چرا خبر «توافق اولیه در مذاکرات حاصل شد» شبکه الجزیره اشتباه بود؟

دیشب خبری با عنوان «توافق اولیه در مذاکرات حاصل شد» به نقل از الجزیره در فضای مجازی انتشار یافت که ادعا می‌کرد در مذاکرات وین درباره موضوعات هسته‌ای توافق اولیه‌ای حاصل شده است.

چرا خبر «توافق اولیه در مذاکرات حاصل شد» شبکه الجزیره اشتباه بود؟

خبر شبکه الجزیره درباره حصول توافق اولیه در مذاکرات ناشی از سوء برداشت بود، زیرا در متن کامل گفتگو مشخص می‌شود که تنها به رفع برخی ابهامات در حوزه اقدامات هسته‌ای آن هم در دور ششم وین اشاره شده است.

اشاره به حذف بخش‌های مغایر برجام از متن دور ششم و تکمیل بخش‌های ناقص

بر اساس اطلاعاتی که رجا نیوز از منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده کسب کرده است؛ جمهوری اسلامی در دور جدید گفتگوها، بخش‌های مغایر برجام از متن دور ششم را حذف و برخی بخش‌های ناقص آن را تکمیل کرده است. تا کنون نیز گفتگوها بر روی متن ایران صورت گرفته و طبیعتا به مرور زمان با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

تا روی همه همه چیز توافق نشود توافقی صورت نگرفته

این منبع آگاه افرود خبر منتشرشده از مذاکره‌کننده ارشد ایران در الجزیره، به کار بر روی متون ارائه شده ایران اشاره داشته و همانطور که قبلا گفته شده، تا بر روی همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است.

توییت الجزیزه درباره توافق در مذاکرات حذف شد

الجزیره همچنین با حذف توییت خود در مورد حاصل‌شدن توافق، از قول باقری نوشت بر سر برخی مفاد پیش‌نویس ژوئن اختلاف نظر وجود دارد و مذاکرات ادامه خواهد داشت.

توییت حذف شده الجزیره درباره توافق مذاکرات

طرف‌های اروپایی در مذاکرات، متون ارائه شده ایران را پذیرفته‌اند؟

با این حال روزنامه سعودی الشرق الاوسط، از افزایش جلسات در وین میان هیات‌های اروپایی و ایرانی در دو روز گذشته و پذیرفته شدن متون ارائه شده ایران از سوی طرف‌های اروپایی خبر داد.

همچنین بخوانید: ایران آماده پاسخ به حمله نظامی در صورت شکست مذاکرات وین

منبع: پانا

ارسال نظر