دادگاه انگلیس با بازگرداندن جولیان آسانژ به آمریکا موافقت کرد | هواداران آزادی معترض شدند

دادگاه انگلیس با درخواست آمریکا مبنی بر استرداد «جولیان آسانژ» - افشاگر اسناد محرمانه ارتش امریکا - موافقت کرد و اعتراض طرفداران آزادی بیان را برانگیخت، تا حدی که به «بایدن» رییس جمهوری آمریکا هشدار دادند.

دادگاه انگلیس با بازگرداندن جولیان آسانژ به آمریکا موافقت کرد | هواداران آزادی معترض شدند

به نقل از یورونیوز، احتمال بازگرداندن جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت «ویکی‌ لیکس» به آمریکا، با حکم امروز قاضی بریتانیایی بیشتر شد.

پیش از این در آخرین جلسه دادگاهی بزرگترین افشاگر قرن 21، دادگاه با استرداد و محاکمه او برای جاسوسی در ایالات متحده مخالفت کرده بود. دادگاه اعلام کرده بود به دلیل ضعف و به خطر افتادن سلامت روانی، این استرالیایی ۵۰ ساله قابل استرداد به آمریکا نخواهد بود.

جرم جولیان آسانژ چیست؟

جولیان آسانژ به علت انتشار هزاران سند طبقه بندی شده و محرمانه ارتش آمریکا در سال 2010 و 2011 در وبسایت ویکی لیکس، به اتهام جاسوسی از سوی آمریکا تحت تعقیب قرارگرفت و از آن زمان تا امروز مقامات آمریکایی سعی می‌کنند تا او را به کشورشان مسترد و دادگاهی کنند.

حامیان متعدد جولیان آسانژ از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز، می‌گویند که این روزنامه نگار و افشاگر تنها به وظیفه‌اش عمل کرده است و باید هر چه سریع‌تر آزاد شود.

برگرفته از: تسنیم

ارسال نظر