لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

ثروتمندترین ایرانی‌های جهان در سال 2021 نه به اصطلاح آقازاده هستند، نه مسئول دلسوز و شفیق و نه اختلاسگر و رانت‌خوار. آن‌ها مفاخر ایرانی هستند که با پشتکار و فکر علمی و اقتصادی خود توانستند نام میهن عزیزمان را محترم نگه دارند.

لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

خوشبختانه نام‌های پاک و فاخری در لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021 وجود دارند که اندوخته خود را با کلاه‌برداری، دزدی یا سوءاستفاده از مردم به دست نیاورده‌اند.

این افراد در صنایع و عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و با تلاش و کوشش خود توانستند به درجات عالی اجتماعی و مالی برسند و نام ایران را درخشان کنند.

تا به حال شده از خود بپرسید ثروتمندترین افراد ایرانی چه شغلی دارند و میزان ثروت آن‌ها چقدر است؟ آشنایی با این افراد به شما اجازه می‌دهد تا زندگی‌نامه آن‌ها را مطالعه کرده و از تجربیات و ذهنیت آن‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

پیر مراد امیدیار

ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

پرویز مراد امیدیار، نابغه دورگه ایرانی فرانسوی است که پس از مهاجرت به آمریکا، استعدادش در برنامه‌نویسی و کامپیوتر در همان دوران مدرسه شکوفا شد. امیدیار به واسطه راه‌اندازی اولین سایت حراج و خرید و فروش اینترنتی E-Bay به عنوان پدر تجارت الکترونیک شناخته می‌شود. وی خیلی زود به جمع پولدارهای جهان پیوست و در حال حاضر با ثروتی بیش از 10.4 میلیارد دلار، در صدر لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021 نشسته است.

خانواده قرمزیان

تجارت فرش، املاک و مستغلات و همین‌طور ساخت‌وساز پروژه‌های بزرگی مثل West Edmonton Mall در کارنامه فعالیت‌های خانواده یهودی ایرانی‌تبار قرمزیان به چشم می‌خورد. آن‌ها پیش از انقلاب به آمریکا و سپس کانادا مهاجرت کرده و در حال حاضر چهار برادر به نام‌های اسکندر، نادر، رافائل و بهمن در شرکت خانوادگی تریپل فایو، راه پدر مرحوم خود (یعقوب قرمزیان) را ادامه می‌دهند.

قرمزیان بزرگ‌ترین امپراطوری املاک در سراسر کانادا است و تعداد شعبات Triple Five در آمریکا، کانادا، انگلیس، ژاپن، تایوان و حتی خاورمیانه به بیش از 400 شعبه می‌رسد. ثروت فعلی این خانواده پرافتخار ایرانی در حال حاضر بیش از 4 میلیارد دلار برآورد شده است.

امید کردستانی

ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

نام امید کردستانی با توییتر، گوگل و وودافون گره خورده است. وی زاده شهر تهران بوده و پس از مرگ پدرش و در چهارده سالگی به کالیفرنیا مهاجرت کرد. امید کردستانی بدون شک جزء صد نفری است که دنیای ما را تغییر داده‌اند.

عمده ثروت او در عرضه اولیه سهام گوگل به دست آمده و در حال حاضر حدود 1.9 میلیارد دلار برآورد شده است. کردستانی با ایده تبلیغات خود برای ترافیک گوگل باعث شد که 99 درصد از درآمد گوگل از همین راه باشد.

فرهاد مشیری

اردوان فرهاد مشیری یکی دیگر از افرادی است که در لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021 قرار دارد. او سهامدار عمده باشگاه اورتون بوده و جزو ثروتمندان انگلیسی نیز به حساب می‌آید. مشیری همچنین سهامدار تعدادی شرکت فولاد و انرژی در بریتانیا و روسیه است و ثروت او به بیش از 2.1 میلیارد دلار می‌رسد.

خانواده معراج

ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

خانواده یهودی‌تبار معراج جزو خیرترین ثروتمندان جهان هستند که در حال حاضر در کالیفرنیا اقامت می‌کنند. برادران معراج، دیوید و پل هم‌اینک شرکت بزرگ Hot Pockets را مدیریت می‌کنند که تولیدکننده اسنک و ساندویچ‌های منجمد است و شعبه‌هایی در سولون، اوهایو، ارواین و کالیفرنیا دارد. ثروت این خانواده به 2.6 میلیارد دلار می‌رسد.

حسن خسروشاهی

حسن خسروشاهی یکی دیگر از ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021 به حساب می‌آید. وی مدارک خود در دو رشته حقوق و اقتصاد را از دانشگاه تهران دریافت کرده و یکی از وارثان و توسعه‌دهندگان شرکت معروف مینو بود.

ولی در جریان انقلاب اسلامی، تمامی اموال و دارایی‌های خسروشاهی مصادره شد و وی به ناچار به ونکوور کانادا پناه برد. البته خاک غربت مانع پیشرفت این ذهن بزرگ نشد.

خسروشاهی پس از مدتی شرکت Future Shop را تأسیس و آن را به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کانادا تبدیل کرد (و سپس آن را به Best Buy فروخت). با اینکه خسروشاهی هم‌اینک مالک فیوچرشاپ نیست، اما میزان ثروت او به بیش از 1.8 میلیارد دلار می‌رسد.

داوود آلیانس

ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021

داوود (دیوید) آلیانس در یک خانواده یهودی در کاشان به دنیا آمد، در 13 سالگی به تهران رفت و پس از مدتی با دست خالی به انگلستان مهاجرت کرد. دیوید با پشتکار فراوان و ذهنیت اقتصادی عالی، پس از چند سال یک کارخانه پارچه‌بافی در آنجا خرید و تجارت خود را به تدریج گسترش داد. آلیانس حالا مالک بخش عمده‌ای از سهام شرکت معروف N Brown بوده و همین‌طور یکی از سهامداران اصلی SimilarWeb به حساب می‌آید. ثروت بارون آلیانس در حال حاضر به 1.5 میلیارد دلار می‌رسد.

همچنین بخوانید: وضعیت غول‌های فناوری آمریکایی بدون مهاجران ایرانی چه بود؟

مانی مشعوف

مانی مشعوف یکی دیگر از اسامی موجود در لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان در سال 2021 است. این تاجر ایرانی‌تبار پس از مهاجرت به آمریکا، در رشته علوم سیاسی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو درس خوانده و فارغ‌التحصیل شد. مشعوف مؤسس شرکت BeBe است و تاکنون توانسته ثروتی معادل 1.3 میلیارد دلار به دست آورد.

اسحاق لاریان

همانند آلیانس، اسحاق لاریان نیز زاده کاشان و یکی از ثروتمندان ایرانی یهودی است. وی در پایان ایام نوجوانی خود و پس از فراغت از تحصیلات دبیرستانی به آمریکا رفت و در یک رستوران مشغول به کار شد. لاریان حالا مالک شرکت تولیدکننده اسباب‌بازی MGA Entertainment بوده و میزان دارایی او به 1.1 میلیارد دلار می‌رسد.

ارسال نظر