بیوگرافی و سوابق علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دولت رئیسی

یکی از وزرای کابینه رئیسی که سوم شهریور ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت علی اکبر محرابیان وزیر نیرو است. اما برای آشنایی بیشتر با این وزیر، تحصیلات مربوطه، بیوگرافی و سوابق کاری او را بخوانید و در پایان دیدگاه‌ها و پیش بینی خود را از وضعیت آب و برق کشور پس از انتساب مهندس محرابیان بنویسید.

بیوگرافی و سوابق علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دولت رئیسی

بیوگرافی علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دولت سیزدهم

علی اکبر محرابیان سال ۱۳۴۸ در خوانسار به دنیا آمد. آخرین مدرک تحصیلی او مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصادی است که از دانشگاه تهران گرفته است. لیسانس او نیز مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت است. محرابیان در دولت رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو انتخاب شد.

یکی از انتقادهایی که به این وزیر دولت سیزدهم می‌شود مدارک تحصیلی نسبتا غیر مرتبط با وزارت نیرو است.

سوابق علی اکبر محرابیان

محرابیان در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در هر دو کابینه، وزیر صنایع و معادن بوده، اما با ادغام این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ایران و تشکیل «وزارت صمت»، از کابینه خارج شده است.

از دیگر مسئولیت‌های مهم او پس از وزارت صنایع و معادن، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در زمان احمدی نژاد از سال ۹۰ تا ۹۲ است.

همچنین او سابقه مدیریت یک شرکت خصوصی سدسازی را دارد که البته برخی فعالان محیط زیست به فعالیت‌های سدسازی ایشان و انتقال آب در رابطه با مشکلات آبی ایجاد شده در کشور انتقاد دارند.

علی اکبر محرابیان مدتی مدیریت فروشگاه شهروند و مدتی مدیریت فروشگاه رفاه را نیز به عهده داشته است.

از دیگر سوابق اجرایی او باید به ریاست ستاد مهر ماندگار کشور و معاونت سیما چوب در دوران شهرداری احمدی‌نژاد اشاره کرد.

خدمات و دستاوردهای علی اکبر محرابیان

جهش دوبرابری ظرفیت فولاد خام کشور و رشد ۴۱ در صدی تولید فولاد در دورانی که محرابیان وزارت صنایع و معادن کشور را به عهده داشته است از مهم ترین دستاوردها و خدمات علی اکبر محرابیان به کشور است.

همچنین رشد ۶۶ درصدی تولید سیمان در دوران وزارت ایشان بر صنایع و معادن، از دیگر دستاوردهای او است.

افزایش تولید خودرو های دوگانه‌سوز در دوران کمبود و سهیمه بندی بنزین در دولت احمدی نژاد، همچنین افزایش تولید خودروهای مجهز به گاز طبیعی فشرده (CNG) از سیاست‌های اجرایی مثبت محرابیان محسوب می‌شود.

حواشی مربوط به محرابیان وزیر نیرو

در سال ۱۳۸۸ فردی به نام فرزاد سلیمی (مخترع ایرانی) از علی اکبر محرابیان و موسی مظلوم شکایت کرد. موضوع شکایت او این بود که این دو نفر اختراع او یعنی «اتاق امن زلزله» را به نام خود ثبت کرده‌اند! البته محرابیان و موسی مظلوم بر اساس شواهد، در دادگاه عمومی تهران محکوم شدند.

همچنین برخی افراد، برنامه جدید ارائه شده مهندس محرابیان را برای وزارت نیرو، بسیار شبیه به برنامه وزیر نیرو قبلی یعنی «رضا اردکانیان» می‌دانند.

محرابیان و بحران برق و آب در کشور

با تمام تعاریف مثبت و منفی و دستاوردها و انتقاداتی که به علی اکبر محرابیان نسبت داده می‌شود، برای ما بنویسید نظر شما نسبت به تصدی این چهره پر سابقه برای وزارت نیرو چیست؟ با توجه به بجران برق و آب در کشور، قطعی‌های مداوم برق و بی آبی در کشور، برنامه‌های او را چقدر کاربردی و مثبت ارزیابی می‌کنید؟

در پایان پیشنهاد می‌کنیم بیوگرافی و سوابق حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیوگرافی و سوابق رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی را نیز بخوانید.

ارسال نظر