افشاگری درباره اخراج علی دایی به دستور مستقیم احمدی نژاد

بر اساس افشاگری سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی در فروردین ۱۳۸۸ پس از باخت تیم ملی ایران به عربستان، علی دایی با دستور ریاست جمهوری از سرمربیگری تیم برکنار شده است.

افشاگری درباره اخراج علی دایی به دستور مستقیم احمدی نژاد

اخراج علی دایی به دستور احمدی نژاد

ماه فروردین سال ۱۳۸۸ پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عربستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود که ناگهان اعلام شد علی دایی سرمربی تیم ملی از سمت خود برکنار شده است.

چنین برکناری یکباره‌ای و جایگزینی افشین قطبی با علی دایی، شانس تیم ملی ایران را برای صعود به جام جهانی در حالی که هنوز امیدهایی وجود داشت از میان برد و ایران را ناکام کرد.

علی دایی بارها بعد از آن اتفاق اعلام کرده بود که اخراجش ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد و نهادهای بالاتر از فدراسیون، تصمیم به برکناری او گرفته‌اند. هرچند این ادعا ابتدا توسط علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال تکذیب می‌شد اما به تدریج و با گذشت زمان، مصاحبه‌های مختلف مسئولان فدراسیون و اعضای وقت تیم ملی این واقعیت را عیان کرد.

حالا امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ محمد آخوندی که در آن زمان سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود به صورت رسمی درباره اخراج علی دایی افشاگری کرد و عنوان کرد که این تصمیم نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) بوده است.

محمد آخوندی در این باره گفت: «این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری گرفته و اعلام شد. با من تماس گرفتند که خبر را اعلام کنم اما گفتم مسئولیتش با افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است. ما از اعلام خبر برکناری دایی در سازمان تربیت بدنی امتناع کردیم.»

رییس جمهور یا نهاد ریاست جمهوری؟ چه کسی علی دایی را اخراج کرد؟

سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفتگو می‌کرد، در ادامه درباره اینکه آیا شخص رئیس جمهور این تصمیم را گرفته بود؟ گفت: «چیزی که من به صورت غیر رسمی می‌دانم این است که ایشان این تصمیم را گرفت، ولی به صورت رسمی نهاد ریاست جمهوری تصمیم گیری کرد! به علت فشار افکار عمومی، اطرافیان مجموعه را به این نتیجه رساندند که علی دایی نباشد.»

برکناری علی دایی توسط احمدی نژاد بخاطر عدم اجازه ورود به رختکن؟

آخوندی همچنین درباره اینکه گفته می‌شد برکناری علی دایی به خاطر این بود که وی اجازه نداد محمود احمدی نژاد بین دو نیمه بازی ایران و عربستان وارد رختکن شود، اظهار کرد: «اطلاعی در این خصوص ندارم.»

سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: «آن تغییر (برکناری دایی) اشتباه بود. اگر دایی در تیم ملی می‌ماند به جام جهانی می‌رفتیم.»

منبع: مهر

ارسال نظر