ساخت یک دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز افسانه‌ای

سرویس پخش اچ‌بی‌او مکس قصد دارد دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز را در قالب دو سریال به نمایش بگذارد.

ساخت یک دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز افسانه‌ای

سرویس HBO Max به منظور رقابت با استریمرهای دیگری چون نتفلیکس، تصمیم گرفته ماجراهای شرلوک هولمز را در قالب 2 سریال به دنیای تلویزیونی وارد کند.

سرویس استریمینگ اچ‌بی‌او مکس با حمایت شرکت وارنر مدیا قصد دارد ۲ سریال بر پایه شخصیت شرلوک هولمز از روی داستان‌های سر آرتور کانن دویل بسازد.

رابرت داونی جونیور که در فیلم سال ۲۰۰۹ گای ریچی و دنباله آن در سال ۲۰۱۱ نقش این شخصیت را ایفا کرده بود، قراردادی امضا کرده تا مسئولیت تهیه‌کنندگی اجرایی هر ۲ سریال را از طریق شرکت خودش یعنی تیم داونی بر عهده بگیرد.

هنوز مشخص نیست او دوباره نقش شرلوک را هم ایفا خواهد کرد یا نه،چون هر دو پروژه در مراحل اولیه تهیه هستند.

لایونل ویگرام که در فیلم اول شرلوک هولمز نویسنده بود و در میان تهیه‌کنندگان هر ۲ فیلم قرار داشت هم به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در دو سریال حضور دارد. فیلم سومی هم قرار بود ساخته شود اما هرگز از مراحل اولیه تهیه جلوتر نرفت.

علاوه بر ویگرام، سوزان داونی و آماندا بورل از شرکت تیم داونی هم به عنوان تهیه‌کننده در سریال‌های جدید حضور خواهند داشت. جزییات بیشتر از جمله خطوط داستانی و اینکه دو سریال تا چه حد ممکن است به هم مرتبط باشند، هنوز مشخص نیست.

دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز

هر دو پروژه محصول بخش تلویزیونی شرکت برادران وارنر هستند. بخش سینمایی این شرکت فیلم‌های شرلوک هولمز را تهیه کرده بود. شرکت تیم داونی هم قراردادی کلی با اچ‌بی‌او دارد و در حال حاضر مشغول تهیه ادامه «پری میسون» برای این شبکه معروف است.

با توجه به وضعیت فعلی جنگ میان استریمرها، اعلام خبر ساخت یک دنیای تلویزیونی برای شرلوک هولمز تعجب ندارد. شرکت‌ها دارند نهایت استفاده را از املاک معنوی خود می‌کنند تا فرنچایزهایی بسازند که می‌توانند در بلندمدت مخاطبان را به خود جذب کنند.

اچ‌بی‌او مکس از همین حالا در حال ساختن یک دنیای مرتبط از سریال‌هایی بر پایه کمیک‌های دی‌سی با تهیه‌کنندگی جی‌جی آبرامز است. جیمز گان اسپین‌آفی بر پایه «جوخه خودکشی» می‌سازد و مت ریوز اسپین‌آف «بتمن» خود را بر پایه شخصیت پنگوئن با بازی کالین فارل خلق می‌کند.

از سوی دیگر، چند سریال حول محور «بازی تاج و تخت» در راه است.

منبع: مهر

ارسال نظر