بازیگران ایرانی به جای دستمزد بیت‌کوین می‌خواهند!

همایون اسعدیان از تمایل جدید برخی بازیگران ایرانی برای دریافت بیت‌کوین به جای دستمزد خبر داد.

بازیگران ایرانی به جای دستمزد بیت‌کوین می‌خواهند!

همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون که آثاری چون طلا و مس و بوسیدن روی ماه را در کارنامه دارد، در نشست سینماگران که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ادعا کرد که اخیراً برخی از بازیگران ایرانی برای فرار از پرداخت مالیات با بیت‌کوین قرارداد می‌بندند.

اسعدیان با اشاره به قانون اخذ مالیات از بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون گفت که این قانون باعث شده تا برخی بیت‌کوین را برای دریافت دستمزدشان ترجیح بدهند.

او تأکید کرد: «قانون اخذ مالیات از هنرمندان معیشت اهالی سینما را که بیشترشان درآمد زیادی هم ندارند تحت‌تاثیر قرار داده است؛ نه برخی از کارگردان‌ها و هنرپیشه‌ها که رقم‌های بالا می‌گیرند.»

او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «بازیگران با بیت‌کوین قرارداد می‌بندند و بیت‌کوین به حسابشان در کشور‌های دیگر واریز می‌شود.»

اسعدیان همچنین گفت که این مسئله مخصوص بازیگران نام‌آشناست و آن‌ها با این کار، راهشان را از مالیات جدا می‌کنند.

کارگردان سریال لحظه گرگ‌ومیش در ادامه صحبت‌های خود به انتقاد از ساترا هم پرداخته و ادامه داد: «قبل از عید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتم و کارم را شروع کردم، اما اکنون ساترا می‌گوید آن مجوز را قبول ندارم. باید بیایی از من مجوز بگیری وگرنه کارت را رد می‌کنم. با این وضعیت تکلیف ما روشن نیست که با کدام نهاد طرف هستیم.»

ارسال نظر