هشدار آمادگی اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران

آمادگی بیشتر برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران! این تهدیدی است که مقامات امنیتی و نظامی رژیم اسراییل از جمله وزیر دفاع اسراییل و رییس ستاد ارتش اسراییل بیان کرده اند. 

هشدار آمادگی اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران

"بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل در این رابطه مدعی شد: «در صورت وقوع جنگ منطقه ای، اسراییل عملیات‌هایی را انجام خواهد داد که در گذشته دیده نشده است.»

بنابر گزارش تایمز اسرائیل، ژنرال "آویو کوخاوی" رییس ستاد ارتش اسراییل نیز دیروز (سه شنبه) در این باره به کمیته امور خارجه و دفاع "کنست" (پارلمان اسراییل) گفت: «ارتش در حال تسریع برنامه ریزی عملیاتی و آمادگی خود برای مقابله با تهدید هسته ای ایران است.»

او افزود: «خوشبختانه بودجه ای که هفته گذشته تصویب شد، امکان مقابله با انواع تهدیدها را فراهم می‌کند.»

اظهارات کوخاوی در حالی بیان شد که انتظار می‌رود نیروی هوایی اسراییل تمرینات خود را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران از سر بگیرد.

اختصاص بودجه اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران

در ماه ژانویه گذشته، کوخاوی اعلام کرده بود که به ارتش دستور داده تا طرح‌های حمله جدیدی را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده کند و ماه گذشته نیز طبق گزارش‌ها، دولت اسراییل بودجه ای خاص را برای عملی کردن این طرح‌ها اختصاص داد.

کوخاوی در سخنان دیروز خود همچنین به اعضای کنست گفت که اسراییل در جبهه‌های متعدد با "چالش‌های امنیتی بسیاری" مواجه است.

او گفت: «در سال گذشته، ما به عملیات علیه دشمنان خود در ماموریت‌ها و عملیات‌های مخفی در سراسر خاورمیانه ادامه داده‌ایم. ارتش اسراییل به اقدامات خود برای رفع تهدیدها ادامه خواهد داد و به هرگونه نقض حاکمیت اسراییل در غزه یا جبهه شمال (حزب الله لبنان) با قدرت پاسخ خواهد داد.»

کوخاوی گفت ارتش اسراییل بر روی دو تهدید اصلی دیگر به جز برنامه هسته‌ای ایران متمرکز است: «حملات هوایی در قالب راکت، موشک‌های دقیق، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین و نیز واحدهای نفوذی، که تلاش می‌کنند تا یک جامعه مرزی اسراییل را به تصرف خود درآورند.»

در همین حال بنی گانتز نیز روز سه شنبه (دیروز) در مراسم افتتاح کارخانه جدید شرکت تسلیحاتی "رافائل" اسراییل در شهر شلومی شمالی در سخنانی مدعی و متعهد شد که اسراییل اجازه نخواهد داد تسلیحات پیشرفته به نیروهای نیابتی منطقه ای ایران برسد.

او گفت: «پانزده سال پیش، این مکان در اثر موشک‌های حزب‌الله و تهدید استقرار نظامی ایران در سوریه، سوخت.»

او گفت: «در سطح عملیاتی، ما به طور گسترده عمل می‌کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم حزب‌الله و دیگر نیروهای نیابتی ایران در منطقه به سلاح‌هایی مجهز شوند که به برتری نظامی اسراییل در منطقه آسیب برساند.»

گانتز مدعی شد: «با وجودی که اسراییل به طور مداوم برای جلوگیری از جنگ کار می کند، اما اگر جنگی رخ دهد، ما آماده خواهیم بود تا با انجام عملیاتی را که در گذشته ندیده بودیم و با وسایلی که در گذشته نداشتیم، به قلب ترور و توانایی های آنها ضربه بزنیم.»

لفاظی‌های مقامات اسراییل علیه ایران در شرایطی بیان می‌شود که قرار است 3 هفته دیگر مذاکرات احیای برجام که از تابستان امسال متوقف مانده بود، بار دیگر از سر گرفته شود و مقامات اسراییل آنگونه که بارها طی سال‌های گذشته اعلام کرده‌اند نگران احیای برجام و برداشته شدن فشارهای بین المللی از روی ایران هستند.

همچنین بخوانید: ایران اسرائیل را تهدید کرد

منبع: عصرایران

ارسال نظر