چطور از بخار گرفتن شیشه ماشین در زمستان جلوگيری کنیم؟ |‌ ۴ روش ساده و کاربردی

فصل زمستان که می‌رسد، بخار گرفتن شیشه ماشین یکی از مشکلات آزار دهنده است که هم ناپدید شدن این بخار زمان زیادی می‌برد و هم برای رانندگی خطرآفرین است. پس بهتر است از بخار گرفتن شیشه ماشین در زمستان جلوگيری کنیم.

چطور از بخار گرفتن شیشه ماشین در زمستان جلوگيری کنیم؟ |‌ ۴ روش ساده و کاربردی

چطور از بخار گرفتن شیشه ماشین در زمستان جلوگيری کنیم؟

تفاوت دمای موجود داخل ماشین و بیرون آن، منجر به پدید آمدن این مهمان ناخوانده روی شیشه‌ها می‌شود. بیشتر بودن تعداد سرنشینان، پروسه بخار گرفتن شیشه‌ها را تسریع می‌بخشد.

در این نوشته راه‌حل‌ها و توصیه‌هایی برای جلوگیری از بخار گرفتن شیشه ماشین در زمستان معرفی می‌کنیم:

1. از رطوبت‌گیر سیلیکا استفاده کنید

رطوبت‌گیر سیلیکا مناسب ماشین، مثل نمونه‌های مشابه آن برای جلوگیری از آسیب به البسه عمل می‌کند. فقط کافی است پاکت رطوبت‌گیر سیلیکا را خریداری کنید و آن را در جای مناسبی در ماشین قرار دهید.

رطوبت گیر ماشین

2. از خاک گربه استفاده کنید!

خاک مخصوص گربه، خاصیت رطوبت‌گیری بالایی دارد. برای این کار به یک جفت جوراب نازک برای ریختن خاک گربه کافی در آنها نیاز دارید. جوراب‌ها را جای مناسبی در ماشین قرار دهید.

رفع بخار گرفتن شیشه ماشین در زمستان

3. از اسپری ضدبخار ماشین استفاده کنید

پس از تمیز کردن شیشه‌های ماشین، از این اسپری‌های ضد بخار برای پیشگیری از بخار گرفتن شیشه‌ها استفاده کنید.

4. وسایل مرطوب‌ مثل کفش و چترتان را خشک کنید و داخل خودرو شوید

قبل از ورود به ماشین کفش‌هایتان را از برف تمیز کنید. تا جایی که می‌شود چترتان را هم خشک کنید. با استفاده از این راه‌حل‌ها میزان رطوبت موجود در ماشین کاهش پیدا می‌کند و دیگر خبری از بخار روی شیشه‌های آن نخواهد بود.

شما چه روش‌های دیگری برای جلوگیری از بخارگرفتن شیشه‌های ماشین در زمستان می‌شناسید؟ تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

ارسال نظر