار همیشگی او یعنی هارلی کوئین صرف نظر کند.

1. هوگو استرنج

شخصیت های شرور دی سی

«هوگو استرنج» یکی از نخستین افرادی است که به هویت واقعی بروس وین پی می‌برد. او بیشتر به لحاظ روانی بتمن را به چالش می‌کشد تا جسمانی. اما اگر او را در یک نبرد تن به تن قرار دهید، مهارت‌های رزمی خارق‌العاده او را نیز خواهید دید.

استرنج یک دانشمند دیوانه تمام عیار است که وقت خود را با ساخت سلاح‌ها و دستگاه‌های خطرناک می‌گذارند. شاید حضور او در کنار سایر شخصیت های شرور دی سی می‌توانست جذابیت سه گانه نولان را از این نیز بیشتر کند.

ارسال نظر