تازه‌ترین خبرها از سهمیه جبرانی بنزین آبان | واریز 10 لیتر در پایان ماه

سهمیه جبرانی بنزین آبان که وزیر نفت قولش را داده بود 10 لیتر است و در پایان ماه واریز خواهد شد.

تازه‌ترین خبرها از سهمیه جبرانی بنزین آبان | واریز 10 لیتر در پایان ماه

جواد اوجی دیروز در حاشیه بیست‌ودومین نشست اوپک پلاس با بیان اینکه در این نشست تصمیم ماه قبل در خصوص افزایش تولید برای ماه دسامبر ۲۰۲۰۱ تمدید شد، افزود: «با اکثریت توافق شد تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.»

وی در مورد افزایش صادرات نفت ایران نیز گفت: «در دولت سیزدهم توفیقات خوبی در صادرات نفت و میعانات نفتی رقم خورد که با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی و خارجی صادرات رو به بهبودی رفته است.»

اوجی در مورد سهمیه جبرانی بنزین آبان نیز افزود: «از ملت ایران تشکر می‌کنم که صبوری به خرج دادند. امروز تمامی جایگاه‌ها به سامانه وصل است و از طریق کارت سوخت‌گیری انجام می‌شود.»

وزیر نفت با تأکید بر اینکه در دولت سهمیه جبرانی بنزین آبان مصوب شد، گفت: «۱۷ مورد کاربری و مصرف بنزین در قالب کارت سوخت وجود دارد. برای جبران این اختلال، سهمیه سواری شخصی که سهمیه عادی آن ۶۰ لیتر در ماه است، در پایان آبان‌ماه به ۷۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. برای موتورسیکلت‌ها نیز ۵.۶ میلیون کارت فعال وجود دارد که سهمیه آن‌ها از ۲۵ لیتر به ۳۰ لیتر افزایش می‌یابد.»

او خاطرنشان کرد: «مجموع سهمیه جبرانی بنزین آبان ۲۵۸ میلیون لیتر است.»

گفتنی است به دنبال حمله سایبری به زیرساخت‌های سوختی کشور که در روز سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال جاری رخ داد، عملیات سوخت‌رسانی سهمیه‌ای کشور چند روزی با اختلال مواجه شده بود. حالا با اتصال صددرصدی جایگاه‌های سوخت کشور به سامانه هوشمند سوخت ، قرار است سهمیه جبرانی بنزین آن چند روز به حساب کاربران واریز شود.

ارسال نظر