طراح طرح صیانت، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد | بیوگرافی مسعود فیاضی

مسعود فیاضی که پیش از این نام او به عنوان طراح و نویسنده پیش‌نویس طرح صیانت در رسانه‌ها مطرح شده بود، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم به مجلس معرفی شد. در بیوگرافی مسعود فیاضی سوابق مدیریتی حاشیه‌برانگیز مختلفی دیده می‌شود.

طراح طرح صیانت، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد | بیوگرافی مسعود فیاضی

بیوگرافی مسعود فیاضی، سوابق تحصیلی

مسعود فیاضی متولد سوم بهمن 1354 است و مدرک دکترای فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی دارد. او که کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه فنی تهران گذراند، پس از رفتن به سمت فقه و با گذشت ۲۵ سال به مقام استادیاری این رشته رسید. او همچنین عضویت در هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را نیز در سابقه‌اش دارد.

پیش از فیاضی، حسین باغگلی به عنوان وزیر و پرورش پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده بود که تنها کسی بود که رأی اعتماد مجلس را جلب نکرد.

ماجرای پیش‌نویس طرح صیانت

در نخستین پیش‌نویس طرح صیانت که در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، یک نام به عنوان نویسنده طرح دیده می‌شد: مسعود فیاضی. در واقع چنانچه فایل پیشین طرح صیانت را از وب‌سایت مجلس شورای اسلامی دریافت کرده و روی مشخصات آن کلیک می‌کردید، نام او به عنوان نویسنده این سند به چشم می‌خورد.

البته گفتنی است این نسخه اولیه طرح صیانت تندروی‌های بیشتری نسبت به طرح فعلی داشت؛ تا جایی که مجلس ناچار به عقب‌نشینی از این طرح شده و بسیاری از ضوابطش را در طرح جدید تغییر داد.

حاشیه‌های مجلات رشد و استعفای سردبیر

مسعود فیاضی که البته با علیرضا زاکانی، شهردار جدید تهران هم نسبت خانوادگی دارد و گفته می‌شود برادر داماد اوست، در ادامه فعالیت‌هایش بیشتر به سمت حوزه‌های آموزشی آمد و پس از مدتی مدیر مسئول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش کشور شد.

با این حال حضورش در سمت مدیرمسئولی این مجلات قدیمی و پرسابقه، خالی از حاشیه نبود و پس از چندی منجر به استعفای سردبیر مجلات رشد شد.

سید امیر موسوی، سردبیر مجلات رشد جوان در رشته‌توییتی که چند ماه قبل در پروفایل شخصی‌اش منتشر کرد، در خصوص دلایلش از استعفای خود توضیح داد و به ایرادات عجیب و سختگیرانه فیاضی نسبت به مطالب و محتوای مجلات پرداخت.

او در این رشته‌توییت با عنوان «چرا مجبور شدم از کار در #مجلات_رشد استعفا بدهم؟» به برخی دخالت‌های فیاضی در محتوای مجلات پرداخته و گفته بود در مواردی حتی از پوستری که عیناً از سایت رهبری برداشته بودیم هم ایراد گرفت و یا دستور داد کلمه موسیقی به کلی از محتوای مجلات حذف شود.

بیوگرافی مسعود فیاضی

فیاضی همچنین مدتی با حکم علیرضا زاکانی، رئیس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب شده بود.

حالا به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید آیا مجلسی‌ها به فیاضی رأی اعتماد برای تصاحب صندلی ریاست این وزارتخانه را می‌دهند یا نه.

نظر شما در خصوص سوابق و بیوگرافی مسعود فیاضی چیست؟ آیا با انتخاب او به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافق هستید؟ در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

ارسال نظر