معرفی بهترین اختراعات سال 2021 با بررسی ویژگی و کاربردها

نکته جالب توجه درمورد لیست ارائه شده بهترین اختراعات سال 2021 مجله تایم، حضور گلکسی زد فلیپ ۳ در این لیست است. در کل امسال هم شاهد اختراعات نوآورانه در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و تجهیزات الکترونیک بودیم. 

معرفی بهترین اختراعات سال 2021 با بررسی ویژگی و کاربردها

۱۱ مورد از بهترین اختراعات سال 2021

نکته جالب توجه درمورد لیست ارائه شده بهترین اختراعات سال 2021 مجله تایم، حضور گلکسی زد فلیپ ۳ در این لیست است. در کل امسال هم شاهد اختراعات نوآورانه در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و تجهیزات الکترونیک بودیم.

در این نوشته قرار است 11 مورد از بهترین اختراعات سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

دسترسی

11. دستگاه OrCam Read

OrCam Read
این دستگاه کوچک که OrCam Read نام دارد، انقلابی در دنیای هوش مصنوعی بوجود آورده است. اُرکَم می‌تواند متن بخواند و صورت افراد را تشخیص دهد.
این دستگاه مناسب افراد نابینا و کسانی که از ضعف دید رنج می‌برند ساخته شده و تنها با فشردن یک دکمه یا گفتن Hey OrCam کار خواندن متن را با کمترین نقص انجام می‌دهد.
قیمت OrCam Read حدود 1,690 دلار است.

10. کفش‌های Nike Go FlyEase

کفش‌های Go FlyEase

کفش‌هایی که برای به‌پا کردنشان نیازی به دخالت دست‌ها نیست! کفش‌های Go FlyEase نایکی همه کارهای پوشیدن و درآوردن را خود به تنهایی انجام می‌دهند. این کفش‌ها اولین نمونه‌های بدون دخالت دست (Hands-free) شرکت نایکی هستند و از یک پاشنه متحرک تشکیل شده اند.

هوش مصنوعی

9. قابلیت Adobe Super Resolution

هوش مصنوعی

این ویژگی جدید ادوبی در Adobe Lightroom و فوتوشاپ گنجانده شده است. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی، سایز تصاویر را تا چهار برابر افزایش می‌دهد. با این ویژگی حتی می‌توان از عکس‌هایی که با گوشی هم می‌گیرید، یک پوستر دربیاورید!

8. سیستم Flawless AI TrueSync

دوبله فیلم

انقلابی در صنعت دوبله فیلم! تروسینک اولین سیستمی است که با استفاده از هوش مصنوعی، دوبله کاملا هماهنگ با حرکات لب‌ها در چندین زبان می‌آفریند. در قلب این سیستم، یک موتور حفظ عملکرد برای دریافت انواع حرکات ظریف و کوچک قرار دارد.

برنامه‌ها و نرم‌افزارها

7. جستجوگر Neeva

نرم افزار Neeva

نیوا یک سرویس خصوصی سرچ بدون تبلیغات است که درست مثل یک موتور جست‌وجوگر عمل می‌کند. Neeva توسط مدیران اجرایی پیشین گوگل ساخته شده و فقط نتایج واقعی را به کاربر نشان می‌دهد، بدون اینکه تبلیغاتی را به شما نشان بدهد یا اقدام به جمع‌آوری اطلاعات شما بکند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

6. Lenovo ThinkReality A3 Smart Glasses

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

عینک‌های هوشمند ThinkReality A3 لنوو از پردازنده کوالکام اسنپدراگون Platform XR1 قدرت گرفته و عملکردی با کیفیت بالا دارند. این عینک‌ها همچنین از 5 صفحه مجازی سه‌بعدی 1080 پیکسل بهره می‌برند. عینک‌های ThinkReality A3 را می‌توان با یک کابل USB-C به کامپیوتر و یا گوشی موتورولا (مجهز به سری پردازنده اسنپدراگون 800 یا بالاتر با قابلیت DisplayPort) وصل کرد.

تجهیزات الکترونیک

5. گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

تاشوی خاص و جمع‌وجور کره‌ای‌ها با قیمت زیر 1000 دلار، تا به اینجای کار عنوان پرفروش‌ترین گوشی تاشوی جهان را به خود اختصاص داده است. محبوبیت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی کافی بود تا در لیست بهترین اختراعات سال 2021 قرار بگیرد.

حتما بخوانید: نقد و بررسی گوشی Z Flip 3 سامسونگ

4. Framework Laptop

Framework Laptop

لپ‌تاپ Framework یک لپ‌تاپ نازک، سبک، 13.5 اینچی با عملکرد بالا و قابلیت شخصی‌سازی و تعمیر است.

قیمت نسخه از پیش ساخته شده Framework حدود 1000 دلار و نسخه DIY (خودتان ببندیدش!) 749 دلار است.

3. اسپیکر Syng Sell Alpha

اسپیکر سه‌بعدی

اسپیکر سه‌بعدی Syng Sell Alpha نسل بعدی تکنولوژی اجرای صداست. به گفته شرکت SyngSpace، این اسپیکر با دریافت ویژگی‌های فضایی که در آن حضور دارید، صدا را به تمامی ابعاد اتاق می‌رساند. قیمت این اسپیکر از 1,800 دلار شروع می‌شود.

2. Vecnos IQUI

بهترین اختراعات سال 2021

این اختراع منحصربه‌فرد به نازکی یک خودکار با وزنی کمی بیشتر از آن برای گرفتن عکس یا ویدئوهای 360 درجه طراحی شده است.

1. واکسن کرونا

واکسن کرونا

می‌توان گفت واکسن جانسون اند جانسون ویروس کووید-19 مهمترین اختراع و دست‌آورد بشر در سال 2021 بود.

در تحقیقات به عمل آمده از این واکسن، جانسون اند جانسون اثربخشی 66.9 درصدی را در برابر عفونت ناشی از ویروس کرونا ثبت کرده است.

ارسال نظر