سیل و توفان در شرق استان گلستان | ۲ مصدوم و دام‌های تلف شده

روز گذشته ۵ شهریور سیلاب و توفان در استان گلستان باعث آبگرفتگی تعدادی منزل مسکونی و تلف شدن دام مردم در شرق استان شد. این حادثه تلفات نداشته اما ۲ مصدوم  برجای گذاشت.

سیل و توفان در شرق استان گلستان | ۲ مصدوم و دام‌های تلف شده

رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان اظهار کرد: طبق هشدار هواشناسی استان، روز گذشته شاهد وقوع بارش‌های نقطه‌ای و به دنبال آن سیلاب و همچنین توفان شدید با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت در بخش‌هایی از استان بودیم.

وی افزود: شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول و گنبدکاووس تحت تأثیر این ناپایداری‌ها قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خاطرنشان کرد: تخریب واحد مسکونی در این سیلاب و توفان گزارش نشده و تنها حدود ۳۰ مورد آبگرفتگی منازل را داشتیم.

حسام با بیان اینکه تعداد محدودی دام سبک و سنگین بر اثر سیلاب تلف شد، گفت: در حوضه دهنده محمدآباد شهرستان علی‌آبادکتول یک دستگاه خودرو پراید بدون سرنشین درگیر سیلاب شد.

وی با اشاره به اینکه در اثر سیلاب و توفان هیچ فوتی در سطح استان نداشتیم، افزود: بر اثر شکستن درخت در یکی از روستاهای شهرستان آزادشهر و منطقه تنگه شهرستان مینودشت، یک زن و مرد مصدوم شدند که خوشبختانه آسیب آنها خیلی جدی نیست.

حسام بیان کرد: در اکثر شهرستان‌های درگیر سیل و توفان شاهد قطعی برق بودیم که با همکاری نیروهای شرکت توزیع برق، در حال حاضر قطعی برقی در این مناطق وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ارزیابی خسارت به بخش‌های دیگر در دست بررسی است.

همچنین بخوانید: سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان از اینترنت اشیا استفاده می‌کند!

منبع: ایسنا

ارسال نظر